Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası
Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası

Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası

23 Mart 2024

Küratörlüğünü Zeynep Arınç ve Güven Çatak’ın üstlendiği sergi, 26 Mart – 18 Mayıs 2024 tarihi arasında Akbank Sanat’ta sanatseverler ve oyun tutkunları ile buluşuyor. Günümüzde bilgisayar oyunlarının hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesini irdeleyen sergide, oyunların sanatla bütünleştiği işlere yer veriliyor.

Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası
Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası

Akbank Sanat’ın yeni sergisi ‘Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası’, bilgisayar oyunlarının, bir eğlence aracı olmanın ötesine geçtiğini, eğitimden sanat dünyasına kadar geniş bir yelpazede etkileşimli deneyimler sunduğunu savunuyor. Böylece, bu oyunların sosyal etki ve farkındalık yaratma potansiyelini de ele alıyor. Sergi, aynı zamanda bilgisayar oyunlarının çağdaş sanat dünyasıyla alışverişini ve bu alandaki çeşitliliği ve yenilikleri de keşfetmeyi amaçlıyor.

“Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası” sergisi, bilgisayar oyunlarının sanatla buluştuğu, yaratıcı bir platform oluşturarak sanatseverleri ve oyun tutkunlarını bir araya getirmeyi hedefliyor. Akbank Sanat, Türkiye’de ilk defa bu çapta bir sergiyle çağdaş sanat ve bilgisayar oyun ilişkisine meraklı bir bakış atarak, disiplinlerarası bir kesit sergileyeceği ‘Oyun Odası’na sanatseverleri ve oyun tutkunlarını davet ediyor.

Gerçek dünya ile oyun dünyalarının birbirine geçmesi ve hatta birbirine taşmasını kendine ilham alan sergide dünya çapında tanınmış sanatçıların ve oyun tasarımcılarının eserleri yer alıyor. Avustralyalı ödüllü oyun tasarımcısı Ken Wong‘un bizleri duygusal bir yolculuğa çıkaran oyunu ‘Florence’; Total Refusal‘ın çok ödüllü eseri ‘Hardly Working’; kültürel miras, tarih ve sanatsal temalı oyunlarıyla We Are MuesliJon Haddock’un hepimizin hafızasına kazınmış hem tarihsel hem de kurgusal olayları video oyunu stilinde yeniden yorumladığı ‘İsometric Screenshots’ ve Ouchhh’un ilk oyunu ‘Ra Atlas’ sergilenen eserlerden birkaç tanesi.

Ayrıca, Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı (BUG Lab) tarafından düzenlenen atölyeler ve söyleyişiler de sergiye eşlik edecek. Bu etkinliklerle, oyun teknolojilerinden akademik çalışmalara kadar geniş bir yelpazede katılımcıların bilgilendirilmesi amaçlanıyor. Yan etkinlikler kapsamında Değişim için Sanal Gerçeklik, Oyun için İllüstrasyon, Kutu Oyun Tasarımı gibi atölyeler düzenlenirken; Koray BirandMurat Palta, Murat Kalkavan, Can Oral, Diğdem Sezen ve Ouchhh – Ferdi Alıcı gibi konuşmacılar konuya derinlemesine bir bakış sunacaklar. Milano’dan gelen We Are Muesli (Claudia Molinari, Matteo Pozzi) ikilisi, İtalyan Kültür Merkezi İstanbul’un desteği ile “Benzersiz Oyunlar Yaratmak İçin Kimliğinizden Yararlanın” atölyesini düzenleyecekler.  

