sanat yazarlığı- Sayfa 4

Ewald Arenz

Tatlı Bir Armut Mevsimi // Kadriye Tokur

Bir kitabın kapağına bakarak okumaya karar verdiğiniz oluyor mu hiç? Ya da okumak için belirli bir zamanı beklediğiniz? İçinde bulunulan mevsimin, zamanın, şartların bazı kitapları okumak için mühim olduğunu düşünenlerden misiniz? Ben biraz öyleyim galiba. Bu kitabı yazın, bunu kışın, diğerini akşam,
22 Kasım 2022
Marcel Duchamp photographed by Henri Cartier-Bresson in 1968, a promised gift of Barbara and Aaron Levine to the Hirshhorn Museum and Sculpture Garden.

Şimdi ve Burada Değişen Estetik

Güzel kelimesi beraberinde aklımıza pek çok kavramı da bir zincir halinde getirir. İnsanlar asırlardır neyi güzel buluyorlardı ve nasıl güzel olduğuna kanaat getiriyorlardı? Hoş, zarif, muazzam beğendiğimiz bir şeyi belirtmek için kullandığımız pek çok sıfat var. Çağlardan bu yana güzel olan ile
10 Kasım 2022
Sally Rooney

Sahi, Nerede Bu Güzel Dünya? // Kadriye Tokur

90’lar kuşağından İrlandalı yazar Sally Rooney, son yıllarda hem kitaplarıyla hem de kitaplarının dizilere uyarlanmasıyla çağdaş edebiyat yazarları arasında yazdıkları heyecanla beklenen isimlerden biri. Benim kendisinin Normal İnsanlar kitabıyla tanıdığım yazarın Güzel Dünya, Neredesin?’i 2022 yılında Can yayınları aracılığıyla ve Emrah Serdan
31 Ekim 2022
Jackson Pollock

İmgebilim ve Sanat Tarihi Yazımı // Fatma Leylâ Ak

Türkçeye imge olarak çevirdiğimiz “imago” sözcüğü Romalıların ölü maskelerine verdiği bir isimdir.1 Bu imgelerin benzeşimini tartışan ve kimin daha iyi bir ressam olduğu konusunda iddialaşan Zeuxis ve Parrhasius hikâyesinde; Zeuxis “O kadar inandırıcı resim yaparım ki benim yaptığım üzümün dallarına gelir kuşlar
27 Eylül 2022
MAN RAY: Kiki De Montparnasse, 1924

Modern ve Çağdaş Sanatın Doğuşu // Fatma Leylâ Ak

“Karşınıza çıkan bütün kapıları açın ve oradan öylece yürüyün”Man Ray 18.yy’da toplumu değiştirmek üzerine filozoflar aklı kullanarak kişinin kendi kendini değiştirmesi ve aydınlanma eylemini gerçekleştirmesi gerekliliğinden yola çıkarak kendi kendine aydınlanma- “englightemment kendine ait bir şeydir”1 düşüncesi ile Diderot, Voltaire, d’Alembert gibi
17 Eylül 2022
Pandora’nın Kutusu

Pandora’nın Kutusu // Fatma Leylâ Ak

“Pandora açınca kutunun kapağını, dağıttı insanlara acıları, dertleri. Bir tek Umut kaldı dışarı çıkmadık kapağı açılan dert kutusundan. Umut tam çıkacakken Pandora kapamıştıkapağı, böyle istemişti bulutları devşiren Zeus. O gün bugündür insanların başı dertte, toprak bela doludur, deniz bela dolu, geceler dert
24 Ağustos 2022
Viktor Hartmann, The Paris Catacombs, Suluboya, 17 x 12.9 cm, The Russian Museum Sint-Petersburg

Hartmann’ın Resimlerinden Mussorgsky’nin Müziğine: “Bir Sergiden Tablolar”

14 Temmuz 2022 Perşembe akşamı Harbiye Cemil Topuzlu Sahnesi’nde, Murat Cem Orhan şefliğindeki Cemal Reşit Rey Orkestrası’nın muhteşem konserindeydim. Keman sanatçısı Kristof Barati’nin sergilediği Mendelssohn’un keman konçertosunun ardından Mussorgsky’nin “Bir Sergiden Tablolar” adlı eseri seslendirildi. Görsel veri sanatçısı Atakan Kızıltan’ın yapay zeka
20 Temmuz 2022
Squidward Tentacles, Nickelodeon'un amiral gemisi animasyon televizyon şovunun ana karakteri, "SpongeBob SquarePants." By Courtesy of Viacom/Nickelodeon

Squidward, Edgar Allan Poe ve Yalnızlık // Emin Çelik

“Bundan sonra ancak yarım bir varlık olacağım;ben artık eski ben olmayacağım. Gün geçtikçe kendimden kaçıyor, uzaklaşıyorum.”(Montaigne, Denemeler, Kitap 2, Bölüm 17) Yalnızlık kavramı bugünlerde üzerine çok düşündüğüm bir olgu. Bu kavramı konuşmak istediğimde ise aklım direkt çocukluğumda tanıştığım bir çizgi dizi karakterine
17 Temmuz 2022
Arkas Koleksiyonu’nda “Doğa, Bahçeler, Düşler” Sergisi | Elgiz Müzesi

Arkas Koleksiyonu’nda “Doğa, Bahçeler, Düşler” Sergisi | Elgiz Müzesi // Samet Lüleci

İnsan: Evrendeki yerini varoluşsal olarak sorgulamaktan vazgeçtiğinden bu yana, yaşadığı gezegeni fazlasıyla değişime maruz bırakması önlenemeyen memeli. Evet! O arkadaş biz oluyoruz, ta kendimiz… Sanayi Devrimi olarak nitelediğimiz olgunun varlık gösterdiği yüzyıldan, içinde bulunduğumuz şu günlere değin artarak gelişen ve özellikle takribi
2 Temmuz 2022
4. Uluslararası İstanbul Trienali’nin Ardından - Ayşegül Altunok ( Fotoğraf: Serhat Kılıçbay )

4. Uluslararası İstanbul Trienali’nin Ardından – Ayşegül Altunok

Kültürel, politik ve fiziksel katmanların çokluğu ve iç içe geçmiş tarihsel birikimi ile İstanbul’un sınırlarını temsil eden Yedikule Hisarları ve surlar, barındırdığı çokluk, etkileşim ve karşıtlıkları ile heterotopik mekânlar olarak potansiyel bir eşik ve yaratım mekanı olarak Filiz Ağdemir’in küratörlügünde 4. Uluslararası
24 Haziran 2022