Gülşen Pazarbaşı, Kabuğu Kırmak VI, 2024, ⌀100cm, Tuval üzeri akrilik, rölyef pasta ve ponza taşı
Gülşen Pazarbaşı, Kabuğu Kırmak VI, 2024, ⌀100cm, Tuval üzeri akrilik, rölyef pasta ve ponza taşı ( DETAY )

Gülşen Pazarbaşı’nın “Awaken” Adlı Sergisi Goose No. 25’te

13 Kasım 2024

Gülşen Pazarbaşı, ilk kişisel sergisi “Awaken” ile, iki haftalık pop-up bir sergi olarak Goose No. 25’te sanatseverlerle buluşuyor. Nilay Yerebasmaz’ın küratörlüğünde gerçekleşen sergide, sanatçının farklı serilerinden bir seçkisi, serginin ana teması altında izleyiciye sunuluyor.

Sanatçı, bu bağlamda, kendi içsel yolculuğu ve bu süreçte geliştirdiği farkındalıkları, soyut bir ifadeyle yansıttığı eserleriyle, izleyiciyi kendi yolculuğunda misafir edip düşünmeye ve kendi içsel dönüşümünü gözlemlemeye davet ediyor. 

Sergide yer alan “Kabuğu Kırmak” serisine ait eserlerin her biri, sanatçının kabuklarını kırarak içindeki tutkuyu ortaya çıkarma sürecini simgelerken, izleyiciyi de kendi içsel devinimlerini ve dönüşümünü keşfetmeye davet ediyor. “Gün Batımı”, “Altın Saatler” ve “Tutku” serilerinde yer alan ve doğanın büyüsü ve bize sunduğu büyüleyici renk paletlerinden ilham alarak yaratılan eserler ise, doğanın soyut yansımalarını ve renklerin formlarla etkileşimini keşfederken, izleyiciyi duygusal bir yolculuğa çıkarmayı ve kendi hafızasıyla bağ kurmasını amaçlıyor.

Ağırlıklı olarak tuval üzerine akrilik boya ve rölyef pasta kullanarak katmanlı yapılar oluşturan sanatçı, farklı tekniklerle yarattığı bu üç boyutlu etkiyle eserlerindeki derinliği arttırırken, izleyicinin eserler ile daha derin bir etkileşim kurmasına zemin hazırlıyor.

İzleyicinin kendi içsel yolculuğuna ayna tutarak gözlem yapmasına ve özünde neler olduğunu keşfetmesine olanak tanıyacak sergiyi, 19 Kasım – 1 Aralık tarihleri arasında Goose No. 25’te ziyaret edebilirsiniz.

Gülşen Pazarbaşı

Gülşen Pazarbaşı 1988 yılında Hatay, Antakya’da doğdu. Sanatında, yaşam yolculuğunu ve hukuki deneyimlerini, katmanlı dokular ve renklerin uyumunu kullanarak iç dünyasını ifade etme biçimi olarak soyut resimlerle aktarıyor. Doğup büyüdüğü bölgenin zengin kültürel ve tarihi mirası, sanatına olan kavramsal yaklaşımını güçlendirdi. Antakya Mozaik Müzesi’ndeki mozaikler bu coğrafyada çeşitli dinler ve kültürlerin bıraktığı izler dahil olmak üzere sayısız tarihi eserler, sanata olan bakış açısını besledi. Çocukluğundan beri hobi olarak sanatını sürdüren Gülşen Pazarbaşı, hukuk eğitiminin sağlam zemininde bunu “Altın Bilezik” olarak görüp sanatını geliştirmeye devam ediyor.

Sanatında, yaratıcı ifade biçimi olduğuna inanılan soyut resimlere odaklanıyor. Kullandığı malzemelerle resimlerine katmanlı doku ve derinlik katıyor ve bu katmanlar aracılığıyla renklerin uyumunu ortaya çıkarıyor. Bu bakış açısıyla sanat, iç dünyasını hiçbir kurala bağlı kalmadan özgürce ifade etmesini sağlıyor. Seyahat ettiği şehirlerdeki müzeleri ve galerileri ziyaret eden ve farklı coğrafyalardan sanatla etkileşim kurmaya çalışan sanatçı, yaratıcılığını besleyen ve ilham veren deneyimler sunuyor.

Sanat terapisi atölyesi aracılığıyla sanatın iyileştirici ve özgürleştirici gücünü deneyimleyen sanatçı, çeşitli sanat atölyelerine ce etkinliklere katılarak araştırma ve öğrenme tutkusuyla sanatında farklı deneyimsel alanlar yaratıyor. Malzemeler ve renkler hakkındaki merakı ve yaratıcı süreci sanatsal ifadesinin temel taşlarını oluşturuyor. Sanatı aracılığıyla zihninde deneyimlediği özgürleşme sürecini yansıtmayı ve izleyicilerine ilham vermeyi amaçlıyor.


Goose No 25

Arnavutköy, Kuruçeşme Cd. 25B, 34345 Beşiktaş/İstanbul

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Ayda Demirci, 2024, oil on linen, 55 x 68 cm
Önceki

Ayda Demirci, “İki” Adlı Kişisel Resim Sergisiyle Ambidexter’da

Astim Kolektifi
Sonraki

Astim Kolektifi Sergisi 16 Kasım’da CerModern’de

Kaçırmayın!

Ece Bayram, ‘30’, 2022, Ceramic tiles, wood panel, grout, tile adhesive, chrome toilet paper holder crystal-embellished thong with a broken clasp, 90 x 30 x 30 cm

Ece Bayram’ın ‘TK1663: Over The Salt Seas’ Sergisi

Versus Art Project, Ece Bayram’ın ‘TK1663: Over The Salt Seas’

Son zamanların en iyi 5 kadın fotoğraf muhabiri // 2. 5’li

İlk “5 kadın fotoğraf muhabiri” yazıma göstermiş olduğunuz ilgi için