Sergi adı: Dijital Sanatta Şimdi: Oyun Odası / Now in Digital Art: Game Room 
Sergi tarihi: 26.03.2024 – 18.05.2024
Küratörler: Güven Çatak, Zeynep Arınç
Sergi Tasarımı: Zeynep Arınç
Katılımcılar: Amanita Design, BUG Lab, Eddo Stern, Emi Kusano, Jon Haddock, Ken Wong, Kristin Lucas, Murat Kalkavan, Ouchhh, Petra Szeman, Total Refusal, UCLA Game Lab, We Are Muesli


BİYOGRAFİLER

KÜRATÖRLER

Zeynep Arınç İtalyan Lisesi’nden mezun olduktan sonra, Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünü tamamladı. İç mimarlık çalışmalarını Türkiye ve İtalya’da tasarım stüdyolarında yürüttü. Yükseköğrenimini NABA Nuova Accademia di Belle Arti Milano’da “Görsel Sanatlar ve Küratörlük” dalında yaptı. “İmgelerin Medusa Etkisi / Medusa Effect of the Images” başlıklı teziyle çalışmalarını tamamladı. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli sanat ve tasarım projelerinde ve organizasyonlarda çalıştı, pek çok yayın ve sergi kataloğunun hazırlanmasına katkıda bulundu. İlgi alanları mekânsal deneyim tasarımı, görsel kültür ve medya çalışmalarıdır.

Güven Çatak, İstanbul Teknik Üniversitesi’nde mimarlık okurken bilgisayar oyunu eleştirileri yazmaya ve kısa filmler çekmeye başladı. K’nın Dosyası ve Down-Under kısaları çeşitli festivallerde gösterildi ve ödüller kazandı. Akademiye Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Görsel İletişim Tasarımı bölümü ile dahil oldu; hareketli görüntü ve oyun tasarımı üzerine kendini geliştirdi ve ilgili dersleri kurguladı. Bir yandan PC Gamer, Level ve Oyungezer dergilerinde serbest yazar olarak devam etti. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde “Bilgisayar Oyunlarında Mimarinin Kullanımı” ve “Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Oyunlarının Kullanımına Dair Bir Model”  başlıklı tezleri ile yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamladı. Medya deneyimi ile akademik arka planının birleşmesi sonucu Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı ‘BUG Lab’ start aldı (2012). İstanbul bağımsız oyun sahnesinin buluşma noktası haline gelen BUG Lab, topluluk etkinlikleri, Oyun Tasarımı lisans ve master programları ve son olarak devlet destekli oyun inkübasyon merkezi ile öncü bir eğitim ve üretim yapısına dönüştü. Çatak, halen BAU’da Doç.Dr. ünvanıyla BUG Lab yapılanması ve girişimlerini yönetmekte ve “Değişim için Oyunlar” üzerine çalışmaktadır.

SANATÇILAR

Radim Jurda bir oyun tasarımcısı ve görsel sanatçıdır. Creaks (Amanita Design) adlı video oyununun ve Insula (CBG) adlı kutu oyununun tasarımcısıdır. 1984 yılında doğmuştur. İllüstrasyon ve animasyon eğitimi aldı. 2013 yılında Prag’daki Sanat, Mimarlık ve Tasarım Akademisi’nden yüksek lisans derecesi aldı. Radim, oyunları mantık ve sanatı birleştirmek için harika bir fırsat ve klasik sanat tekniklerini hayata geçirmenin mükemmel bir yolu olarak görüyor. Halen Brno, Çek Cumhuriyeti’nde yaşamakta ve çalışmaktadır.

Jan Chlup resim, yeni medya ve oyunlarla ilgilenen bir görsel sanatçı ve tasarımcıdır. Creaks (Amanita Design) adlı video oyununun ortak tasarımcısıdır. Sanat pratiğinde, klasik resim ortamını zenginleştirmek için teknoloji ve çeşitli medyalar kullanır. 1986 yılında doğdu. 2011 yılında Prag Güzel Sanatlar Akademisi’nden yüksek lisans derecesi aldı. Halen Prag, Çek Cumhuriyeti’nde yaşamakta ve çalışmaktadır.

