Yağmur Kevser Barutçu
Yağmur Kevser Barutçu

Portfolyo: Yağmur Kevser Barutçu

OKU

Yağmur Kevser Barutçu, 1996 yılında Malatya da doğdu, üniversiteye kadar ki eğitimini yine aynı yerde tamamladı. 2015-2019 yılları arasında Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünde eğitimini tamamladı. 2019 yılında Düzce Üniversitesi Resim Ana Sanat Dalı Tezli Yüksek Lisans bölümünü kazandı, eğitimine aynı yerde devam etmektedir.

Instagram: yagmurkevserbarutcu

Sergileme Aldığı Yarışmalar

2021 – Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Üniversite Öğrencileri için 1. Resim Yarışması, sergileme.
2020 – Rotary Genç Sanatçılar Seçkisi yarışmasında Değişen Dünya Değişen İnsan Sergisin de sergileme
2019 – Colortone Resim Yarışması Sergileme

Katıldığı Sergiler

2021 Trakya Üniversitesi Gaia’ ya Dönüş Uluslararası Karma Desen Sergisi
2021 Genç Sanat Online Sanatçı Atölyesi Sohbetleri Sanattanbihabervar
2021 Düzce Üniversitesi Mutlu Hata Karma Resim Sergisi
2020 Ankara Nurol Sanat Galerisi Sonsuz Ayna Karma Resim Sergisi
2019 2. Uluslararası Sanat Sınırları Sevmez Sergisi
2019 Sergimiz.com Her Renkten Karma Resim Sergisi
2019 Kırıkhan Belediyesi 1. Uluslararası Karma Resim Sergisi
2019 Kafkas Üniversitesi 2. Uluslararası Posta Sanatı ” Distopya ” Sergisi
2019 Kafkas Üniversitesi Uluslararası ”Kâğıt İşler” Sergisi
2019 Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi ”Güray Müze” GSF Resim Bölümü Sergisi
2019 Düzce Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü ”Cumhuriyet” Sergisi
2018 Mersin ” İçel Sanat Kulübü” Karma Baskı Sergisi
2018 Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Video Art Gösterimi
2018 ”55. Ulusal 29. Uluslararası Hacı Bektaş Veli Anma Törenleri ve Kültür Sanat

Sergisi

2019 yılında üretmeye başladığı Poşetler 1 Serisindeki eserlerin tamamı tuval üzerine yağlı boya tekniği ile yapılmıştır. Poşetler 1 serisi: tüketim olgusunun modern insanı çevreleyen hatta kimliği haline dönüşen gösterge ve markalaşma kavramlarını sorgular. Bu bağlamdan yola çıkarak oluşturulan Poşetler 2 serisi 2019-2020 yılları arasında üretilmiş ve Poşetler 1 serisinden farklı olarak disiplinler arası nitelikte ürün yelpazesi bulunmaktadır. Metal, su, cam, plastik gibi çeşitli maddelerle üretilen çalışmalar tüketim alışkanlıklarının geçicilik yanını sorgular. 2019 yılında öznenin tüketim arzusunun madde üzerindeki egemenliğinden yola çıkılarak üretilen eserler 2020 yılına gelindiğinde sanatçının şu an irdelediği konu olan kültür endüstrisinin ilk ip uçlarını göstermektedir. Sanatçı son dönem işlerinde kültür endüstrisi kavramı üzerinde çalışmalar üretmektedir. Kitle iletişim araçları toplumlara seslenmede en güçlü ifade biçimidir. Bu bağlamdan yola çıkarak oluşturulan Medusa Serisiyle birlikte geleneksel motiflerle işgal edilmiş teknolojik nesneler, işlevini kaybetmiş formlara dönüştürülmüştür. Küresel sistemin propaganda aracı olma işlevinden soyutlanıp gündelik hayatın bir süs eşyası biçimi almıştır.


Nursemin Ateş
Önceki

Portfolyo: Nursemin Ateş

Veera’nın Seyahatnamesi Bölüm 4 – DEJA VU / Şeyda Aydın
Sonraki

Veera’nın Seyahatnamesi Bölüm 4 – DEJA VU / Şeyda Aydın

Kaçırmayın!

Şair Emin Ünlü ile Söyleşi

İçindeki ağırlığı sanat ile hafifletmeye çalışan ve bunu şiir dizeleriyle
Nermin Saybaşılı ile Çam Pürleriyle Namrun Üzerine Söyleşi

Neleri Hatırlamak: “Dilin hikâyesi bitmez”

Zamanın farklı aktığı pandemide fırsat bularak Tarsus’taki Namrun yaylasına giden