Ediz Birlikdoğan
Ediz Birlikdoğan

Portfolyo: Ediz Birlikdoğan

OKU

Ediz Birlikdoğan, 1989 yılında Adana’da doğdu. Ortaokul lise eğitimini Adana’da tamamladı. 2010 yılında Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Ana Dalı Bölümüne girdi. Doç. Dr. Fevziye Eyigör Pelikoğlu ve Prof. Mehmet Kavukçu atölyelerinde eğitim aldı. Eğitimi süresince yan dallar olarak (serigrafi baskı, seramik, fotoğrafçılık, video art) eğitimi aldı. 2014 yılında mezun oldu.

2011 yılında Erzurum kış olimpiyatlarında ve çeşitli kültürel etkinliklerinde görev aldı.

2014-2015 yılları arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Bölümünde Pedagojik formasyon eğitimini tamamladı. 2015-2016 yıllarında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Temel Sanat Eğitim Bölümünde eğitim aldı. 2015-2016 yılında Güzel Sanatlar Eğitim Kurumunda eğitmenlik yaptı. 2017 sanatçı Aslı Özok atölyesinde asistanı oldu. 2017 yılı İyi Bir Komşu adlı Bienal’de görev aldı.

Çalışmalarına İstanbul’daki atölyesinde devam etmekte.

Instagram: edizbirlikdoganart

Sanat Anlayışım

Disiplinler arası çalışmalarım sürecinde video art, fotoğrafçılık ve serigraf baskı gibi alanlarla tanışmam bana çalışmalarımda farklı arayışlar içerisine girmemi sağladı. Bu süreç içerisinde dijital dünya ile tanışmam ve bu dünyanın bana sunduğu imkânlar dâhilinde resimlerimde daha farklı ilişkiler kurmamı ve yüzey üzerinde “ritmik ve aritmik” etkiler yaratmamı sağladı. Dijital dünyanın bana sunduğu çeşitli imkanlar aracılığı ile renk, şekil, çizgi ve yüzey formları ile resim yapma sürecimin tüm olasılıkları ile değerlendirmeye çalıştım. Resimlerimde sanat tarihini referans alarak 15. yüzyılda başlayan aydınlanma dönemi ile devam etmekte olan dijital aydınlanma dönemin’in aslında benzer dönem olduğunu anlatmak ve çağdaş dönem ile birleşmesini sağlamak ve insanoğlunun, doğanın ve dijital dünyanın temelinde olan günlük yaşantımızda dahi kullandığımız algoritmalar, altıgen formlara bağlı olarak kullanılan bu semboller düşünceye olanak sağladığı fikrini göz ardı etmeyip içerik sel katkı sağlaması ve bir madde ve bir anlam birlikteliğinden oluşan gerçek ve gerçekdışı olanların birleşimini sağlamak ve geçmiş dönemlerle bir bağlantı içerisinde olması çalışmalarımın temel amacı olmuştur.

Karma Sergiler

2010: Adana Büyükşehir Belediyesi Sergi Salonu
2011: Adana Tarihi Kız lisesi Sergi Salonu
2012: Adana 75.yüzyıl Sanat Galerisi
2012: Atatürk üniversitesi usta-çırak sergisi rektörlük sergi salonu
2013: Usta-çırak Kıbrıs Girne Amerikan Üniversitesi Sergi Salonu
2013: Atatürk Üniversitesi rektörlük sergi salonu “Eklenti” sergisi
2014: Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sergi Salonu
2016: Adana 75.yüzyıl Sanat Galerisi
2018: İstanbul Niş Art Galeri “Kadın-im” Sergisi
2018: Nevşehir Güray “Müze Ruhunu Özgür Bırak” Sergisi
2020: Kristal adlı 1. Karma Sanat Müzayedesi
2020: kristal adlı 2. Karma Sanat Müzayedesi
2021: Sessiz Müzayede
2021: Renkli Müzayede
2021: Bodrum Art Fair fuar
2022: Artweeks/Akaretler
2022: İAFF Fuar
2022: Art Fiction Karma Sergi
2023: Art Project White Cube Sarma Sergi
2023: T.C. Kültür Ve Turizm Bakanlığı “Yüz’de Yüz Birlikte Var Olmak” Sergisi


Nil Has

1988 doğumlu, Sanat ve Kültür Yönetimi mezunu, sanat ve kültür meraklısı.

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Daniel Silver, Guy, 2016, HA4 Adel Rootstein mannequin, Statuariomarble, steel, plaster, scrim, 90x70x60cm, exhibitedaspart of Healing Ruinsat Zeyrek Çinili Hamam. Photograph: Hadiye Cangökçe
Önceki

Kalıntıların Şifası Sergisi Chromas Dinletisi

Sinan Logie "Vasat Mimarlara Kabir" Sergisi
Sonraki

Sinan Logie “Vasat Mimarlara Kabir” Sergisi Öktem Aykut’ta

Kaçırmayın!

BÖRÜ

BÖRÜ Markasının NFT Arzları İçin Anlaşmaya Varıldı

Türkiye’nin en çok izlenen ve merakla takip edilen yapımlarından “Börü”
Eşikte Üç Kadın

Mithat Önal’dan Yeni Kitap: Eşikte Üç Kadın

Mithat Önal’ın yeni kitabı “EŞİKTE ÜÇ KADIN” raflardaki yerini aldı.