BUG Lab (Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı), 2012’de Güven Çatak tarafından bir topluluk merkezi kuruldu. Düzenlediği oyun geliştirme maratonları ve oyun tasarımı eğitim kampları ile kısa zamanda İstanbul bağımsız oyun sahnesinin merkezi haline geldi. Bu etkinliklerden elde edilen bilgi birikimi ve deneyim ile, topluluk dinamikleri ve mekaniklerinden gücünü alarak, Türkiye’nin ilk Oyun Tasarımı yüksek lisans (Master BUG) ve lisans (BUG Jr) programları arka arkaya kuruldu. Bu yapılanmaya Türkiye’nin ilk sanal gerçeklik topluluk merkezi VR First ve son olarak devlet destekli oyun dikeyine özel ilk inkübasyon merkezi BUG Lab TEKMER eklendi. BUG Lab, akademik programları ve etkinlikleri ile halen Türkiye oyun endüstrisinin ve bağımsız oyun sahnesinin gelişmesine katkı sağlayan en önemli oluşumlardan biri olurken; güncel sanattan, sosyal etkiye ve yeni teknolojilere kadar oyunun bir ortak dil, bir ifade biçimi ve bir farkındalık aracı olarak yer aldığı disiplinler arası çalışmalarına devam etmektedir. 

Eddo Stern bir sanatçı ve oyun tasarımcısıdır. Halen başkanlığını yürüttüğü UCLA Tasarım ve Medya Sanatları Bölümü’nde oyun tasarımı ve kültürü, bilgisayar oyunu geliştirme ve sanat bağlamında fiziksel etkileşim üzerine dersler vermektedir. Çalışmaları, fiziksel varoluş ile elektronik simülasyon arasındaki bağlantıları araştırıyor ve şiddet, hafıza ve özdeşleşme konularını çevreliyor. Bilgisayar yazılımı ve donanımı, oyun tasarımı, canlı performans, dijital video ve kinetik heykel dahil olmak üzere çeşitli medyalarla çalışan sanatçı, bağımsız oyun geliştirmenin ve oyun tasarımının sanatsal ifade ve kültürel etki için bir araç olarak doğasında var olan potansiyelin güçlü bir savunucusudur.

Çalışmaları Tate Gallery Liverpool, Sundance Film Festivali, Haifa Sanat Müzesi, Museo Reina Sofia, Electronic Entertainment Expo (E3), MuHKA, Walker Sanat Merkezi, The Game Developers Conference, Kunsthalle Düsseldorf, Institute of Contemporary Art, New Museum for Contemporary Art, IndieCade, Rotterdam Film Festivali, The Kitchen, The Hammer Museum, Light Industry, ICC Tokyo, The Australian Center of the Moving Image, The Art Gallery of Ontario, Machine Project, Forum des Images, Image Forum Tokyo, The British Film Institute, The Adelaide Film Festival gibi uluslararası mekânlarda sergilendi.

Rockefeller Vakfı Yeni Medya Bursu, Creative Capital Vakfı’ndan gelişmekte olan alanlar bursu ve Edith Russ Vakfı’ndan Medya Sanatları bursu kazanmıştır.

Emi Kusano Tokyo’da yaşayan çok-disiplinli bir sanatçı olan Emi Kusano, sanat ve teknolojiye dair algılarımıza meydan okuyarak geçmiş ve gelecek estetik biçimlerini birleştirmek üzere Yapay Zekâyı kullanmaktadır. WWD Japan’ın kapağını süsleyen ve Christie ve Gucci sergilerinde yer alan çalışmaları, Saatchi Galeri ve Kanazawa’da yer alan 21. Yüzyıl Çağdaş Sanatlar Müzesi gibi mekanlarda gösterilmiştir. ‘Shinsei Galverse’in kurucularından biri olan sanatçı, anime üretiminde Yapay Zekâyı kullanan Web3 sanat hareketine öncülük etmektedir.Tokyo’da yaşayan çok-disiplinli bir sanatçı olan Emi Kusano, sanat ve teknolojiye dair algılarımıza meydan okuyarak geçmiş ve gelecek estetik biçimlerini birleştirmek üzere Yapay Zekâyı kullanmaktadır. WWD Japan’ın kapağını süsleyen ve Christie ve Gucci sergilerinde yer alan çalışmaları, Saatchi Galeri ve Kanazawa’da yer alan 21. Yüzyıl Çağdaş Sanatlar Müzesi gibi mekanlarda gösterilmiştir. ‘Shinsei Galverse’in kurucularından biri olan sanatçı, anime üretiminde Yapay Zekâyı kullanan Web3 sanat hareketine öncülük etmektedir.

