PİLEVNELİ, Bodrum’daki ilk Sergisinde Fransız Sanatçı Daniel Firman’ı Ağırlıyor

PİLEVNELİ, yaz sezonu boyunca çağdaş sanatın önemli temsilcilerinin yapıtlarını Bodrum’a taşıyacak. Galerinin sergileri Mandarin Oriental, Bodrum’da mayıs-ekim ayları arasında sanatseverlerle buluşacak. PİLEVNELİ sanatçılarının yanı sıra sürpriz isimlere de yer verilecek özel sergiler, otelin içerisinde bulunan mekanda izleyicilere sunulacak.

PİLEVNELİ’nin Mandarin Oriental, Bodrum’daki ilk sergisi Fransız sanatçı Daniel Firman’a ait olacak. Sanatçının “Duvar Dansı” adlı kişisel sergisi 12 Mayıs – 6 Haziran 2021 tarihleri arasında izlenebilecek.

“Duvar Dansı”, ziyaretçileri Firman’ın pratiğini yansıtan en sembolik çalışmalarından olan “Attitude (Tavır)” serisinin başlangıç noktasına götürüyor. ‘Pop’ heykel kategorisinde kabul edilen fakat aslında çok daha derin kavramlara işaret eden “Attitude (Tavır)” serisi, 2000 yılından itibaren sanatçının stüdyosunda yaptığı ve dans protokollerini inceleyen performanslardan doğdu. Hem gerçek boyutlu hem de minyatür insan figürlerini tasvir eden hiper gerçekçi heykellerin ilkini 2004 yılında üretti. “Duvar Dansı”, “Attitude (Tavır)” serisinden dört yeni heykelin yanı sıra sanatçının “Gathering (Toplama)” isimli bir diğer önemli serisine ait heykellerin minyatür boyutlu üç versiyonuna da yer veriyor.

“Attitude (Tavır)” serisindeki heykeller, duraklatılmış dans performanslarının fotoğraflarını andırıyor. Sanatçı bu eserlerde, herhangi bir görsel ifadeden, stilden faydalanmaksızın gerçeğin kendisini yansıtmayı amaçlıyor. Yansıttığı bu gerçekçi kargaşa, bedenin ve fiziksel tavrın teşhis edilebilirliğini ve bedenin destek noktaları tarafından sıkıca konumlandırıldığını gösteriyor. Bu unsur, duraklatılan sürekliliğe ve zamana dair derin düşünceler açığa çıkarmayı amaçlıyor.

Aralarında Centre Pompidou’nun da bulunduğu birçok önemli sanat kurumunda ve 2018 yılında PİLEVNELİ Mecidiyeköy’de gerçekleşen “10 Sanatçı / 10 Bireysel Pratik” sergisinde yer alan “Gathering (Toplama)” serisindeki heykeller, insanın objelerle arasındaki ilişkisine çağdaş bir yorum sunuyor; kapitalist, hızlı tüketim dünyasında bu ilişkinin derinliğini ve anlamını sorguluyor.

1988 doğumlu, Sanat ve Kültür Yönetimi mezunu, sanat ve kültür meraklısı.