Çerkes Karadağ’ın “Kimlik, Varlık ve Hiçlik” İsimli Sergisi Pom Art & Design Galeri’de



Fotoğraf sanatçısı Çerkes Karadağ’ın, birbirini tamamlayan yeni tuval resimleri ve fotoğraflarından oluşan ardışık 2 serginin ikinci ayağı “KİMLİK, VARLIK VE HİÇLİK” isimli fotoğraf sergisi 1 Aralıkta, Pom Art & Design Galeri’de sanat severler ile buluşuyor.

Çerkes Karadağ bu fotoğraf seçkisinde, “Varlık ve Kimlik” kıskacındaki bireyi hiçliğin bilinmezlerinden kopararak baş tacı ediyor. Varlık, Kimlik ve Hiçlik’i temel alan fotoğraflar, varlıkla hiçlik arasında bir kimlik sıkışmasına maruz kalan bireyin konumuna dikkat çekiyor, postmodernizmde olduğu gibi, gerçekte durması gereken yerde durmayan nesneleri yepyeni bir düzleme yerleştiriyor. Varlıkla hiçliği bir takım göstergeler üzerinden ifade etmeye çalışırken, aslında bu kavramların şaşırtıcı biçimde ne kadar iç içe olduğunu gösteriyor, kültürel birer öğe olarak hem zamansal gerçekliklere alan açıyor, hem de izleyiciye kendi öyküsünü inşa edecek anlamlı boşluklar sunuyor. Daha doğru bir ifadeyle fotoğraflar izleyiciyi bir duruş sergilemeye, tutum almaya veya göstergenin varlığına dahil olmaya mecbur bırakıyor.

Sanat yaşamı boyunca kariyerine edebiyat, senaryo, resim, fotoğraf ve fotoğraf kuramına ilişkin kitaplar sığdıran Çerkes Karadağ’ın bugün en fazla bilinen veya görünen cephesi fotoğraf sanatı ve sanat kuramıdır. Uzun zamandır fotoğrafla birlikte tuval resimler de yapan Çerkes Karadağ’ın fotoğrafları sanat ortamında ne kadar görünür olmuşsa, bunun tersine resimleri de aynı oranda gözden uzak kalmıştır. Çerkes Karadağ’ın yeni özgün resimleri geçtiğimiz ay, Yasemin Semercioğlu küratörlüğünde, SEKANSLAR isimli sergiyle sanatseverlerle buluşmuştu. Bu kez, aynı serginin devamı olan ve tuval resimleriyle örtüşen çağdaş sanat fotoğrafları, 1 Aralık’ta Pom Art & Design Levent galeride izleyici karşısına çıkıyor.

“Sergideki fotoğraflar kökleri geçmişe uzanan güncel olguları tarihsel bağlamına müdahale etmeden bir anlamda apaçık göstergeler eşliğinde hiçleştirmeye çalışıyor. Basmakalıp konuları ele alarak varlık ve kimlik kıskacındaki bireyi hiçliğin bilinmezlerinden kopararak baş tacı ediyor. Böylece göstergeler aracılığıyla zamanın ve olguların çağrısını günümüze ulaştıran bir role soyunuyor. Fotoğraflar varlığın gölgesinde önemsiz kılınan, hiç görülmeyen veya hiçleştirilen kimliklerin içine düştüğü çıkmazlara bir ayna tutuyor. Çünkü varoluşla yok oluşun birbirine karıştığı veya iç içe geçtiği günümüz koşullarında bireysel kimliğin nasıl erozyona uğradığı veya yok olduğu gün gibi açıktır.” İstanbul, 19 Kasım 2021

Çerkes Karadağ

Sanat, Tanıtım ve Reklam Fotoğrafçısı. 1953’te Kars’ın Kağızman ilçesine bağlı Dibekkaya (eski adıyla Havasor) köyünde doğdu. Babası çocuklarını okutmak için şehre göçmeye karar verince Ağrı’ya taşındı. İlk, orta ve lise öğrenimini Ağrı’da tamamladı. 1973’te Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’ne girdi.

1971 yılından bu güne değin grafiker, reklam yönetmeni, yayıncı, tanıtım fotoğrafçısı, film denetçisi olarak çalıştı. Kültür Bakanlığı’nda belgesel film ekibinde görev aldı. Panel, sempozyum ve açık oturumlara katıldı, konferanslar verdi. Ulusal ve uluslararası fotoğraf yarışmalarına ve bienallere; Türkiye’de ve yurt dışında birçok karma, ortak ve çağrılı sergilere katıldı. Ulusal ve uluslararası fotoğraf ödülleri kazandı. Dergi ve gazetelerde fotoğraf sanatı konusunda makaleler ve denemeler yayınladı.

Sanat dergilerinde, gazetelerde, radyo ve TRT kanallarında sanatsal çalışmalarını konu alan birçok haber, röportaj ve belgeseller yayınlandı. Başbakanlık, Dışişleri Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, bazı Türkiye büyükelçilikleri, Basın ve Yayın Genel Müdürlüğü resmi web sitelerinde çağdaş Türk fotoğrafının önemli isimleri arasında gösterilmektedir.

Sözde Fotoğraf (2000, 2018), Öteki Yüz (2003), Fotoğrafçıyla Diyaloglar (2003), Görme Kültürü 1 (2004), Görme Kültürü 2 (2004), Görme Kültürü 3 (2004), Fotoğraf Nedir? (2016), Fotoğrafın Temel Yapısı (2016), Görüntüler Evreni (2016), Fotoğraf Altyazıları (2016), Kamera Bakışı (2016), Fotoğrafın Yüzyılı (2016), Fotoğrafçıyla Diyaloglar (2016), Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma (2016), Fotoğrafta Anlam ve Anlamlandırma (2016), Fotoğrafın Derin Anlamı (2016), Görüntü Büyücüsü (2016), Fotoğrafta Sanatsal Kompozisyon (2016) isimli kitapların yazarıdır.

Pom Art & Design

Sanat ve tasarımı iç içe geçirerek, özenli bir seçkiyle keşfedilmesini ve herkesle buluşturulmasını hedefleyen bir platform yaratma hayaliyle Mimar Gizem Büyüktürkoğlu tarafından kurulan Pom Art & Design, farklı disiplinlerden gelmiş tasarımcı ve sanatçılar tarafından sınırlı sayıda üretilmiş eşsiz eserleri ve kullanılabilir sanat eserlerini kapsar.

Pom Art & Design Tasarım ve Sanat Galerisi, tasarım dünyasının sanata, sanat dünyasının tasarıma olan ilgisini vurgulayan sergiler vasıtasıyla, herkesin kendini iyi hissedeceği en az bir sanat eserine sahip olmasını, sanat ve tasarımı hayatın bir parçası olarak görmesini sağlayacak nitelikte eserleri sanat ve tasarım severlerle buluşturmayı amaçlamaktadır.

Covid- 19 tedbirleri kapsamında;
Galerinin kapalı alanında aynı anda maksimum 12 ziyaretçi bulunabileceğinden ziyaret saatleri için randevu talebinde bulunulmasını rica ederiz.
Sergi 10.00 – 18.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.


Pom Art & Design
Nisbetiye Mahallesi, Aytar Caddesi, Aytar Apt, D:5 No.20, 34330 Beşiktaş/İstanbul

1984 Lovech doğumlu. Fotoğraf çeker, sanatsever.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.