Peter Handke
Peter Handke

Nobel Ödüllü Peter Handke’dan İçsel Bir Yolculuk Destanı

7 Kasım 2024

2019 Nobel Edebiyat Ödülü sahibi Avusturyalı yazar Peter Handke’nin “Son Destan” adını verdiği romanı Meyve Hırsızı – Ya da Ülke İçine Dönüşü Olmayan Yolculuk, Regaip Minareci çevirisiyle okurlarla buluştu! Ayrıntı Yayınları’nın edebiyatseverlerle buluşturduğu roman felsefi ve lirik bir dille, insanın anlam arayışını, yalnızlık ve aidiyet duygusunu, doğanın huzurunu ve bireysel özgürlüğü sorguluyor. Paris yakınlarındaki bir köyden Normandiya’ya doğru tek başına yola çıkan Alexia’nın hikâyesini anlatan Meyve Hırsızı, okurları sadece fiziksel bir seyahate değil, aynı zamanda karakterin içsel dünyasına doğru da derin bir yolculuğa davet ediyor.

Peter Handke’nin Meyve Hırsızı adlı romanı, Regaip Minareci’nin Almancadan çevirisiyle Ayrıntı Yayınları’nın Edebiyat dizisinde yerini aldı.

Tanıma ve tanınma, görünür olma, yalnızlık, dönüşüm, iletişim, geçmiş gibi temalar etrafında şekillenen Meyve Hırsızı, biryandan fiziksel bir seyahati takip ederken bir yandan da karakterin iç dünyasında sorgulamalarla dolu bir yolculuk sunuyor.

Peter Handke, “Son Destan” adını verdiği bu romanı yazmaya 1 Ağustos 2016’da başlıyor. Yolculuk sahipsiz koydan çıkıp, dolambaçlı yolları takip ederek, arayarak seyrediyor ve dönüşü olmayan “tek yönlü” yolculuğa çıkan meyve hırsızı kadının orada kalacağı ya da kalmayacağı ülkenin içlerine doğru ilerliyor. Destanın yazımının son günü olan 30 Kasım 2016’da Peter Handke, kadının yolda karşılaştığı inanılmaz ve eşi benzeri görülmemiş tehlikeleri şöyle özetliyor: “Ülke içine yaptığı üç günlük yolculukta yaşadıkları: Tuhaftı. Yoksa değil miydi? Hayır, tuhaftı. Ebedi tuhaf. Sonsuz tuhaf.”

“Kısacası bir armağan bu kitap; çağımızın en büyük yazarlarından birinin yaratısında yeni bir dönüm noktası daha.” -Martin Krumbholz, WDR Televizyonu

“Peter Handke, gerçekliği; uzun süre giyilmiş bir çift yürüyüş ayakkabısı gibi özenle temizleme yeteneğine sahip: cilalıyor, fırçalıyor, bir sanat eseri gibi parlatıyor. Ancak derdi allayıp pullamak değil, onlarla yürümeye devam etme hevesi uyandırmak.” -Annemarie Stoltenberg, NDR Televizyonu

“… bu kitabı büyük bir macera gibi algılamaktan kendinizi alamıyorsunuz…” -Stefan Kister, Stuttgarter Zeitung Gazetesi

“Peter Handke, günümüzün en yaratıcı ve en dik başlı kalemlerinden biri olduğunu bir kez daha kanıtlamış.” -Ulf Heise, Neue Presse Gazetesi

“… birinin bu dünyayı -belki hâlâ katlanılabilir kılmak umuduyla- ne büyük bir sabır, dilsel ve eski moda bir sadelik ve neredeyse naif bir şaşkınlıkla görebilmesi nasıl da imrenilecek bir şey!” -Bernd Noack, Nürnberger Nachrichten Gazetesi

“Meyve Hırsızı, her Handke eseri gibi, çok tuhaf bir kitap ve de tuhaflığının farkında. İçinde olağanüstü ve harikulade şeyler var ve modern bir Parsival’den bekleyebileceğiniz gibi, hikâye anlatıcılığının iyileştiremeyeceği, ancak en iyi ihtimalle kapatabileceği birçok yara da var.” -Richard Kämmerlings, DIE WELT

Meyve Hırsızı – Ya da Ülke İçine Dönüşü Olmayan Yolculuk, raflarda ve internet satış sitelerinde!

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Önceki

Beyoğlu Sineması’nda Ülke Sineması’nın Konuğu İspanya

Sonraki

SSM’nin Aratatil Çocuk Atölyelerinde Yaratıcılık ve Eğlence Bir Arada

Kaçırmayın!

4. Uluslararası İstanbul Trienali’nin Ardından - Ayşegül Altunok ( Fotoğraf: Serhat Kılıçbay )

4. Uluslararası İstanbul Trienali’nin Ardından – Ayşegül Altunok

Kültürel, politik ve fiziksel katmanların çokluğu ve iç içe geçmiş
Koray Arman "Dünyanın En Hızlı Eskiyen Onyılı"

Koray Arman “Dünyanın En Hızlı Eskiyen Onyılı” 8artı1 Galeri’de

Koray Arman’ın ilk solo sergisi “Dünyanın En Hızlı Eskiyen Onyılı”