MUBI’de Ocak Programı Yine Dopdolu Yine Heyecanlı



Ocak ayında, 2022 İngiliz Bağımsız Film Ödülleri’nde 16 kategoride aday gösterilen ve En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Senaryo, En İyi Görüntü Yönetimi, En İyi Kurgu dahil olmak üzere 7 ödül kazanan, Charlotte Wells tarafından yazılıp yönetilen GÜNEŞ SONRASI (2022) MUBI izleyicisiyle buluşacak.

Aftersun
Aftersun / Güneş Sonrası

Hakkı Kurtuluş ve Melik Saraçoğlu’nun bir aşkın dört mevsimini anlattığı BİRLİKTE ÖLECEĞİZ (2021) 58. Antalya Altın Portakal Film Festivali’ndeki prömiyerinin ve festival gösterimlerinin ardından yönetmenin kurgusuyla ilk kez MUBI’de izlenebilecek. Ayrıca, Fatih Akın’ın kült filmi DUVARA KARŞI (2004) yersiz yurtsuzluğa, aşka, geleneklere başkaldıran hikayesiyle sinemaseverlerle buluşacak. MUBI’de öne çıkan diğer yapımlar arasında, Merve Bozcu imzalı, güzellik algısına ve estetik endüstrisine dair fantastik bir öykü kuran kısa film PLASTİK RÜYA (2021), Emine Emel Balcı’nın bir tekstil atölyesinde çalışan Serap’ın hayallerini, çarpıp durduğu duvarları anlatan filmi NEFESİM KESİLENE KADAR (2015), Todd Haynes’in başyapıtı CENNETTEN ÇOK UZAKTA (2002), yarattığı tekinsiz dünyalarla tanıdığımız Lucile Hadžihalilović’in son tuhaflığı EARWIG (2021), İtalyan sinemasının çağdaş ustalarından Pietro Marcello’nun Jack London uyarlaması MARTIN EDEN (2019) uyarlaması, oğluyla arasındaki mesafeyi kapatmaya çalışan bir annenin portresini çizen Sergio Castellitto’nun unutulmaz filmi SEN DÜNYAYA GELMEDEN (2012), tutkunun dilini beyazperdede en güzel aktaran yönetmenlerden Julio Medem’in ATEŞLİ ODA (2010) filmi, Kit Zauhar’ın üniversiteyi bitirmek üzere olan bir kadının hayata ve aşka dair endişelerini anlatan filmi ACTUAL PEOPLE (2021), Polonya sinemasının öncülerinden Wanda Jakubowska’nın imzasını taşıyan SON ETAP (1948) ve İngiliz sinemasının unutulmaz komedi klasiklerinden, Robert Hamer imzalı HASSAS KALPLER VE TAÇLAR (1949) yer alıyor.

Ritüel / Midsommar
Midsommar

Ari Aster’den İki Film Birden

New York doğumlu genç yönetmen Ari Aster, korku sinemasının son yıllarda geçirdiği dönüşümün mimarlarından biri. A24 etiketiyle çıkan ve hem gişede hem de eleştirmenler nezdinde büyük ses getiren bu iki film, korku türünün aile travmaları, ilişkiler, ayrılıklar ve güncel meseleler üzerine düşünmek için ne denli yaratıcı bir alan sunduğunu kanıtlar nitelikteler. Hem 2018 yapımı AYİN hem de onu takip eden RİTÜEL (2019), Kuzey mitolojisine, halk öykülerine ve pagan mitlerine has tekinsiz motifleri günümüz toplumundan kesitlerle iç içe anlatıyor. AYİN, bir ailede birkaç kuşağa yayılan bir travmayı yansıtırken, korku hayranlarını mest eden ikonik bir finalle noktalanıyor. Florence Pugh’un yıldızlaştığı RİTÜEL ise, ağır bir kayıpla baş etmeye çalışan genç bir kadının deneyimini merkezine alırken, pagan ritüellerden beslenen sürprizlerle dolu bir rota tutturuyor. Her iki film de, korku sinemasının klasiklerine saygı duruşunda bulunurken, bu köklü türü adeta yeniden tanımlıyor.

