Renin Bilginer, Red Painting ( Detay )
Renin Bilginer, Red Painting ( Detay )

Renin Bilginer “Yüz Kadının Gece Geçidi” Galeri Bosfor’da!

3 Mayıs 2024
Renin Bilginer, Red Painting ( Detay )
Renin Bilginer, Red Painting ( Detay )

Galeri Bosfor, 2 Mayıs -31 Mayıs tarihleri arasında Renin Bilginer’in “Yüz Kadının Gece Geçidi” isimli ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor.

Renin Bilginer, ilk kişisel sergisi ile galeri mekânını kendi pratiğine bir giriş niteliğinde kapsamlı bir yerleştirmeye dönüştürüyor. Bilginer’in görsel dili, Doğu minyatür resimleri, Japon tahta baskıları ve Türk tekstillerinden ilham alıyor.

Halı-resimler, giyilebilir parçalar ve heykel enstalasyonları olarak ortaya çıkan işlerde, el sanatlarının yeniden canlanması, kumaşların boyanması, boya pastalarının karıştırılması ve boyalı tekstillerin oluşturulması, sanatçının pratiğinin ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Malzemelerin ve sunum şekillerinin sürekli keşfiyle Bilginer, resmin nasıl evrilebileceğini ve anlatının bir deneyime dönüşmesi için nasıl genişleyebileceğini araştırıyor.

Sergiye adını veren “Yüz Kadının Gece Geçidi” için sanatçı, Japon resimli el yazmalarında görülen, bazen düzenli bir yürüyüş, bazen de bir isyan olarak gece vakti Japonya sokaklarında ilerleyen binlerce doğaüstü varlığın geçidinden esinlenir.

Bilginer için bu yürüyüş, hayal edilmiş eski bir anaerkil dünyadan gelen kadınsı varlıkların dünyamızla kendi dünyaları arasındaki perdeyi yırttığı bir anı keşfeden, disiplinler arası çalışmalar koleksiyonu sunar. Çıplak kadın karakterler, maskeler, görkemli taçlar, mücevherler ve tekstil unsurları ile süslenir. Bu nesneler, onların güçlü kadınsı varlıklara dönüşmelerine yardımcı olur. Bu karakterler, cinsiyet rollerinden ve kadınlara yönelik ataerkil beklentilerden özgürdür; birden fazla kimliği keşfetmelerine izin veren hayali bir araziye yerleşirler.

Sergideki eserlerde tasvir edilen karakterler dönüşümün çeşitli aşamalarında görülebilir; bazıları basit bir maske takarken, bazıları pençeler ve pullar çıkarırken veya saydamlaşırlarken görülür. Gerçek dünyadan desenler gerçeküstü hale getirilir. Bu ilham, kaynağını genellikle doğadan alır çünkü sanatçı için özgürlüğün kaynağı doğadadır. İzleyici, bu dünyaya adım atması ve keşfetmesi için anlatının içine çekilir.

Renin Bilginer

1993, Londra doğumlu sanatçı, Londra’da yaşıyor ve çalışıyor.

2019 yılında University of Brighton’da Resim Bölümünü, 2023’te Royal College of Art’ta yüksek lisansını tamamladı. Renin’in pratiği, tekstil, resim ve enstalasyon üzerinden, İngiliz ve Türk kimliğinin mirasına sahip bir kadın olarak deneyimlerine dayanır. Mit yaratma faaliyeti, işi hayali bir eski dünyada yerleştirirken, kadınsı varlıklarla doldurulmuş ve bir arşiv olarak sunulan bir fantastik dünya yaratır. Yerel pagan inanç sistemleri, folklor ve dişi tanrıçalar hakkındaki kültürlerarası tarihsel araştırmaları, 18. yüzyıl zevk bahçelerinin yazılı ve görsel tasvirleri ile bilgi sahibi olan iş, kadınlık, uyumsuzluk ve çoklu kimliklerin benimsenmesiyle ilgili konuları ele alır.


Galeri Bosfor

Mumhane Cd. No:50 Kat:3 34425 Beyoğlu / İstanbul

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Başka Yer, Terracotta, 50x38x12cm - Funda Susamoğlu
Önceki

Funda Susamoğlu’nun “Dört Ayak” Adlı Sergisi Galeri Bosfor’da

Balığın Parçları - Pieces of the Fish 160 x 200 cm Tuval Üzerine Akrilik ve Karışık Teknik 2023, Baysan Yüksel
Sonraki

Baysan Yüksel’in “Balığın Parçaları” Başlıklı Sergisi Collect Gallery’de!

Kaçırmayın!

Annem Gibi Olmadım, Mebuse Tekay

“Annem Gibi Olmadım” Kitabı Üzerine Mebuse Tekay ile Söyleşi

Mebuse Tekay’ın kaleme aldığı Annem Gibi Olmadım Kafka Kitap etiketiyle
Doğa Çal , Kafam Başka Yerde, 2021-2023, video, 00.38sn.

Neriman Polat Küratörlüğünde “Parça Parça” Sergisi Merdiven Art Space’te

Neriman Polat küratörlüğünde Defne Parman, Doğa Çal ve Hilal Balcı’nın