Coşkun Sami, Kader Kromozomu, 2023, Kağıt üzerine karışık teknik, 89 x 150 cm
Coşkun Sami, Kader Kromozomu, 2023, Kağıt üzerine karışık teknik, 89 x 150 cm

Coşkun Sami “In The End, There Is No End” Sergisi

2 Ocak 2024
Coşkun Sami, Kader Kromozomu, 2023, Kağıt üzerine karışık teknik, 89 x 150 cm
Coşkun Sami, Kader Kromozomu, 2023, Kağıt üzerine karışık teknik, 89 x 150 cm

Istanbul Concept Gallery, 9-30 Ocak 2024 tarihleri arasında Coşkun Sami’nin “In The End, There Is No End” başlıklı altıncı kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.

“In The End, There Is No End” başlığı, Kanadalı enstrümantal müzik grubu “New Age Doom”un eleştirmenlerce övgü toplayan, “Pitchfork” dergisinin “sofistike, dramatik ve duygusal açıdan katmanlı” sözleriyle methettiği çok boyutlu albümünden ilham alıyor. Benzer şekilde, Coşkun Sami de var olan temalarına yenilerini ekleyerek, eserlerini muğlak biçimsel yaklaşım ve üslup örgüsünde sunuyor.

“In The End, There Is No End”, şiirsel başlığına rağmen, “büyük çıkarımlar” yapmak yerine ressamın yolculuğuyla ilgileniyor; zaman, mekân ve inşa edilmiş anlam katmanları arasındaki kişisel yolculuğuyla. Son dönemine ait resimler ve desenler, radikal dönüşümün eşiğindeki bir çağın haritasını çıkarma çabasını yansıtan, serginin çok yönlü toplamını oluşturuyor. Moderniteye özgü sadeleştirme ve düzenleme dürtüsüne veya saklı kalmış bağlantıları ortaya çıkarmaya yönelik kavramsal reflekse aldırmayan Sami, ucu açık hikayelerini gün ışığına çıkarıyor.

Bu yaklaşım, figürlerle boşlukları, taramalarla ani vuruşların izlerini, opak ile belirsiz olanı aynı yüzeyde harmanlayan, kişisel, karanlık, yoğun, kâğıt üzerine yapılan mürekkep desenlerinde görülebiliyor. İlk bakışta aykırı görünseler de, daha yakından bakınca Sami’nin kurgulamış olduğu manzaralar anaforundaki referanslara bir tür “karanlık madde” ekledikleri söylenebilir.

Resimlerindeki akıcılık ve aldatıcı dinginlik, bazen dışavurumcu fırça hareketlerini prova etmeye yönelen sürükleyici bir ihtiyaçla çelişiyor. Geç sosyalist gerçekçilik okulunun biçimci, anlatımcı özellikleriyle şekillenen yetiştirilme tarzı göz önüne alındığında, bu, anlaşılabilir bir yaklaşım. Ressam, kullandığı aracın tarihini de dikkate alarak, Magritte ve Caspar David-Friedrich gibi sanatçıların öncülüğünü yaptığı “çakışma” ve “rückenfigur” yöntemlerini kullanıyor. Karanlık bir ormanda pusuya yatmış sırları çağrıştıran temaları, büyük bir olasılıkla karanlık olacağı görünen ama yine de çekincesiz kucaklanması gereken bir geleceğin metaforu gibi de okunabilir. Zira, kişisel ihtiraslarımızı bir kenara bırakırsak, etrafımızı saran sisin içinden, her çöküşün aynı zamanda yeni bir başlangıç, her çürümenin yeni formların habercisi olduğunu ve nihayetinde, bir sonun olmadığını görebiliriz.

“In The End, There Is No End”, 9-30 Ocak 2024 tarihleri arasında, Istanbul Concept Gallery, Tomtom Mah. Nur-u Ziya Sk. No:27, Beyoğlu, İstanbul adresinde ziyaret edilebilir.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Ezgi Eneç, Medea'nın Parmak İzleri
Önceki

“Medea’nın Parmak İzleri” 2024’ün İlk Temsillerine Hazırlanıyor

Ben Var Yazmak
Sonraki

Enis Batur’un Yeni Kitabı “Ben Var Yazmak” Çıktı

Kaçırmayın!

35. Ankara Film Festivali

35. Ankara Film Festivali Başvuruları Başladı!

35. Ankara Film Festivali için Ulusal Uzun, Belgesel ve Kısa
Çelenk Bafra

Çelenk Bafra İstanbul Modern’e Geri Döndü

2011–2018 yılları arasında İstanbul Modern’de küratörlüğün yanı sıra sergi ve