ALPLER, Yön. Yorgos Lanthimos, 2011
ALPLER, Yön. Yorgos Lanthimos, 2011

Yorgos Lanthimos Sineması

Yunan Tuhaf Dalgası’nın yıldız yönetmeni Yorgos Lanthimos, 2000’lerde ekonomik olarak çalkantılı yıllar geçiren Yunanistan’a dair sıradışı öyküler anlatan bir grup yönetmenin en dikkat çekici olanı. Tiyatro kökenli olan Lanthimos, adeta bir kumpanya gibi beraber ürettiği isimlerle birlikte dünya sinemasının en gözde akımlarından birine imza attı. Lanthimos sinemasına odaklanan bu seçki, yönetmeni üne kavuşturan KÖPEK DİŞİ’nin (2009) yanı sıra, küçük bir kasabada bir seri katilin eylemlerini yeniden canlandıran bir grup insanın saplantılarını tasvir eden KINETTA (2005) ve yakınlarını kaybedenlere hizmet vererek onların sevdiklerinin yerine geçen tuhaf bir topluluğun hikayesi ALPLER’e (2011) yer veriyor. Lanthimos’un aşırı stilize üslubu, çoğu zaman söylenenlerin tam tersini hissettiren diyalogları ve duygusal açıdan ifadesiz karakterleri, yönetmenin imzası olarak tüm bu filmleri bir külliyatın parçası kılıyor.

SUÇ UNSURU, Yön. Lars von Trier, 1984
SUÇ UNSURU, Yön. Lars von Trier, 1984

Lars von Trier Sineması

MUBI, dünya sinemanın kötü çocuğu Lars von Trier’nin yepyeni mini dizisi KRALLIK ÇIKIŞ’ı seyircilerle buluşturduktan sonra, her filmiyle sinema geleneklerine meydan okuyan Danimarkalı kışkırtıcı yönetmenin kapsamlı bir retrospektifini sunmaya hazırlanıyor. Haziran ayına dek sürecek bu toplu gösterim, ocak ayında yönetmenin ilk iki filmi, SUÇ UNSURU (1984) ve SALGIN (1987) ile başlıyor. Yönetmenin “Avrupa Üçlemesi”nin ilk ayağını oluşturan SUÇ UNSURU, distopik atmosfere sahip bir kara film. Üçlemenin devamı niteliğindeki SALGIN ise, siyah-beyaz sinematografinin imkanlarıyla oynayan, yönetmenin biçimsel denemelerine devam ettiği özgün bir korku örneği.

MUBI Ocak Ayı Programı

1 Ocak Duvara Karşı (Gegen Die Wand, 2004)
2 Ocak Cennetten Çok Uzakta (Far from Heaven, 2002)
3 Ocak Stereo (1969)
4 Ocak Sweetie (1989)
5 Ocak İki Aşık (Two Lovers, 2008)
6 Ocak Güneş Sonrası (Aftersun, 2022)
7 Ocak Suç Unsuru (Forbrydelsens element, 1984)
8 Ocak Kısa ve Acısız (Kurz und Schmerzlos, 1998)
9 Ocak Örtülü Gerçek (Redacted, 2007)
10 Ocak Sürücü (The Driver, 1978)
11 Ocak Wetlands (2013)
12 Ocak Sen Dünyaya Gelmeden (Venuto Al Mondo, 2012)
13 Ocak Ateşli Oda (Habitación En Roma, 2010)
14 Ocak Earwig (2021)
15 Ocak Ayin (Hereditary, 2018)
16 Ocak Kinetta (2005)
17 Ocak Aşklarımıza (À Nos Amours, 1983)
18 Ocak Actual People (2021)
19 Ocak Salgın (Epidemic, 1987)
20 Ocak Plastik Rüya (2021)
21 Ocak Nefesim Kesilene Kadar (2015)
22 Ocak Martin Eden (2019)
23 Ocak 99. Blok (Brawl in Cell Block 99, 2017)
24 Ocak Son Etap (Ostatni Etap, 1948)
25 Ocak İsmi Güzide (Vendetta Song, 2005)
26 Ocak Yolların Prensi (Prince Avalanche, 2013)
27 Ocak Ritüel (Midsommar, 2019)
28 Ocak Birlikte Öleceğiz (2021)
29 Ocak Alpler (Alpeis, 2011)
30 Ocak Hassas Kalpler ve Taçlar (Kind Hearts and Coronets, 1949)
31 Ocak Salı (Tuesday, 2015)

Türkiye'nin En Büyük Sanat Haber Portalı, Güncel Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Röportajlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir