sanat üzerine- Sayfa 6

Selin Atik, “Banttan Yayın”

Selin Atik’in “Banttan Yayın” Sergisi Üzerine

Selin Atik’in 16 Mart’ta açılan “Banttan Yayın” sergisi, anılarla oluşan kimlik bileşenlerini sorgulayarak bizi biz yapan “insan malzememiz” ve zamanı yeniden ele alma ihtimalimiz üzerinde derinleşiyor.[1] Sergiye Sezgi Abalı ve Günseli Baki’nin metinleri eşlik ediyor. Sergi 20 Nisan’a kadar Barın Han’daki PASAJ’da
28 Mart 2024
GHOST IN THE SHELL (2017)

Yapay Zeka, Sanat ve Nekropolitika Üzerine

Yapay zekanın sanat alanında kullanılması ile birlikte birçok yeni ve eski tartışmalar gün yüzüne çıktı. Kökleri sanayi devrimine kadar giden teknoloji ile ilgili tartışmalar 1957’de Transhümanizm kavramının kullanılmasıyla farklı bir boyuta geçer ve günümüzde yapay zeka teknolojilerindeki gelişmeler ile devam eder. Şüphesiz
26 Mart 2024
Otonom Taksi (2024), Araba yerleştirmesi 394 x 144 x 137 cm

İhsan Oturmak’ın “Çift Başlı” Sergisi Üzerine

Acaba tıkanıklığı ileri yönde bir hareketle değil de ancak geri adım atarak mı çözebiliriz? Bu yazıda, İhsan Oturmak’ın “Çift Başlı” isimli sergisinde kurguladığı görsel dünyayı, gitmek isteyip gidememe, kaçmak isteyip kaçamama gibi insanlık hâlleriyle gelen bedensel ve ruhsal sıkışıklıklar üzerinden inceledim. 16
28 Şubat 2024
v.l. Lili Epply, Marc Oliver Schulze - Fotoğraf: Matthias Horn

Totaliter İktidar Arayışı, Radikal İktidarsızlık Sartre’ın Kirli Eller Oyunu Üzerine Bir Deneme

Slovenyalı yönetmen Mateja Koležnik’in rejisiyle 26 Ocak 2024’te Berliner Ensemble’da prömiyer yapan, Jean-Paul Sartre’ın Kirli Eller oyununu izledim dün. İlk kez 1948’de Paris’teki Theatre Antoine’da sahnelenen oyunu, bu yazıda, barındırdığı arketipsel cinsel roller, erkeklik performansları, sahne tasarımı ve reji seçimleri üzerinden üç
19 Şubat 2024
1 4 5 6