Ferruh Karakaşlı
Ferruh Karakaşlı

Ferruh Karakaşlı “Kaotik Harmoni” Galeri / Miz’de

31 Ocak 2025

Ferruh Karakaşlı’nın, açılışı, 12 Şubat 2025’te gerçekleşecek dört farklı serisinden oluşan kişisel sergisi “Kaotik Harmoni” baskın kültürün değerlerinden farklılaşarak kültürel toplum içindeki alt kültürlerin dışarıda kalan, önemsenmeyen, görünmeyen varlıklarını; yani ayrıksı olanı estetikleştirir. Eserlerindeki semboller, imajlar, göstergeler, imgeler aslında İkinci Dünya Savaşı sonrası Batı’da simgesel bir muhalefet olarak ortaya çıkan yerleşik düzenle çatışan ve egemen kültürün dilini simgesel bir biçimde bozan altkültürleri, yeni bir yüzey üzerinden görünür kılar.

“Günlük yaşamda yapılan küçük alt kültürel pratikler, egemen kültürün kabul ettiği gerçekliklerin dışına çıkarak, kendine özgün bir dünyayı yaratır.” 

Dick Hebdige‘nin “Subkültürler: Stilde Direniş

Viyana’da heykeltıraş ve ressam Alfred Hrdlicka ve Hundertwasser gibi Avusturyalı sanatçıların atölyesinde çalışmış Karakaşlı; üretimlerinde semboller, şehir göstergeleri, bükülmüş varlıklar, doğa nesneleri, geometri, kültürel motifler; kaos ile yaratıcı uyumun, renklerin ve imgelerin birleşimidir.   Sanatçı, bu kültürel olguları oldukları haliyle görünür kılar ve estetik potansiyellerini, kendi bağlamları içinde sunar. İzleyiciye şehrin yansımalarını bir buluşma anı olarak deneyimletmeyi hedefler.

“Viennese Era” kategorisindeki eserleri, otoriter figürlerin yalnızlıklarını ve içsel çatışmalarını, serbest fırça darbeleri ve polikrom renklerle resmeder. Sanatçının ifade ettiği “yaratıcı kaos“, hem figürlerin hem de renklerin düzensiz bir biçimde bir araya geldiği bir dünyayı yansıtır. 

Karakaşlı, bu kaotik yapıyı hem fiziksel olarak hem de duygusal bir zemin üzerinden inşa eder. Çalışmalarında pop-sürrealist bir yaklaşımı benimseyen sanatçı, geometrik soyutlamalar ve figüratif çözümlemelerle bir dil kurar.

“Urban Tribe” serisinin bir parçası olarak kendi anlatısıyla; 2000’lerin sokak kültüründen beslenen grupları ve onların sembolik varlıklarını resmeder. Bears, Chaps, Furries, Gangure Girls gibi çeşitli alt kültür gruplarının özgün kimliklerini, kendi içlerindeki dayanışmalarını ve farklılığı kutsayan bir sembol inşa eder. 

Serginin bir diğer önemli teması, “Authentics” kategorisinde eserler, vücut bulan bir duygusal dışavurumdur. Sanatçının kullandığı renk paletleri, izleyiciye hem tezatların hem de uyumun etkisini sunar. Karanlık ve aydınlık arasındaki dengeyi kurarak, toplumsal normlara karşı çıkan, kendini ifade etme biçimlerinin estetikleştirilmesine olanak tanır. 

Ferruh Karakaşlı’nın resimlerinde, kaosun estetikle birleşmesiyle doğan bir senkro-kader duygusu hakimdir. “Cosmic Lines” kategorisi, evrenin düzenini ve içindeki tesadüfi karşılaşmaları sembolize ederken, izleyiciye evrende bir yer bulma arzusunu hatırlatır. Her bir eser, kozmik bir ağın parçasıymış gibi, birbirini tamamlayan renkler ve şekillerle bütünleşir, izleyiciyi evrensel bir uyumla buluşturmayı hedefler.

Koordinatörlüğünü, Begüm Gazioğlu Ballı’nın  üstlendiği ve 20 Mart 2025 tarihine kadar devam edecek olan “Kaotik Harmoni”, alt kültürlere, kentsel yaşamın dinamiklerine ve kozmik bir düzene dair bir keşif sunar ve hem kişisel hem de kolektif düzeyde bir buluşmaya davet eder.

Sergi Tarihleri: 12.02 -20.03.2025


Galeri / Miz

Hüsrev Gerede, 64, Teşvikiye / İstanbul

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

“Yarın Belki de” (Aslı İçözü ve Şerif Erol)
Önceki

“Yarın Belki de” Şubat Gösterimleri ile Beykoz Kundura’da

Nuri Özçelik, “Dilsiz Tanıklar”
Sonraki

Nuri Özçelik’in “Dilsiz Tanıklar” Sergisi Galeri Kambur’da

Kaçırmayın!

Genç Adam

Annie Ernaux’nun “Genç Adam” Adlı Romanı Raflara Çıktı

Annie Ernaux’nun yazdığı ve Siren İdemen’in dilimize çevirdiği Genç Adam
Düet

İsyankar ve Neşeli DÜET Belgesel Filmi 16 Mart’ta MUBI’de

Senkronize yüzmede olimpiyatları hedefleyen iki genç sporcunun isyankâr, neşeli ve