Korkut Sönmez
Korkut Sönmez

Korkut Sönmez’in Yeni Sergisi “Dönüş Bileti” Üzerine

Sanatın İçe Dönüş Halleri ve Bağlar
2 Ekim 2024

İyiliğe Övgü, Haller, Marko Paşa, İthaflar Serisi, Son Damla ve Uçma İsteği serginin eser hikâyelerinden sadece birkaçı. Dönüş Bileti sergisinde tüm hikayeler su ve yeryüzü arasından çıkan ruhsal ifadede bütünlük kazanıyor.

Heykeltraş Korkut Sönmez’in uzun yıllardır hazırladığı çalışmalar onu çok heyecanlandıran Mimar Sinan eseri Kurşunlu Han’da ve çok değer verdiği Arthan Galeri’de gerçekleşiyor.

Arthan Galerinin, sanatçı için özel bir anlamı olmuş zaman içinde.  ”Zamanın yetersiz kaldığı anlar vardır, yeni tanımama rağmen ilk defa bir galerici sanat eserimin manifestosunu merak ediyor, benim düşüncemi, başkalarının kurduğu bağla benim düşüncem arasındaki duygumu merak ediyor. Ne desem az… Ben ilk defa bir galericinin böyle bir tavrına rastladım ve bu sergiyi yapmaya karar verdik.

Nuray Özler Yolcu, Korkut Sönmez, Saffet Emre Tonguç - Kurşunlu Han
Nuray Özler Yolcu, Korkut Sönmez, Saffet Emre Tonguç – Kurşunlu Han

Serginin Küratörü Nuray Özler Yolcu da sanatçı ve galerici ile kurduğu derin bağların öneminden bahsediyor. Sanatçı, küratör ve galerici üçgenindeki sanat odaklı ilişkinin önemini tekrar hatırlatırcasına.

Heykeltıraş Korkut Sönmez‘in üçüncü kişisel sergisi olan “Dönüş Bileti” bizi kendi içimizde bir yolculuğa davet ediyor. Her bir eserin önünde manifestosunu dinleyip saygı duymaktan başka çaremiz yok. Hep söylerim sanat ne güzel şeysin sen! Bir de üretilen sanat ve eserler mekanın atmosferiyle uyum yakaladıysa işte o zaman sanat keyfi başlıyor.

Mimar Sinan’ın eseri Rüstem Paşa KervansarayıKurşunlu Han” vaktiyle önce St. Michelle Katedrali, sonrasında kervansaray olarak hizmet vermiş. Şimdilerde üretim atölyeleri ve  sanatçıların yanı sıra zanaatkârları, tasarımcıları, mimarları da burada buluşturmuş.

Knidos’taki İlk Yontucu İçsel Yolculuğa Davet Ediyor

Datça Knidos’ta dünyaya gelen heykeltraş Korkut Sönmez, Knidos Kazı Başkanı Ertekin M. Doksanaltı’nın tespitiyle, 2200 yıl sonra Knidos’taki ilk yontucu ve yerli sanatçı olarak anılıyor. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’nü bitiren sanatçı, Tankut Öktem Atölyesi’nden mezun olduktan sonra, yurt içi ve yurt dışında birçok uygulamalı projede yer alır ve 2004 yılında ilk kişisel sergisini açar. Uluslararası sempozyumlara ve pek çok karma sergiye katılan sanatçı, doğduğu topraklarda başladığı arayışına halen devam ediyor.

Sanatçının Pulitzer fotoğraf ödüllü Kevin Carter’e ithaf edilen akbaba heykeli ve “Son Damla” gibi eserleri küresel sıkıntılara bir tepki olarak doğmuş. Akbaba, çocuk ve fotoğrafçı hikayesi başka bir zamanda bir kez daha bizi sanat aracılığıyla etkilemeyi başarıyor.

Doğayla kurulan derin bağlar, su ile toprak arasındaki derinlikten dinginliğe geçiş halleri, evrensel hikayeler, acı, duyarlılık ve farkındalık bu serginin baş aktörleri.

Sergideki heykellerin her birinin kendi manifestoları olsa da ortak dili; bu acımasız gidişatta payı olan her vicdanın artık bir dönüş biletine ihtiyaç duymasıdır.” diye özetliyor sergisini Korkut Sönmez.

Sönmez’in ortaya çıkan tüm eserleri varoluşumuzla, özle ve insan arasında sıkı bir bağ kurmak niyetinde. Sanatçı, izleyiciyi “Dönüş Bileti” fikriyle bu yolculuğa davet ediyor.

Sergi 19 Ekim 2024’e kadar görülebilir.

Buket Şengül

Buket Şengül, pazarlama iletişimi, röportaj yazarlığı, gazetecilik ve tasarım kültürü üzerine eğitimler aldı. İstanbul Art News’te yaratıcı endüstri ve kültür sanat söyleşileri hazırladı. Reklam sektöründe freelance marka yönetimi ve bağımsız röportaj-söyleşi çalışmalarını sürdürüyor. 2021 yılında edebi röportaj ve söyleşi kitabı Motamot’u yayımladı.

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Savrulan Zaman
Önceki

“Savrulan Zaman” Prömiyerini Altın Portakal’da Yapıyor!

Öbür: Sonsuza Kadar
Sonraki

“Öbür: Sonsuza Kadar” Oyunu Ekim Ayında Bahçe Galata’da

Kaçırmayın!

Uğur Savaş İmzalı Nilipek. Klibi "Menekşe" Yayında!

Uğur Savaş İmzalı Nilipek. Klibi “Menekşe” Yayında!

Dördüncü stüdyo albümü “Uydurduğumuz Oyunlarla”yı geçtiğimiz hafta yayınlayan Nilipek., albümün ikinci teklisi Menekşe’nin
Astim Kolektifi

Astim Kolektifi Sergisi 16 Kasım’da CerModern’de

Çanakkale Bienali’nde dikkat çeken, endüstriyel üretimin çevresel ve toplumsal izlerini