Küre Yayınları’ndan Gilles Deleuze Üzerine İki Yeni Kitap Okurlarla Buluşuyor



Küre Yayınları Ronald Bogue’ün yazdığı ve çevirisini Ekrem Ekici’nin yaptığı “Deleuze, Sinema ve Felsefe” kitabı ile D. N. Rodowick’in editörlüğünde hazırlanan ve Nurullah Yakut’un çevirdiği “Deleuze’ün Film Felsefesinin İzleri” kitaplarını okurlarla buluşturuyor. Küre Yayınları Hayal Perdesi Kitaplığı dizisinden okurlarla buluşan kitapların tanıtımı ise şöyle:

Küre Yayınları, Deleuze, Sinema ve Felsefe
Deleuze, Sinema ve Felsefe

Deleuze’ün Film Felsefesinin İzleri

Gilles Deleuze’ün 4 Kasım 1995’teki vefatının hemen ardından Serge Toubiana onu şu sözlerle andı: “Son otuz yıla damgasını vurmuş Fransız düşünürleri arasında yalnızca Deleuze sinemayı hakiki anlamda sevmişti.”

Felsefenin hayati unsurlarıyla birlikte sanatların da “felsefeden sanata, sanattan felsefeye geçen ayrılmaz güçler” olduğunu savunan Deleuze’e göre, filozoflar kavramları, yönetmenler ise imajları icat eder. Fakat yönetmenler sinema hakkında konuşmaya başladığında artık “başka bir şeye dönüşür”.

O vakitte yönetmenler temel sinematik kavramların çekirdeğini ilan eder ve filozoflar onları geliştirmek, kavramlar koleksiyonundan tutarlı bir sinema teorisi inşa etmek için bu kavramlar üzerinde çalışmaya başlar.

Deleuze’ün kitapları yoğun akıl yürütmenin, hem sinema hem de felsefe alanında geniş kapsamlı sentetik yorumların çalılıklarında Deleuze’ü izlemek durumundaki okuyuculardan önemli taleplerde bulunur. Ronald Bogue, bu kitabında Deleuze’ün kullandığı kaynakları ve örnekleri ortaya koyarak onun en yoğun ve görünürde kapalı pasajlarını açıklığa kavuşturmak suretiyle Cinema 1 ve Cinema 2 okumalarını sürdürüyor.

KÜNYE
Yazar:
Ronald Bogue
Çevirmen: Ekrem Ekici
Özgün Adı: Deleuze on Cinema
Dizi: Hayal Perdesi Kitaplığı
İlk Baskı Tarihi: 2021 Kasım
Baskı: 1
ISBN: 9786059125772
Sayfa: 223
Ölçü: 16,5 X 22,5
Fiyatı: 82,00 ₺

Küre Yayınları, Deleuze’ün Film Felsefesinin İzleri
Deleuze’ün Film Felsefesinin İzleri

Deleuze’ün Film Felsefesinin İzleri

Fransız filozof Gilles Deleuze yirminci yüzyılın en yenilikçi düşünürlerinden biridir. Cinema 1: The Movement-Image (1983) ve Cinema 2: The Time-Image (1985) adlı iki ciltlik eseri, yayınlandığı tarihten itibaren film ve felsefe alanındaki çalışmaları derinden etkilemiştir. Film, medya ve kültür konularına odaklanan araştırmacılar, Deleuze’ün düşüncesinin en etkin nasıl kullanılabileceği üzerine kafa yormayı sürdürmektedir.

D. N. Rodowick editörlüğündeki bu kitap, Deleuze’ün sinema yazıları hakkında kaleme alınan eleştirel makalelerden oluşuyor. Yazarlar, Deleuze’ün film teorilerinin süregelen önemini ve bunların çağdaş görsel kültür incelemelerini hangi şekillerde etkilediğini sistematik bir biçimde ortaya koyuyor ve bu alan araştırmaları için yeni yönergeler sunuyor. Deleuze’ün film teorisinin önemi ve kullanışlılığına dair bir başucu kaynağı.

Katkıda bulunanlar:
Raymond Bellour, Ronald Bogue, Giuliana Bruno, Ian Buchanan, James Chandler, Tom Conley, Amy Herzog, András Bálint Kovács, Patricia MacCormack, Timothy Murray, Dorothea Olkowski, John Rajchman, D. N. Rodowick, Marie-Claire Ropars-Wuilleumier, Garrett Stewart, Damian Sutton, Melinda Szaloky.

KÜNYE
Editör:
D. N. Rodowick
Çevirmen: Nurullah Yakut
Dizi: Hayal Perdesi Kitaplığı
İlk Baskı Tarihi: 2021 Kasım
Baskı: 1
ISBN: 9786057646644
Sayfa: 371
Ölçü: 16,5 X 22,5
Fiyatı: 80,00 ₺

Türkiye'nin En Büyük Sanat Haber Portalı, Güncel Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Röportajlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir