Renkler Üzerine Düşünceler
Renkler Üzerine Düşünceler

Ludwig Wittgenstein’dan Felsefi Bir Renk Kuramı

18 Mart 2024
Renkler Üzerine Düşünceler
Renkler Üzerine Düşünceler

Ludwig Wittgenstein’ın yazdığı Renkler Üzerine Düşünceler Berkan Üze çevirisi ve Can Yayınları etiketiyle raflarda yerini aldı.

Ludwig Wittgenstein’ın ölümünden bir yıl önce yazdığı, son eserlerinden olan Renkler Üzerine Düşünceler yazarın tek bir felsefi konuya odaklandığı birkaç metinden biri.

Ludwig Wittgenstein’ın ölümünden bir yıl önce, 1950’de Oxford’da yazdığı, son eserlerinden olan Renkler Üzerine Düşünceler yazarın tek bir felsefi konuya odaklandığı birkaç metinden biri. Renklerle ilgili felsefi sorunların ancak ilgili dil oyunlarına dikkat edilerek çözülebileceğine inanan Wittgenstein, renklerin dildeki kullanımını açıklığa kavuşturmak için Goethe’nin Renk Öğretisi’ni ve Philipp Otto Runge’ın gözlemlerini de ele alıyor. Renklerin açıklığı ve koyuluğu, renk körlüğü, renklerin göreceliği, farklı dil ve kültürlerdeki karşılıklarının birbiriyle ilişkisi ve renklerle ilgili dil oyunları gibi bağlamlarda renkler üzerine düşünen Wittgenstein kendi renk kuramını oluşturuyor.

KÜNYE
Renkler Üzerine Düşünceler
Yazar:
Ludwig Wittgenstein
Çeviri: Berkan Üze
Yayınevi: Can Yayınları
Dizi: Düşünce
Tür: Felsefe
Sayfa Sayısı: 72
Fiyatı: 90,00 TL

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Masal Masal Üstüne 1 – Bir Varmış Bir Yokmuş, İki İp Atlamış
Önceki

Filiz Özdem’in Yeni Kitabı YKY Etiketiyle Raflara Çıktı

20. Akbank Kısa Film Festivali
Sonraki

20. Akbank Kısa Film Festivali Dolu Dolu Programıyla Başlıyor

Kaçırmayın!

Bologna

Azure op.1 – Kızıl Şehir Bologna

Şan, şöhret ve prestij. Zirveye çıkanların ya da yola çıkarken
Başka Yer, Terracotta, 50x38x12cm - Funda Susamoğlu

Funda Susamoğlu’nun “Dört Ayak” Adlı Sergisi Galeri Bosfor’da

Galeri Bosfor, 2 Mayıs -31 Mayıs tarihleri arasında Funda Susamoğlu’nun