Fulya Peker
Fulya Peker

Fulya Peker’in “YOKTUR.” Adlı Oyununun Şubat Ayı Tarihleri

1 Şubat 2024

New York ve İstanbul’da çalışmalarını sürdüren tiyatro/performans sanatçısı Fulya Peker’in 1 Aralık 2023‘te prömiyeri gerçekleşen “YOKTUR.” adlı deneysel oyunu, 9-16-23 Şubat 2024’te 20:30’da Gri Sahne’de seyirciyle buluşmaya devam edecek.

Fulya Peker
Fulya Peker

YOKTUR. bir dilin otopsisiyle bir ilahinin tınısı arasında gidip gelen ontolojik bir tekerleme. Varlık ve yokluk arasındaki sınırların dolanıklaştığı dalgalı sularda seyir halindeyiz. Mitolojik bir figür, bir dişil-ölümsüz, hakikat ve anlam susuzluğumuzu tetikleyen antik bir bilmeceyi ölüler diyarından seyirciye sürüklüyor: Yok var mıdır? Logosu paradoksa dönüştürerek “tasvire kani tasavvur” ezberlerini bozan; var/yok, oluş/ölüş ikiliği yanında 1 olgusuyla 0’dan yüzleşme yollarını sorgulayan bu semantik yolculukta tekrarlanan sözcükler, bir yandan yüzer-batmaz yapılarıyla akıl yürütme süreçleri için bir şamandıra olmayı sürdürürken, bir yandan da ayartıcı akıntılarıyla aklı akıl yürütme çapasını kaybetmeye ve derinlere sürüklenmeye çağırıyor.

YOKTUR. bir dilin otopsisiyle bir ilahinin tınısı arasında gidip gelen ontolojik bir tekerleme. Varlık ve yokluk arasındaki sınırların dolanıklaştığı dalgalı sularda seyir halindeyiz. Mitolojik bir figür, bir dişil-ölümsüz, hakikat ve anlam susuzluğumuzu tetikleyen antik bir bilmeceyi ölüler diyarından seyirciye sürüklüyor: Yok var mıdır? Logosu paradoksa dönüştürerek “tasvire kani tasavvur” ezberlerini bozan; var/yok, oluş/ölüş ikiliği yanında 1 olgusuyla 0’dan yüzleşme yollarını sorgulayan bu semantik yolculukta tekrarlanan sözcükler, bir yandan yüzer-batmaz yapılarıyla akıl yürütme süreçleri için bir şamandıra olmayı sürdürürken, bir yandan da ayartıcı akıntılarıyla aklı akıl yürütme çapasını kaybetmeye ve derinlere sürüklenmeye çağırıyor.

“…ki kökü sudadır yeryüzünün, kökü sudadır.”

Katharsis Performance Project

YOKTUR.

-herkesvekimseiçin-

Yazan-Yöneten-Oynayan: Fulya Peker
Sahne ve Işık Tasarım: Aslıhan Demirtaş, Khora
Teknik Danışman: Alev Topal
Ses Tasarım: Fulya Peker
Ses Kurgu: Tolga Tüzün
Görsel Tasarım: Ali Cindoruk, Khora

Proje asistanları:
İris Göğüsgeren, Zafer Baran Akkoyun, Elif Okyay, Ecehan Yemişçi, Destina Pütün

Katharsis Performance Project tiyatro ve performans sanatçısı Fulya Peker tarafından 2007 yılında kurulan, New York ve İstanbul merkezli deneysel ve disiplinlerarası bir tiyatro/performans projesidir. Richard Foreman, John Zorn, Robert Ashley, Katsura Kan, David Michalek, Object Collection gibi tanınan isimlerin eserlerinde de sahne almış olan Peker’in Katharsis Performance Project çatısı altında sergilenen hem özgün hem de edebiyat, sanat, felsefe tarihinin önemli eserlerinden esinlenerek yazdığı ve yönettiği oyunlarında ontolojik-semantik sorular ve insan bilincinin esrik halleri (korku, cinsellik, vahşet) ses-söz, beden-mekan ilişkisini araştıran grafik notasyonlar ve metaforik örüntülerle (de)kompoze ve (de)konstrükte edilerek deneysel ifade biçimleri olarak seyirciyle buluşmaktadır. Peker’in öne çıkan çalışmalarından bazıları: Requiem Aeternam DeoThe VoidThe PlagueThe Red BookDEMKör!(ler), MALDORORÖlüm OyunlarıA Tree in-DeedWho am I?Hands of a SuicideBroken Umbilical CordYellow SoundConsciousness of ChaosGates of Hell.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Ece Dağıstan, Jamal Aliyev
Önceki

Ece Dağıstan ve Jamal Aliyev’in “Dünya Şarkıları” Zorlu PSM’de!

Hatır / Memory
Sonraki

HATIR / MEMORY Filmi 8 Mart’ta Sinemalarda

Kaçırmayın!

Tuğçe Diri, Taşların Ardında; An ve Arşiv_Underneath The Stones; Moment and Archive, Anna Laudel Istanbul, 2024

Tuğçe Diri’nin Yeni Sergisi: “Taşların Ardında; An ve Arşiv”

Multidisipliner sanatçı Tuğçe Diri‘nin Taşların Ardında; An ve Arşiv adlı
Mayoiga Burnu

Japon Yönetmen Shinya Kawatsura Türkiye’ye Geliyor

Yapıtlarıyla Japon kültürünün güçlü bir yansımasını sunan dünyaca ünlü yönetmen