Figüratif soyutlamacı üslubun çok önemli bir sanatçısı olan Abidin Elderoğlu 1901 yılında Denizli’de doğdu. Resim sanatına olan ilgisi lisede okuduğu yıllarda gelişti. 1930 yılında Fransa’ya giderek Julian Akademisi’nde Albert Laurens ve Andre Lhote’un yanında çalıştı.
Resim sanatının soyutluğunu sağlamak amacıyla, müziğin seslerinin işlevlerine göre uygulanmasına koşut olarak renk, biçim, açık-koyu ve yarım-koyuluk gibi plastik öğelerin etkinliklerine dayatılmış bir anlayışı benimsemiş olan Elderoğlu, Türkiye’de, 1950’li yıllarda belirgin bir çizgi oluşturmaya başlayan soyutçu eğilimin, 1960’lı yıllardaki temsilcileri arasında yer alır. 1960’larda suluboya ve yağlıboyalarında biçimleri kalın siyah hareketli, kaligrafik konturlarda denilebilecek kıvrımlı çevre çizgileri ile belirleyen bir anlatıma yönelmiştir.
Elderoğlu’nun resimleri yurtdışında Madrid, Brüksel, Paris, Berlin, Viyana, Venedik ve Milano’da izlendi. 1963 yılında Sao Paulo Bienali “Şeref Ödülü”ne, 1966 yılında Tahran Bienali “İran Şahı Büyük Ödülü”ne ve 1972 yılında ise Fransa’da gerçekleştirilen Cagnes-sur-Mer Bienali “Ulusal Ödül”e layık görüldü. Ayrıca 1945’te İzmir’de düzenlenen Ege Ressamları Sergisi’nde birincilik ödülüne sahip olmuştur.
Abidin Elderoğlu yenilikçi ve kendine özgü sanat anlayışı ile resim dünyasının ender yetiştirdiği sanatçılardan biridir. ‘Yenilik sanatın öz sorunudur.’ diyen sanatçı, tüm yaşamını üretken, arayış içinde ve sanatına adayarak geçirmiş ve bu yaklaşımıyla gerek teknik, gerekse anlatım bakımından çağdaş resim sanatına özgün katkılar sağlamıştır. Tekniği ve becerisi onu karşımıza hep ‘usta’ olarak çıkarmıştır. Avrupa ve Asya resim kültürünün sentezini gerçekleştirirken Türk resim sanatına paha biçilmez eserler bırakmıştır.
Abidin Elderoğlu’nun eserleri, ölümünün 50. yılında 5 Aralık – 10 Ocak tarihleri arasında Arnavutköy Galeri Selvin’de izleyicilerini bekliyor.
Galeri Selvin
Arnavutköy Dere Sok. No:3 Arnavutköy, Beşiktaş İstanbul