Jon Haddock 1960 Tempe, Arizona doğumlu Jon Haddock yaşamını ve iş hayatını Phoenix, Arizona’da sürdürmekte ve ders vermektedir. Üniversite eğitimini 1986’da Arizona State University’den Güzel Sanatlar Lisans Derecesi (BFA) alarak tamamlamış ardından 1990’da University of Iowa’dan Yüksek Lisans Derecesi (MA) ve 1991’de yine University of Iowa’dan Güzel Sanatlar Yüksek Lisans Derecesi (MFA) almıştır.

Sanatçı kurgu, medya ve gerçeklik arasındaki çizgileri keşfetmektedir. İlhamını popüler kültür ve sanattan alan Jon Haddock; günümüz toplumundaki imgenin kullanımını, etkisini ve rolünü sorgulamak için sıklıkla çizgi romanların ve video oyunlarının diline atıf yapar.

Jon Haddock’un eserleri, Yerba Buena Art Center (San Francisco ABD), ZKM Karlsruhe (Linz, Avusturya), PaceWildenstein (New York, ABD), Witte Zaal (Ghent; Belçika), Arizona State University Art Museum (Tempe;ABD) ve The Whitney Museum of American Art (New York, ABD) gibi uluslararası sanat kurumlarında sergilenmiştir. Eserleri The Whitney Museum of American Art (New York, ABD) ve Henry Gallery (Seattle, ABD) gibi kurumların koleksiyonunda yer almaktadır. 

Ken Wong Avustralyalı bir oyun tasarımcısı ve sanatçıdır. Video oyunları endüstrisinde 20 yıldan fazla bir süredir, konsept sanatçısı, sanat yönetmeni ve oyun tasarımcısı olarak çalışmıştır. En çok, 2014 yılında çıkan mobil oyun Monument Valley ve 2018 yılında çıkan mobil oyun Florence’daki oyun tasarımıyla tanınır. Her iki oyun da Apple Tasarım Ödülü ve En İyi Mobil Oyun dalında BAFTA ödülü kazanmıştır. Ken, yeni dijital medya türlerinin yeni estetik, oyun ve hikâye anlatımı biçimlerine nasıl yol açabileceğini araştırmaktadır.

Kristin Lucas video, yerleştirme ve hibrit medya sanat formlarında çalışan disiplinlerarası bir sanatçıdır. Lucas, kamusal ve özel sistemler bağlamında güncelliğini kazanan çalışmalarında, sanal ve yaşanmış gerçekliklerin tekinsiz örtüşmelerine ve algı ile kimliği yeniden yapılandıran hızla değişen medya ortamına yanıt verir. Lucas, araştırdığı araçlarla eleştirel bir ilişki kurarak, bu araçların kullanımını yeniden hayal ediyor ve yeniden bağlamsallaştırıyor; böylece teknolojinin sosyal ve toplumsal katılım için yeni platformlar sağladığını düşünüyor. 

Art in America, Artforum, Engadget ve Hyperallergic’te çalışmaları yayımlanan Lucas, kısa süre önce Engadget Alternate Realities Grant ve SciArt Institute The Bridge Collaborative Residency ödüllerini aldı. Çalışmaları ulusal ve uluslararası alanda aralarında Artists Space, FACT Liverpool, Solomon R. Guggenheim Müzesi, Harvestworks, Haus der Kunst, HeK Basel, ICA Philadelphia, Nam June Paik Sanat Merkezi, Pioneer Works, OK Çağdaş Sanat Merkezi, MoMA, New Museum, Whitney Museum of American Art ve ZKM gibi mekânlarda; BAM Teknopolis, Cinekid, EarthxFilm, Impakt, ISEA, Okeechobee Music & Arts, Print Screen, TIFF, Transmediale, World Wide Video ve WSJ Future of Everything gibi festivallerde gösterildi. 

Murat Kalkavan 1983’te İstanbul doğumlu, illüstratör ve sanatçı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinden mezun olduktan sonra Reklam ajansları, markalar ve yayın evleri için illüstrasyon projeleri ve çocuk kitapları üretti ve çeşitli sergilerde yer aldı.

İllüstrasyonlarında canlı renkler ve mizahi öğeleri ön plana çıkararak kendi dünyasını ifade eden Kalkavan; bu yaklaşımı, uyguladığı farklı teknikler ve özgün karakterlerle birleştirmektedir. Çalışmalarına Üsküp’teki stüdyosundan devam etmektedir.

Ouchhh Studio, sanat, bilim ve teknolojinin kesişiminde on yılı aşkın süredir benzersiz yeniliklere imza atarak yaratıcı yeni medya alanında önemli bir yer edinmiştir. Bu uluslararası stüdyo, veri tabanlı sanat formlarını içeren veri tabloları ve heykelleri gibi projelerde uzmanlaşarak kendine özgü bir alan yaratmıştır. Benzersiz metodolojileri, teknolojik keşifleri sanatın, bilimin ve teknolojinin gizemli kökleriyle birleştirerek geleceğe odaklanmış bir vizyon oluşturur. Mühendisler, akademisyenler, yapay zeka kodlayıcıları, veri bilimcileri, mimarlar, yaratıcı kodlayıcılar, tasarımcılar, medya sanatçıları ve hareketli grafik uzmanlarından oluşan geniş bir ekip, ortak bir düşüncede birleşiyor: bilgi, olağanüstü şairane kamusal deneyimlere dönüşüyor.

boya olarak veri, fırça olarak algoritma…

Ouchhh’un ana ofisi İstanbul’da bulunmakla birlikte, Los Angeles, Viyana, Barselona, Paris, Londra ve Berlin gibi şehirlerde ortaklıkları bulunmaktadır. Kendilerini interaktif yeni medya platformları, veri resimleri, yapay zeka, veriye dayalı heykeller, kinetik kamusal sanatlar, sürükleyici deneyimler, yönetmenlik, sanat yönetmenliği ve A/V mimari cephe performansları üretmeye odaklanan multidisipliner bir yaratıcı merkez olarak görüyorlar.

Ouchhh, Tokyo, New York, Los Angeles, Meksiko, Seattle, Chicago, Miami, Abu Dhabi, Milano, Paris, Melbourne, Şanghay, Pekin, Washington DC, Montreal, São Paulo, Seul, Roma, Moskova, Prag, Brüksel, Hong Kong, Jakarta, İskoçya, Singapur, Las Vegas, Londra, Barselona, Berlin, Petra, Dubai gibi şehirlerde ve her kıtada yaklaşık 75 kamusal sanat projesi gerçekleştirdi. Ars Electronica, CERN, NASA, Google, Sigval, Bulgari, Hennesy, Mercedes, Nike, Audi, Infiniti, Absolut, Wired, Ferrari F1, TedxCern, League of Legends, Sony Playstation, Paramount Pictures, Warner Bros ve birçok festival, enstitü, müze ve marka için çalıştı.

Stüdyonun çalışmaları uluslararası arenada birçok övgü ve ödül aldı; bunlar arasında Red Dot Design Best of the Best Awards, German Design Award, Iconic Best of the Best Awards, MUSE Awards (USA) 10th Annual IDA Awards (The International Design Awards) LA, Asia Design Award (Seoul) and ADC Awards (The Art Directors Club) NY, CODAwards, AVIXA Awards (Las Vegas) yer alıyor.

