Duygu Kankaytsin (Fotoğraf: Vedat Arık)
Duygu Kankaytsin (Fotoğraf: Vedat Arık)

Duygu Kankaytsın’ın “Sahnedeki Madun” Kitabı Çıktı

11 Haziran 2024

Yazar ve şair Duygu Kankaytsın’ın doktora çalışmasına dayanan Sahnedeki Madun: Çağdaş Batı Tiyatrosu’nda Oryantalizm adlı kitabı, Ayrıntı Yayınları tarafından yayımlandı. Sahnedeki Madun’un odağını, günümüz düşünce dünyasında ve sanatında oryantalist algının sorgulanması ve yeniden üretilmesi oluşturuyor. Tiyatro oyunlarını, Foucault’nun bilgi-iktidar söylemi ve Edward Said’in oryantalist bakışının ışığında, geniş perspektifiyle mercek altına alan Kankaytsın, uzun yılların emeği sonucunda ortaya çıkan çalışmasıyla bu alandaki araştırmalara önemli bir katkıda bulunuyor.

Ayrıntı Yayınları’nın ScholaAyrıntı Dizisi kapsamında okurlarla buluşan Sahnedeki Madun:Çağdaş Batı Tiyatrosu’nda Oryantalizm adlı çalışma, Duygu Kankaytsın’ın Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sahne Sanatları Anasanat Dalı’nda gerçekleştirdiği dokto­ra çalışmasına dayanıyor.

Günümüz düşünce dünyasında ve sanatında oryantalist algının sorgulanması ve yeniden üretilmesi Sahnedeki Madun’un odağını oluşturuyor. Bu konudaki çalışmaların amentüsü sayılabilecek Foucault’nun bilgi-iktidar söylemi, Said’in oryantalizm çalışmaları içerisinde yeni bir metodoloji oluşturarak kültür ve siyaset dünyasındaki metinleri oryantalizm gözlüğüyle okumayı teklif ediyor. Karşıtlıkların ve sınırların fazlasıyla arttığı, ekonomide olduğu gibi beşeri ilişkilerde de bunalımın yaşandığı, kimlik politikalarının ve sürgün psikolojisinin yeniden irdelendiği, sanat yapıtlarının hayatı sorguladığı bu süreçte, Doğu ve Batı kavramlarının günümüzdeki görünümlerini ve anlamlarını bir kez daha araştırma ihtiyacı doğuyor. Bu bakışla Sahnedeki Madun ,çağımızda tiyatro araştırmaları alanındaki önemli konularından birinin, ben’in başkasına dönüştüğü, biz ve onlar ayrımının arttığı, ötekinin daha bir ötekileştirildiği ve türdeşleştirmenin hâkim olduğu dünyamızda yeniden üretilmiş bir oryantalizm biçimini ve işleyişini oyunlarda gösterme çabasına giriyor. Sahneden salona ve hayata taşıyor.

“Edward Said’in çığır açıcı çalışması Oryantalizm’i izleyen tartışmaları yetkinlikle sunan bu kitabında Duygu Kankaytsın Said’in oryantalist bakışı ve kontrapuntal okuma yöntemi ile incelediği oyunlarla bu alana önemli bir katkı sunuyor.” -Jale Parla

Sahnedeki Madun: Çağdaş Batı Tiyatrosu’nda Oryantalizm, raflarda ve internet satış sitelerinde!

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

The Shallow Tale of a Writer Who Decided To Write About A Serial Killer (Photo-Zach Dilgard)
Önceki

Tolga Karaçelik’in Yeni Filmi Prömiyerini New York’ta Yaptı!

Goshka Macuga'nın Leros'u konu alan deneysel filminin sahne arkası. Yer:Crithoni's Paradise Hotel Fotoğraf: Yiorgos Mavropoulos
Sonraki

Perasma’nın Yeni Sergisi “All Things Become Islands Before My Senses”

Kaçırmayın!

Namık İsmail kimdi?

Çallı Kuşağı ressamlarından olan Namık İsmail, ilköğrenimine 1896 yılında Kabataş’taki
Tuğçe Arıöz

Portfolyo: Tuğçe Arıöz

1985 Ankara doğumlu olan Tuğçe Arıöz, küçük yaşlarında başlayan resim