Arter’de Sonbahar Dopdolu Geçecek



Arter Eylül ayında, “Gökcisimleri Üzerine”, “Alev Ebüzziya Siesbye: Tekerrür”, “KP Brehmer: Büyük Resim”, “David Tudor ve CIE, Inc.: Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)”, “Dinleyen Gözler İçin” başlıklı sergilere ev sahipliği yapacak.

Geçtiğimiz Eylül ayında Dolapdere’de, yeni yerinde ziyaretçilerini ağırlamaya başlayan Arter, yine Eylül ayında sanatseverleri, dopdolu bir programla ağırlamaya hazırlanıyor.

Arter'de Sonbahar Dopdolu Geçecek
Nilbar Güreş, Açık Telefon Kulübesi, 2011
Fotoğraf: Hadiye Cangökçe

Gökcisimleri Üzerine – 10.09.2020-07.03.2021

Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan ve küratörlüğünü Kevser Güler’in üstlendiği Gökcisimleri Üzerine başlıklı grup sergisi, yaşamsal bir biraradalık düzleminin bugün yeniden düşünülebilir ve inşa edilebilir olmasına dair sorulara odaklanıyor. Tekilliklerin etki etme ve etkilenme kuvvetleriyle ilgilenen sergi, var olanların bir araya gelme ve dağılma biçimlerini, ilişki kurma tarzlarını, birbirlerine mesafe alma ve yaklaşma yollarını ele alıyor. Sergi, izleyiciyi sanat üretimlerinin katettiği ilişki biçimlerinin, bir yaşam siyasetinin örgütlenebilir olması açısından anlamlarını birlikte düşünmeye davet ediyor.

Arter'de Sonbahar Dopdolu Geçecek
Alev Ebüzziya Siesbye, İsimsiz, 2010
Fotoğraf: Patrick H. Müller

Alev Ebüzziya Siesbye: Tekerrür – 10.09.2020-24.01.2021

Alev Ebüzziya Siesbye’nin Arter’deki Tekerrür başlıklı kişisel sergisi bütünüyle yeni üretimlerden oluşuyor. Küratörlüğünü Eda Berkmen’in üstlendiği sergi, sanatçının renk, şekil ve boyut farklarını en aza indirgeyerek bu sergi için özel olarak ürettiği yüksek pişirimli çanakları bir araya getiriyor. Yapıtında güzellik, uyum ve dengenin evrenselliğini gündelik ve kadim bir nesnede buluşturan Siesbye, bu sergide tekrar kavramından yola çıkarak yapıtını yeni bir bağlamda sunuyor.

Arter'de Sonbahar Dopdolu Geçecek
KP Brehmer, Görevlerine Göre Kamu Çalışanları, 1976/77
Fotoğraf: Roman Maerz

KP Brehmer: Büyük Resim – 10.09.2020-24.01.2021

Arter, Alman sanatçı KP Brehmer’in (Berlin, 1938–Hamburg, 1997) kapsamlı bir retrospektifine yer veriyor. Küratörlüğünü Selen Ansen’in üstlendiği, Kapitalist Realizm hareketi ile ilişkilendirilen sanatçının üretiminden geniş bir seçkiyi bir araya getiren bu sergide, sanatçının esin kaynaklarını ve çalışma yöntemlerini ortaya koyan baskılar, resimler, filmler ve arşiv materyalleri farklı kavramlar ve temalar etrafında izleyiciye sunuluyor.

Arter'de Sonbahar Dopdolu Geçecek
David Tudor ve Composers Inside Electronics, Inc., Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)
Fotoğraf: Orhan Cem Çetin

David Tudor ve CIE, Inc.: Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) – 10.09.2020-07.02.2021

David Tudor tarafından tasarlanan ve Composers Inside Electronics, Inc. tarafından gerçekleştirilen Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) başlıklı etkileşime açık yapıt Sesli Dizi’nin dördüncü sergisi olarak Melih Fereli’nin küratörlüğüyle Karbon’da deneyimlenebilecek. Yerleştirmede şamandıra, plastik fıçı, bakır kova, saksı ve raket gibi çeşitli gündelik kullanım nesneleri havada asılı şekilde mekâna yayılırken, farklı biçimlerde müdahale edilip birleştirilmiş bu nesneler önceden kaydedilmiş ses dosyalarından gelen sinyallerle titreşiyor, yağmur ormanlarının doğal seslerini hatırlatan bir ses ortamı meydana getiriyorlar. Dinleyen Gözler İçin ve Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) sergileri birbiriyle yakından ilişkilenerek ses ve sessizlik kavramları üzerinden tek bir sergi gibi de işliyor.

Arter'de Sonbahar Dopdolu Geçecek
John Cage, Déreau #31, 1982
Fotoğraf: Hadiye Cangökçe

Dinleyen Gözler İçin – 10.09.2020-25.04.2021

Arter Koleksiyonu’ndan oluşturulan ve küratörlüğünü Arter Kurucu Direktörü Melih Fereli’nin üstlendiği Dinleyen Gözler İçin başlıklı sergi, müzikle ve sesle güçlü bir bağ kuran yapıtları bir araya getiriyor. Fluxus sanatçılarının yöntem ve yaklaşımlarını referans alan sergide, ziyaretçiler galeri alanına hâkim olan sessizliğin içinde yapıtlardan yükselen “sesleri” keşfetmeye ve hayal etmeye davet ediliyor. Arter’in “Sesli Dizi” serisi kapsamında gerçekleşen üçüncü sergi olan Dinleyen Gözler İçin, bizi çevreleyen görsel dünyayla sesi odağına alan bir bakış açısıyla nasıl ilişkilendiğimizi anlamaya, sesin sanata içkinliği konusunda farkındalığımızı artırmaya odaklanıyor.

*Dinleyen Gözler İçin ve Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) sergileri birbiriyle yakından ilişkilenerek ses ve sessizlik kavramları üzerinden tek bir sergi gibi de işliyor.

ARTER
Irmak Caddesi No: 13 Dolapdere, Beyoğlu 34435/İstanbul

1988 doğumlu, Sanat ve Kültür Yönetimi mezunu, sanat ve kültür meraklısı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.