Petra Szemán animasyon ve oyun-vari peyzajlar üreten bir hareketli görüntü sanatçısıdır. Gerçek ile kurgusal olanı birbirinden ayıran keyfi çizgide yer alan belirsiz sınır bölgelerine ve buralarda mümkün yaşam ve deneyim biçimlerine odaklanır. Kendi sanal versiyonunu, animatik mahallerde seyahat eden esas karakter olarak kullanan sanatçı, sınır mekanları ve eşik durumları keşfederken (ekranda ve ekran-dışında) kurguya fazlasıyla doygun bir peyzajda anılarımızın ve benliklerimizin inşa edilme biçimlerini incelemeye çalışır.  Siberuzamı radikal olarak ‘başka’ bir mahal olarak düşünmek yerine yeni kuir ufuklara gözünü diken Petro, distopik ve ütopik çerçevelerin arasındaki çizgide yürüme umudu taşır. 

Petra, 2013-2017 yılları arasında Newcastle Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü’nde lisans eğitimi almıştır. 2017’den itibaren Gateshead BALTIK Çağdaş Sanatlar Merkezi, İsviçre Fotomuseum Winterthur, Tokyo NTT InterCommunication Centre ve İngiltere, Kıta Avrupası ve Doğu Asya’da pek çok galeride sergi açmıştır. 2018-2020 yılları arasında Japon Eğitim ve Kültür Bakanlığı araştırma bursuyla Japonya’da iki yıl çalıştıktan sonra şu anda Kuzey Doğu İngiltere ve Tokyo’da ikamet etmektedir. Sanatçının hareketli görüntü, oyun ve anime çalışmalarının kesişiminde yer alan WWEB Kuramı isimli kitabın (Banner Repeater, Londra 2023) yazarlarından biri ve editörüdür. Petra, Newcastle Üniversitesi Güzel Sanatlar Bölümü’nde ders vermektedir.

Total Refusal Sözde Marksist medya gerillası, medya ve toplum eleştirileri için temellük ettikleri çağdaş bilgisayar oyunlarına sanatsal müdahalelerde bulunmak üzere stratejiler geliştirir ve uygular. Filmleri ve performansları, diğerlerinin yanı sıra, Berlinale ’20, Locarno ’22 ve New York MoMA’da gösterilmiş, 50’yi aşkın ödül ve mansiyonun yanı sıra kısa süre önce Avusturya en iyi kısa belgesel ödülünü (Diagonale ’20, Graz) almışlardır. 

Susanna Flock görsel sanatçı/medya sanatçısı olarak Viyana’da yaşar ve çalışır. 2015 yılında Linz Sanat ve Tasarım Üniversitesi’nden, 2017 yılında Viyana Güzel Sanatlar Akademisi’nden mezun olmuştur. Bir olgu olarak internete odaklanan Flock video ve video enstalasyon alanında çalışır. Kısa süre önce Pixel, Bytes and Film konaklama bursu (2020), Viktor-Fogarassy-Price (2019), Zürih Rote Fabrik konaklama bursu (2019), Avusturya medya sanatları başlangıç bursu (2018) ve Akademie Schloss Solitude (2018) bursu almıştır. 2020 yılında Total Refusal’a katılmıştır.

Robin Klengel Viyana ve Graz’da sanatçı ve kültürel antropolog olarak yaşar ve çalışır. Sanatsal-bilimsel kent ve dijital mekân çalışmaları alanında araştırma yapar, metinler yazar, dersler verir ve filmler çeker. Graz ve Berlin’de kültürel antropoloji çalışmıştır. 2021’den itibaren Graz’da yer alan disiplinler-arası sanat ve kültür mekânı Forum Stadtpark’ın eş başkanıdır. 2018 yılında kolektifin kurucuları arasında yer almıştır. 

