Artİstanbul Feshane, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” Sergisi, 2024
Artİstanbul Feshane, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” Sergisi, 2024

Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” Sergisi Açıldı

27 Şubat 2024
Artİstanbul Feshane, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” Sergisi, 2024
Artİstanbul Feshane, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” Sergisi, 2024

Artİstanbul Feshane, Türk grafik sanatının duayenlerinden, hattat ve cilt sanatçısı Prof. Emin Barın’ın eserlerine Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisiyle ev sahipliği yapıyor. Zafer Yıldırım’ın koleksiyonuna ait Emin Barın seçkisinden oluşan, İBB Kültür ve İBB Miras tarafından düzenlenen serginin açılışı, 26 Şubat Pazartesi akşamı sanat ve medya dünyasından davetlilerin katılımıyla gerçekleşti. Açılışa, ders kitaplarında yer alan Gençliğe Hitabe ve İstiklal Marşı’nın yazımını yapan, yazıların fonunda yer alan meşhur Atatürk portresinin de çizeri olan, Kur’an-ı Kerim’in Türkçe mealini yeni yazıyla, Nutuk’u ise kaligrafik olarak yazan ve Anıtkabir’deki kitabeleri Emin Barın ile birlikte hazırlayan 96 yaşındaki Etem Çalışkan da katıldı. Barın’ın, geleneğin ötesine geçerek modernle buluşan özgün yaklaşımıyla ürettiği eserleri, 27 Şubat – 29 Nisan 2024 tarihleri arasında Artİstanbul Feshane’de sanatseverlerle buluşacak.

Prof. Emin Barın’ın çalışmalarını bir bütün olarak koleksiyonuna dahil ederek hem eserlerin korunmasını sağlayan hem de serginin hayata geçirilmesini mümkün kılan Zafer Yıldırım’ın katkılarıyla; Z. Yıldırım Aile Koleksiyonu ve Barın Han aile arşivinden bir seçkiyle hazırlanan Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisi, Barın’ın Türk grafik sanatındaki ustalığını, hattatlık ve cilt restorasyonundaki bilgisini yansıtan yaklaşık 230 eserinden oluşuyor. İstanbul’un kamusal alandaki en büyük kültür sanat mekânı Artİstanbul Feshane’de, İBB Kültür ve İBB Miras’ın katkılarıyla düzenlenen serginin küratörlüğünü, sanat tarihçisi Ali Kayaalp üstleniyor.

İstanbul’da Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde ve Almanya’da aldığı eğitimlerin ardından uzun süre kendini grafiker olarak tanımlayan Emin Barın, 1940’lı yıllarda Latin harfli yazılar üzerine çalışmalar yürüttü. 1960’ların başlarında, uzun süredir ilgi duyduğu hat sanatı ve Arap alfabesi üzerine çalışmalar yapmaya başlayan Barın’ın Arap harfli yazı çalışmaları, birbiriyle yakın bağlantı içinde icra ettiği üç alanda belirginleşir: Celî Divanî yazıları, Kûfi yazıları ve kendisinin “Serbest Yorumlar” olarak adlandırdığı, Batı’daysa daha sonradan Kaligrafik Modernizm olarak adlandırılan ifade biçimi… Usta sanatçının bu üç alanda icra ettiği, hem klasik hat estetiğini gelenekten fazla uzaklaştırmadan ürettiği hem de bahsedilen estetiğin dışına çıkarak geometrik formların evrimiyle grafik bir anlam kazandırdığı eserlerinden oluşan geniş bir seçki, Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisinde ziyaretçilerle buluşuyor.

Emin Barın: “Ne Senden Rükû Ne Benden Kıyam” sergisi, 27 Şubat –29 Nisan 2024 tarihlerinde pazartesi hariç her gün 10.00-19.30 saatleri arasında ücretsiz olarak Artİstanbul Feshane’de ziyaret edilebilir.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Seçil
Önceki

Seçil’in “Being” Adlı Kişisel Sergisi adas İstanbul’da

Still Corner
Sonraki

Salon İKSV, Jakuzi ve Still Corners’ı Ağırlayacak

Kaçırmayın!

Sait Maden

Süreya’nın Şık Dervişi: Sait Maden // Fatma Leylâ Ak

Çocukluk yıllarımda şiirle ilk karşılaşmalarımdan birini Rilke ile yaşamıştım. Şairin
Şerivan Tutuş

Şerivan Tutuş ile “Renklerin Senfonisi” Yeniden İstanbul’da!

İlk açılışı müzisyenlerin katılımıyla Kurşunlu Han, Arthan Gallery’de gerçekleşen Şerivan