Doğa Çal , Kafam Başka Yerde, 2021-2023, video, 00.38sn.
Doğa Çal , Kafam Başka Yerde, 2021-2023, video, 00.38sn.

Neriman Polat Küratörlüğünde “Parça Parça” Sergisi Merdiven Art Space’te

25 Mart 2024
Doğa Çal , Kafam Başka Yerde, 2021-2023, video, 00.38sn.
Doğa Çal , Kafam Başka Yerde, 2021-2023, video, 00.38sn.

Neriman Polat küratörlüğünde Defne Parman, Doğa Çal ve Hilal Balcı’nın çalışmalarını bir araya getiren “Parça Parça” adlı sergi, 7 Mayıs Salı günü Merdiven Art Space’te ziyarete açılıyor. Polat’ın bir araya getirdiği üç kadın sanatçı, feminist pratik ile aralarında gerçekleştirdikleri iletişim üzerinden sergideki seçkiyi oluşturuyorlar.

Sergi, video ve yerleştirme işlerle, farklı kadın oluş deneyimlerine odaklanıyor. Farkında olmadığımız yaralar, parçalarda ve eylemlerdeki tekrarlar, ilişkiler ve saplantılar sergideki işlerin konuları arasında yer alıyor.

Defne Parman, kırılganlık, yaralanabilirlik konularına odaklanıyor. Gazete kupürleri, aydınger kâğıt, kumaş gibi hassas malzemeler üzerinde uzun soluklu çalışıyor. Sanatçının çalışmalarından “Pansuman” ‘kırıldığımız yerleri nasıl iyileştirebiliriz’e odaklanıyor. “Örtü” çalışmasında ise; danteli yapı bozuma uğratıp, gazete haberlerindeki kadına ve hayvana şiddet içeren görselleri kullanarak, kâğıdı tığ ile delerek kırılgan bir örtü yaratıyor.

Doğa Çal, “Kafam Başka Yerde” başlıklı video serisinde, evin farklı odalarında parçalanmış ama her parçanın hareket ettiği ve yaşadığı kadın bedenini, trajediden uzak, absürt bir mizah duygusu ile gösteriyor. “Annem, Ben, Ananem” videosu; üç jenerasyon üzerinden abartılı bir biçimde, kadınlar arasındaki ilişki ve dayanışmayı vurguluyor.

Hilal Balcı, kendi hareketlerine mesafe alabilmenin olanaklarını araştırıyor. Siyah-beyaz video işleri, “Yutkunma”, “Kulaktan”, “Yukardan Çevirme” ile gündelik yaşamın sıradan hareketlerini yeniden kurgulayarak alışılagelmiş ritmik hareketleri sekteye uğratmaya çalışıyor. Tekrar eden eylemlerin zaman içinde deforme olma hâlini, saplantıya dönüşen hijyen takıntısı ile ikonikleşmiş olan “Sarı bez” işi üzerinden gösteriyor.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Handan Börüteçene, Mutfak Ordusu serisinden üç heykel, 1984 Sanatçının izniyle
Önceki

“Üç İç Denizin Ülkesi” Sergisi Kapsamında Etkinlikler

Köprüde Bridge Logo
Sonraki

Köprüde Buluşma: Dizi Seçkisi Açıklandı

Kaçırmayın!

Vahap Aydoğan ile Sanatı Üzerine Söyleşi

“Benim tablolarımda kadın ruhunu işlememin en büyük unsurlarından biri kadını
Sabahattin Ali

Sabahattin Ali’nin Ölümsüz Eseri “Kürk Mantolu Madonna” Yeniden Raflarda

VakıfBank Kültür Yayınları (VBKY), “Erken Cumhuriyet Dönemi Serisi”nde Türk Edebiyatı’nın