Leonhard Müllner görsel sanatçı ve medya araştırmacısı olarak Viyana’da yaşar ve çalışır. Linz, Leipzig ve Viyana’da Görsel Sanatlar ve Medya Sanatları eğitimi almış ve kısa süre önce MKKD Linz’de Helmut Lethen ile Medya Çalışmaları alanında doktorasını tamamlamıştır. Kolektifi 2018 yılında kuranlardan biridir. 

Michael Stumpf Viyana’da felsefe ve Linz’de Medya Kültürü ve Sanat Kuramları eğitimi almıştır (eğitimini tamamlamamıştır). Araştırmalarında fenomenoloji ile medya ve kültür semiyotiği arka planını ilişkiye sokarken popüler kültürde yer alan klişelerin geçerliliğini ve çalışma modunu inceler. Sanatçı, tasarımcı ve kod yazarı olarak çalışmaktadır. Stumpf 2018 yılında Kolektifin kurucuları arasında yer almıştır. 

WE ARE MUESLI Kültürel, tarihsel ve sanatsal temalara sahip anlatı oyunları konusunda uzmanlaşmış, Milan temelli bağımsız bir tasarım stüdyosuyuz. Ödüllü interaktif deneyim yazarları olarak öğretim, kürasyon ve konuşma alanında uluslararası video oyun topluluğuna aktif bir şekilde dahil olarak on yıldır kültürel mirasın değer kazanması sürecinde oyunculuğun evrimine katkıda bulunuyoruz.  

Claudia Molinari ve Matteo Pozzi’nin 2011’de karşılaşması ile resmi olmayan, yaratıcı bir düet olarak kurulan We Are Muesli; oyun yaratımına, Los Angeles’da yer alan E3, Atina Onassis Kültür Merkezi ve Japonya Medya Sanatları Festivali gibi bağlamlarda sunulan, Jheronimus Bosch üzerine interaktif bir oyun olan CAVE! CAVE! DEUS VIDET. ile 2013 yılında başlamıştır. Bu oyunu, 2016 yılında En İyi İtalyan Oyunu ödülüne aday gösterilen, Venti Mesi direnişi üzerine docu-game ve 2018 yılında ADI Compasso d’Oro Selection’a giren ilk video oyunu olan The Great Palermo isimli interaktif balat gibi anlatı oyunları takip etmiştir. 

Berlin Duvarı’nın yıkılışının 30. yıl dönümü için geliştirilen WER IST WER ve Gianni Rodari’nin doğumunun yüzüncü yılı için geliştirilen Ventiquattro Elle gibi kaçış odaları, tarihsel bir kart oyunu olan Colpo di Stato ve interaktif Chi è Chi kitabı ile analog oyunculuk gibi dijital-olmayan oyun tasarımı da We Are Muesli’nin etkinliklerine 2019’dan itibaren dahil oldu.  We Are Muesli, Santa Ragione (Wheels of Aurelia’nın yazımı, 2016) ve Finji (Chicory’nin yerelleştirilmesi, 2021) gibi pek çok bağımsız video oyun şirketiyle iş birliği içerisinde olup IndieCade, A MAZE, GDC, SXSW, Game Happens, Milan Games Week gibi belli başlı endüstri festivallerine de oyunlarıyla ve konuşmalarıyla katılmaktadır.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Kaçırmayın!

Lal Batman, As Far I Can Remember, 2023, Tuval üzeri yağlı boya, 190hx150wcm, Eserden detay görseli, Anna Laudel Gallery

Lal Batman “The Floor is Lava” Sergisi Anna Laudel Düsseldorf’ta

Anna Laudel Düsseldorf, 1 Aralık 2023 – 4 Şubat 2024
Kayıtsız Adam

Kayıtsız Adam YKY Etiketiyle Raflara Çıktı

Marcel Proust’un Kayıtsız Adam adlı öykü kitabı YKY Modern Klasikler