Hera Büyüktaşcıyan, The Sky in My Palm, 2018, Bronz, Livissi'deki bir duvardan parçalar, 7 x 18,5 x 9 cm Sanatçının ve Green Art Gallery Dubai’nin izniyle. Fotoğraf: Zeynep Fırat
Hera Büyüktaşcıyan, The Sky in My Palm, 2018, Bronz, Livissi'deki bir duvardan parçalar, 7 x 18,5 x 9 cm Sanatçının ve Green Art Gallery Dubai’nin izniyle. Fotoğraf: Zeynep Fırat

Distilled From Scattered Blue Sergisi 24 Eylül’de Galerist’te

15 Eylül 2024

Galerist, 24 Eylül-2 Kasım tarihleri arasında Distilled From Scattered Blue isimli sergiye ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Küratörlüğünü Károly Aliotti’nin üstlendiği karma sergi, mavinin bilinen anlamlarının ötesine geçerek, rengin içsel derinliklerindeki tuhaf, adlandırılamayan duyguların peşine düşüyor. Distilled From Scattered Blue, mavi rengin gizemini ve henüz keşfedilmemiş olanın arayışını yansıtıyor. Yaraya, hafızaya, özleme, yalnızlığa ve mesafeye dokunuyor. Yaratıcı bir hüzün hissettiriyor. İsmini Lavinia Greenlaw’ın From Scattered Blue şiirindeki bir mısradan ödünç alan sergi, uhrevi masumiyeti temsil eden açık mavi tonlarından, evrenin her şeyi içine çeken uçsuz bucaksız siyahına doğru genişliyor. Bir türlü varamadığımız o yer, midemize çöreklenen taş, göğsümüzde bir nişan gibi taşıdığımız acı belki de mavi; bir yandan derimize sızarken, diğer yandan gardımızı düşürmemizi talep ediyor.

Mavinin melankolik çağrışımları etrafında şekillenen sergide, Abdülmecid Efendi, Murat Akagündüz, Erol Akyavaş, Semiha Berksoy, Albert Bitran, Katrien de Blauwer, Hera Büyüktaşcıyan, Nejad Devrim, Marlene Dumas, Nermin Er, Max Ernst, Candeğer Furtun, Ahmet Doğu İpek, Fatoş İrwen, Şahin Kaygun, William Kentridge, Onur Kılıç, Gustav Klimt, Çağla Köseoğulları, Nermin Kura, Dora Maar, Basim Magdy, Kate MccGwire, Joan Miró, Mübin Orhon, Lara Ögel, Erman Özbaşaran, Eduard Pechuël-Loesche, Anıl Saldıran, Sarkis, Léon Spilliaert, Yaşam Şaşmazer, Defne Tesal, Clare Twomey, Elif Uras ve Masao Yamamoto’nun eserleri yer alıyor.

Sergiye, İngilizce ve Türkçe iki ayrı dilde basılmış bir yayın eşlik ediyor. Tasarımını Okay Karadayılar’ın gerçekleştirdiği ve metnini Aliotti’nin ele aldığı yayının her bir kopyası, cyanotype tekniği pozlanmış şömizi ile eşsizleşiyor.

2 Kasım’a kadar devam edecek olan Distilled From Scattered Blue, 2017 yılında Galerist’te düzenlenen, Károly Aliotti ile Nilüfer Şaşmazer’in eş-küratörlüğünü yaptığı ve siyah rengin doğurgan yaratıcılığına odaklanan Dark Deep Darkness and Splendor sergisinin hafızasını geri çağırıyor.

Oz Büyücüsü
Önceki

İstanbul Modern Sinema’da Sezon “Çok Kırmızı” ile Başlıyor!

Aycan Teztel
Sonraki

Aycan Teztel’in Yeni Eseri “Under the Starlights” Yayında!

Kaçırmayın!

Nebihe Mısır

Sevgi Soysal’ın “Yürümek” Romanı Fotoğraf Sergisinde

Sevgi Soysal’ın “Yürümek” romanının fotoğraf pratiği ile yorumlandığı “Yürümek” adlı
Neredeyse Kesinlikle Yanlış

Bakü’den “Neredeyse Kesinlikle Yanlış”a En İyi Film Ödülü

Cansu Baydar’ın yazıp yönettiği “Neredeyse Kesinlikle Yanlış”, Bakü Uluslararası Film