Meltem Aybar
Meltem Aybar

Hem tekil, hem de çoğul bir sergi; Günaydın Canım Dandelion!

Kadim köklerin izinden giderek dokunan evrensel bir öykü
18 Ağustos 2024

İstanbul, 19.09.2024 — Meltem Aybar, “Günaydın Canım Dandelion” isimli ilk solo sergisini, Eylül ayında FN Art Space‘de izleyicilerle buluşturuyor. Sergi, sanatçının kendi kişisel hikayesinin doğanın şifa, içgörü ve bereket sembolü Dandelion (Karahindiba)’la kesişen kolektif bilinçdışı bir deneyimin izinden, kendini  keşfetme, dönüştürme ve çoğalma öyküsünü dokuma-yerleştirme yapıtlar üzerinden paylaşıyor.

Sanatçı,  2019 yılında köklerini aramak için başlattığı bir tür “kazı” çalışmasına dönüşen yolculuğunu, onu atalarına bağlayan görünmez ipleri ve yaşamındaki kolektif izleri keşfettiği ve paylaşıma açtığı ilham verici yapıtlara dönüştürüyor.  Küratörlüğünü Filiz Ağdemir’in yaptığı sergide Aybar, evrensel mirasın motiflerinden yeniden dokuduğu kimliğini tekrar kolektife dahil olarak çoğaltma ve yaşayabilme niyetini paylaşıyor. Sergideki yapıtlar, sanatçının daha anne rahminde bir tohum olup kök salan, tutunan, aktaran, çoğalan ve paylaşan hikayesine eşlik eden bir şükran korusuna dönüşüyor.

Sergi Detayları

  • Tarih: 20 Eylül – 18 Ekim 2024
  • Yer: FN Art Space, Bahçeşehir Üniversitesi Kuzey Yerleşkesi A Blok 1B Beşiktaş, İstanbul
  • Açılış: 19 Eylül Perşembe,

14.00 Basın Gösterimi
18.30 Ziyaretçi Gösterimi

Meltem Aybar

Geçmiş-bugün-gelecek arasında enerjetik/kozmik bağlar, kolektif bilinç/dışılık, doğanın kadim bilgisi ve aktarımı, kadın, şifa ve yaşamı çoğaltan yapılar, insanın yazma, çizme, saklama ve aktarma ihtiyacı konularına odaklanan Meltem Aybar, sanatsal ve tasarım üretimlerinde ip, tekstil, kağıt, doğal boyama, ecoprint ve cyanotype (mavi baskı) gibi teknik ve malzemeleri kullanır. 

2014 yılında, yol arkadaşı Evren Kıvançer ile ortak yaratım atölyeleri Proje Odası’nda, ilki “İma” ile üretim biçimleri ve yaratım süreçlerini paylaşıma açtıkları, ikincisi “Hayal-et Khalkedon” ile  Kadıköy’ün bugünü ve Khalkedon’un hikayelerini cyanotype (mavi baskı) tekniğinin sınırlarını farklı malzeme, doku ve yüzey kompozisyonlarıyla deneyimledikleri üretimlerine yer veren sergiler gerçekleştirdiler.

Meltem Aybar, Günaydın Canım Dandelion adını verdiği ilk solo sergisiyle, 2019 yılında kendi kişisel hikayesinin peşine düşerek köklerini aramak için başlattığı “kazı” çalışmaları sonunda keşfettiği onu boşluktaki tohum halinden atalarına bağlayan, bir arada tutan ipleri ve izleri izleyiciler ile paylaşıyor. Sergideki yapıtlarıyla, kadim bilgilerin peşinde kolektif bilinçdışını keşfederek kendiyle yüzleşiyor ve derinlere inerek köklerine tutunuyor. Tohumlanarak yeniden toprağa kök salıp, sağlamlaşıp, dönüştüğünde eksik gibi görünen parçalar ve boşluklar yeniden anlamlanıp berraklaşıyor. Aybar, çoğulun izinden giderek yeniden yarattığı ve farkına vardığı kendi rengini, tekrar kolektife dahil olarak yaşayabilmeye ve ilham olmaya niyet ediyor.

1974 yılında İstanbul’da doğan Meltem Aybar, orta ve lise eğitimini Notre Dame de Sion Özel Fransız Lisesi’nde tamamladıktan sonra, Marmara üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema bölümünde öğrenim gördü. Evli ve iki çocuk annesi sanatçı, sanat ve tasarım çalışmalarına İstanbul’da devam ediyor.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Sarah Andersen, Kelly McKernan ve Karla Ortiz
Önceki

ABD’li Sanatçılar Yapay Zeka Telif Hakkı Davasında Önemli Bir Zafer Kazandı!

İsa Özkocaman
Sonraki

İsa Özkocaman’ın Yeni Şarkısı “Sonu Yok” Yayında!

Kaçırmayın!

Yer Ayvalık

Selin Tahtakılıç ve Deniz Cinbil Yer Ayvalık’ta!

Sanatçılara bir alan açma amacıyla yola çıkan, Ayvalık’ta sanatçıları ve
Kapalı Kapılar ardında, 2012, Arşivsel pigment baskı, 1/3+1 AP, 100x123 cm

Civan Özkanoğlu, “Hepimiz Biliyoruz / As We All Know” Sergisi

.artSümer, 16 Kasım – 28 Aralık 2024 tarihleri arasında Civan