Ayşecan Kurtay
Ayşecan Kurtay

Saint Benoit Kız Lisesi’ni bitirdikten sonra sanat çalışmalarına Yusuf Taktak Atölyesi’nde başladım.

Sanat benim için bir süreç. İçine devamlı bir şeyler kattığın, öğrenmenin, merak etmenin sonlanmadığı bir süreç. Yaptığım işlere dair her soru ve sorun yeni kapılar açıyor. Bazen üç boyuta yöneliyorum, sonra tekrar şeffaflaşarak düzleme iniyorum. Bu süreç boyunca 150 cm boyunda kağıt kuklalardan bir ordum oldu. Düzleme indiğim zaman dikkatimi son derece zengin ve etkileyici bir kaynak olan geleneksel sanatlar çekti. Geleneksel sanat ile evrensel sanat arasındaki bağın işlerime yansımasında üç yıla yakın bir süre Dürdane Ünver ve Müjgan Başköylü Katı’ Atölyesinde çalışmamın katkısı oldu. Resimlerimde baş gösteren hikayecilik, kelimeleri kağıtlarıma düşürmeye başladı. Kısa hikaye, şiir derken resimler ve yazılar el yapımı defterlerimde birleşti. Tematik kurguma uyan ve onu destekleyen bir çok materyal işlerime dahil oldu; eski fotoğraflar, elektronik atık malzemeler, büyüteçler…

Bağlamından kesip çıkardığım figürleri kendi kurguladığım sahnelere yerleştirerek onlara yeni hikayeler yüklüyorum, ayrıca oyarak çıkarttığım kareler ve kalan boşluklar da bambaşka bir zeminde kendi farklı hikayelerini yaratıyorlar.

“Sanat Dünyası”nda kadın olmak, üyesi olduğum KRE Kolektif’in(tıklayınız) de sergide kurguladığı mekan üzerinden incelediği bir konuydu. Ursula LeGuine’e de saygı duruşu olarak bir dizi “Kadınlar, Rüyalar, Ejderhalar” sergisi gerçekleştirdik. “Sanatçı kadın kendisini sanatına feda etmelidir” mitini yıkan, kadınlığından soyunmadan yaşadığı hayatın içinden konuşan bir yazar Ursula LeGuin. Yarattığımız sergide KRE Kolektif olarak, sanatçı bir kadının yaşadığı mekandaki yansımalarını, izlerini, sıkışmışlıklarını vurgulamaya çalıştık.

İlkini Tüyap Sanat Fuarı’nda Karşı Sanatın desteği ile açtığımız sergi daha sonra gelişerek Gaia Galeri’de ve Bursa Nazım Hikmet Kültür Merkezi’nde de tekrarlandı. Sergimiz Gaia Galeri de Guerilla Girls ün “Avrupa’da durum daha mı vahim?” sergisi ile eş zamanlıydı. Kurguladığımız mekandan alt kata baktığınızda feminist aktivistlerden oluşan Gerilla Girls’ün sanat, politika, ve kültür çalışmalarındaki cinsiyet ayrımcılığını, ırkçılığı, ve yozlaşmayı gösterdikleri stickerlarını ve posterlerini izliyordunuz.

Pandemi sürecinde farklı dallarda da iş üreten altı sanatçıdan oluşan, instagram mekanlı “Çevrim İçi 40 Dakika” çalışmaları ve kişisel projelerim de devam ediyor.

İnternet Adresi: aysecankurtay
Instagram: aysecankurtay
Çevrim İçi 40 Dakika: cevrimici40dakika

2002-2005 – Yusuf Taktak Atölyesi
2005-2007 – Fevzi Köz Gümüş-Bronz Modelleme ve İşleme Atölyesi
2008-2009 – Yıldız Şale Geleneksel Sanatlar Katı’ Atölyesi, Dürdane Ünver-Müjgan Başköylü
2012-2013 – Yeşim Cimcoz Öykü Atölyesi
2012-2013 – Jale Sancak Öykü Atölyesi
2014 – Nalan Barbarosoğlu Öykü Atölyesi
2015 – Haydar Ergülen Şiir Atölyesi
2001 – Yılından beri çalışmalarına kendi atölyesinde devam etmektedir.
UPSD (Uluslar Arası Plastik Sanatçılar Derneği) üyesi.

Seçilmiş Sergiler

2020 – Labirent Sanat “Kusurlu Bakış”
2018 – Nilüfer Belediyesi KRE “Saygı”
2017 – Gaia Galeri KRE “Kör Alan”
2015 – Tüyap KRE “Kadınlar, Rüyalar, Ejderhalar” ,
2014 – Artnext “Yaz Sergisi”
2014 – PG Art “Defterler” Sergisi
2012 – Yunanistan Art Causa Dostluk Sergisi
2011 – Yaz Sergisi Antrepo
2011 – Piha Kollektif İç-ten Kişisel sergi
2010 – İMSG “Etki_tepki” Kişisel Sergi
2010 – APlus AVM “Can-Bazlar” Kişisel sergi
2009 – 14.International Art Symposium Seki, “Crossroads”Azerbaijan
2009 – Bulgaristan 4.Internationale Art Festivale Dryanovo
2008 – Piramit Sanat Galerisi “Bir Rüzgarın Arkeolojik Kazısı”


1988 doğumlu, Sanat ve Kültür Yönetimi mezunu, sanat ve kültür meraklısı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir