Brandon Hendrick “Transience”
Brandon Hendrick “Transience”

Brandon Hendrick “Transience” Sergisi Üzerine

12 Eylül 2023
Brandon Hendrick “Transience”
Brandon Hendrick “Transience”

Brandon Hendrick’in “Transience” sergisi 23 Eylül’e kadar Collect Gallery’de devam ediyor.

Transience resimlerden oluşan bir sergi. Her resmin bir fotoğraf başlangıcı var. Sanatçının oluşturduğu seri bir tren içinden çekilmiş manzara ve cam, kapı sembollerinden oluşuyor. Sanatçıya Türkiye’deki ilk solo sergisi Transience üzerine sorular ilettik. Samimi cevapları için teşekkür ederiz. Mina Asena Öztürk küratörlüğünde gerçekleşen Brandon Hendrick’in “Transience” sergisini 23 Eylül’e kadar Collect Gallery’de görebilirsiniz.

Click here for the Brandon Hendrick “Transience” interview in English

Brandon Hendrick, Untitled, Oil on Canvas, 60 x 50 cm
Brandon Hendrick, Untitled, Oil on Canvas, 60 x 50 cm

Türk sanatseverlere kendinizi nasıl tanıtırsınız?

Çalışmaları günlük deneyimlerde bulunan esrarengizliği araştıran Glasgow merkezli bir sanatçıyım. Gözlemlerden ve fotoğraflardan resim yapıyorum.

Transience sergisinin ilk çıkış noktası neresi? Tüm serüven tren içinde mi başlıyor?

Evet, Geçicilik/Transience sergisi trenin içinde başlıyor ve bitiyor. Manzarayı trenin içinden görülen haliyle tasvir etmek istiyorum.

Transience sergisinin hazırlık sürecinde nasıl bir dönem geçirdiniz? Fotoğraftan tuvale geçişte, her resmi fotoğraftaki gibi görmediğimizi sanıyorum. Tuvalde fotoğraftan farklı ne görüyoruz? Her gördüğümüz bir fotoğrafın tuvale yansıması mı? Resimlerde kurgu var mı?

Fotoğraflar daha sonra resim malzemesi olarak kullanılmak üzere bilinçli olarak çekilmiştir. Bir fotoğrafı boyarken tuval üzerine fotoğraftan yola çıkarak gevşek bir taslak çizerek başlıyorum. Bu süreci, gerçek bir mekanı önce kasıtlı olarak oluşturulmuş bir fotoğraf, ardından da resim yapma eylemi yoluyla öznel tasvirler yoluyla süzgeçten geçirerek hayali bir mekana dönüştürmek için kullanıyorum.

Tetralogy, Oil on Panel, 44 x 14 cm
Tetralogy, Oil on Panel, 44 x 14 cm

Resimlerinizde 2 sembol görüyoruz. Kapı ve pencere. Bu semboller size ne ifade ediyor? Aynı semboller sanat anlayışınızı nasıl şekillendiriyor?

Tüm sanatı başka bir mekana açılan bir pencere olarak görüyorum. Tıpkı bir pencereye baktığımız gibi içine bakıyoruz. Benim için pencereye bakmak bir tabloya bakmak gibidir çünkü her ikisi de baktığınız düzleştirilmiş alanlardır.

Fotoğraftan tuvale giden bir üslup görüyoruz. Bu arşivleme üzerine detaycı olduğunuzu düşündürtüyor. Arşiv yapmak, arşivleri karıştırıp bugüne işler çıkarmak üzerine nasıl yaklaşıyorsunuz? Fotoğraf arşivlerinizden yeni bir sergi çıkar mı?

Bir sergiye hazırlanırken telefonumla daha sonra resim yapmak için kullanabileceğim fotoğraflar çekiyorum. Dizi üzerinde çalışırken bunları telefonuma kaydediyorum ve genellikle seri bittikten sonra siliyorum.

Şu anda UFO gözlemlerine dayanan bir seri üzerinde çalışıyorum. Bir UFO ile karşılaştıklarına inanan insanların o anı ve o manzarayla nasıl etkileşime gireceği bağlamında benzer temaları araştırmakla ilgileniyorum.

Gözde Mulla - Dışarıda Bir Yerde-detay. Fotoğraf. Oğuz Karakütük
Önceki

Gözde Mulla “Dışarıda Bir Yerde” Sergisi Galeri Vitrin’de

İbrahim Coşkun
Sonraki

İbrahim Coşkun’un “Ben Anadolu” Sergisi, Taksim Sanat’ta Açıldı

Kaçırmayın!

Leonie Link, "Akışkan Sınırlar Bordüre"

Pera Müzesi’nde Yeni Sergi: “Ters Yüz PƎRⱯ”

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Pera Müzesi yeni sergisi Ters
Marcel Duchamp photographed by Henri Cartier-Bresson in 1968, a promised gift of Barbara and Aaron Levine to the Hirshhorn Museum and Sculpture Garden.

Şimdi ve Burada Değişen Estetik

Güzel kelimesi beraberinde aklımıza pek çok kavramı da bir zincir