Park Chul | Jeong Hyun-Sook Sergisi Dirimart’ta

Before and After 80cm x 80cm oil, crystal and Mother of Pearl on Canvas 2022
Before and After 80cm x 80cm oil, crystal and Mother of Pearl on Canvas 2022

Dirimart, Gallery Dado işbirliğiyle hayata geçirdiği Park Chul | Jeong Hyun-Sook sergisini ağırlıyor. 1994’ten günümüze Kore çağdaş sanat dünyasına aktif olarak katkıda bulunan Dado, İstanbul’da ilk defa sergilenmek üzere portföyünden Kore’nin iki önde gelen sanatçısını önerdi. Dirimart’ın günümüzün en canlı sanat dünyasına sahip şehirlerinden biri olan Seul’le kültürel bir değiştokuş başlatma girişimlerinin ilk adımı olan sergide iki sanatçının yakın tarihli işlerinden bir seçki izleyiciyle buluşuyor.

Park Chul sergide gösterilen soyut kompozisyonlarında geleneksel Kore kâğıt sanatı Hanji ile doğal boyalar kullanarak hasıra benzer yüzeyler elde eder. Sanatçı bu işlerinde Kore hayat tarzındaki hızlı değişimlerden ötürü kaybolan yüzeylerin estetiğinin arayışındadır. Kore kültürel geleneklerin ruhaniliğini çağıran bu resimlerinde Chul, kolayca terk edilip unutulan gündelik hayat nesnelerine yönelik duygusal bağlarını araştırır. Sanatçı Ensemble serisinde hayatın büyülü ritmini yakalamaya çalışır. Bu seride, doğa dostu, doğal bir his vermek amacıyla temel olarak indigo mavisi, meşe palamudu moru ve yalancı safran kırmızısı pigmentlerinden oluşan doğal boya kullanır, öte yandan eserlerde beliren keman Batı’nın Kore modernleşmesi üzerindeki etkisinin sembolüdür: Doğu ile Batı arasındaki ahenk ve çatışmanın bir temsili.

Jeong Hyun-Sook’un sergide gösterilen işleri esinini ışıktan alır, ki mitlerde olsun gerçek hayatta olsun ışık hep hayat veren olmuştur. Yüzyıllardır insan, hayatın temelinde yatan bu gücü metafizik bakışlarla anlamaya ve tanımlamaya çalışmıştır. Kore kültürünün bir diğer önemli nesnesi olan vazodan esinini alan soyut işleri, sedef kullandığı akrilik resimleriyle diyalog halindedir. Dekoratif sanatların bu büyüleyici malzemesiyle yaptığı çizgilerle yüzeyin ışık ve farklı görme açılarıyla derinden etkileşime girmesini sağlar.
Yüzyıllara yayılan bir estetik anlayışına dayanan fikirler, hisler, nesneler ve unsurlar sanatçının çağdaş bir perspektif sunan bu işlerinde beden bulur.

Eğitimlerini modern Batılı güzel sanatlar alanlarında almış olan iki sanatçının sanat pratiklerinin odağında ülkelerinin kültürel sembollerinin yorumları bulunur, ikisi de eski ve çağdaş olan arasında bağlar kurma peşindedir. Sanatçıların İstanbul’daki bu ilk sergilerinde Dirimart, uzun yılların tartışma konusu olan günümüz sanatında geçmişin yeri meselesine yeni bir perspektif sunuyor.

Park Chul Hakkında

Park Chul, 1950 Kore doğumlu. Kendine has yöntemleriyle geleneksel Kore kâğıt sanatı Hanjiyi icra eden en önemli sanatçılardan biridir. Sanatçı, yeni bir estetik ve taze ifadelerin peşinde, geleneksel kâğıt, hasır ve dekoratif ahşap sanatlarına modern yorumlar getirir. Kompozisyonlarında geleneksel Kore kâğıdı, basılı, derkenarlı eski kitaplardan sayfalar, etnik, nostaljik unsurlar kullanır. İlgilendiği gelenek, Korelilik, beden, emek, dayanıklılık, ter, nefes gibi konuların hepsini çocukluğundan bu yana yaşadığı gündelik hayatından sahnelerden alır. Chul’un kişisel sergileri arasında Gallery Dado, Seul (2019); Cube Art Museum, Seongnam (2018); Gallery Juliana, Seul (2017); Youngeun Museum of Contemporary Art, Kwangju (2014) ve Gallery Sun, Seul (2009) bulunuyor. Katıldığı önemli karma sergilerse şunlardır: Leeungno Museum, Daejeon (2020); Museum SAN, Kangwon-do (2015); Gorcums Museum, Hollanda (1999) ve 17. São Paulo Bienali (1983). Chul’un eserleri, aralarında The National Museum of Contemporary Art, Seul; Seoul Metropolitan Museum of Art; Pusan Metropolitan Museum of Art; Walkerhill Art Museum, Seul; Sungkok Art Museum, Seul; Youngeun Museum of Contemporary Art, Gyeonggi-do; Hongik Museum of Contemporary Art, Seul; Park Soo Keun Museum of Art, Kangwon-do; Seosomun Shrines History Museum, Seul ve Kore’nin İsveç, Tayland, Rusya, Almanya ve Endonezya elçilikleri gibi önemli koleksiyonlarda bulunmaktadır. Sanatçı yaşamını ve çalışmalarını Seul’de
sürdürüyor.

Lisans eğitimini Ewha Womans Üniversitesinde Batı resmi üzerine alan Jeong Hyun-Sook (d. 1956,Kore) Pennsylvania Üniversitesinde yüksek lisans yaptı. Altın, gümüş ve bakır tozlarının minimal uygulamalarına dayanan sanat pratiği, derinlere işleyen seslerin yaratılışını anıştırır: eserleri ezoterik bir bakışla beşikten mezara hayatın akışının birer tezahürüdür adeta. Sanatçı, ışığın sonsuzluğunu tuvallerinde yakalamak için sedef gibi kendiliğinden ışıldayan malzemeler kullanır. Nageon-Chilgi ahşap işleri ve nesnelerinde de kullanılan bu malzemelerin geleneksel nitelikleri, sanatçının yakalamak istediği ışığın tarihsel aşkınlığını somutlaştırır. Sanatçının işleri, aralarında Jeollanamdo Okgwa Art Museum (2018); Dado Art Gallery, Seul (2017); Sungkok Art Museum, Seul (2001); Lee Gallery, Berlin (2010); Sejong Museum of Art, Seul (2005) ve Insa Art Center, Seul (2006) gibi önemli kurum ve galerilerde; ayrıca dünyanın dört köşesinde uluslararası sanat fuarlarında sergilendi. Eserleri Kore’nin National Museum of Contemporary Art, Seoul Museum of Art ve Sammlungen Collection gibi önemli koleksiyonlarında bulunmaktadır. Sanatçı yaşamını ve çalışmalarını Seul’de sürdürüyor.

Türkiye'nin En Büyük Sanat Haber Portalı, Güncel Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Röportajlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.