Sevil Dolmacı Istanbul, Koreli ünlü çağdaş sanatçı Kim Hyunsik’in Türkiye’deki ilk kişisel sergisine ev sahipliği yapıyor. Sanatçının “Intended Blank” isimli sergisi için ağırlıklı olarak bu yıl özel ürettiği 60 eserlik seçki, 13 Aralık gününe kadar sanatseverlerin beğenisine sunuluyor.
Kim Hyunsik, heykel ve resim arasındaki alanda üretimlerini gerçekleştiriyor. Çalışmaları bir taraftan minimalist resimler olarak görünürken, diğer taraftan ağırlıkları ve kalınlıkları açısından düz heykellerden oluşuyor. Hyunsik, Bernard Waldenfels’in “tekrarın dönüştürücü gücü” kavramını, epoksi-reçineyi dikdörtgen bir panele dökme, sertleştirmek için ısıtma, ince çizgiler oluşturmak için yüzeyi kazıma, çizgileri akrilikle doldurma ve bir kat daha epoksi-reçine dökme işlemini tekrarlayarak uyguluyor.
“Intended Blank” sergisinde Kim Hyunsik, boşluğu malzemenin (epoksi) içine yazarak resim algısına yeni bir kapı açıyor. Görünen ve görünmeyen arasındaki ‘ara boşlukları’ tasvir etme amacında olan Hyunsik’in eserleri, epoksi-reçine sayesinde izleyenlerin gözlerini yüzeye çekerek, onları daha derine bakmaya ve görünür olanın ötesindeki görünmeyenin katmanlarını ve bu katmanlar arasındaki boşlukları keşfetmeye davet ediyor. Boşluk, hiçlik ve yokluk, Doğu Asya düşüncesinin merkezi bir gündemi ve Doğu Asya estetiğinin orijinal kavramı. Batı düşüncesinde “var olmak” sahip olmak iken, hiçlik sahip olmamaktır. Doğu Asya düşüncesinde ise boşluk, yokluk ve hiçlik gibi tüm kavramlar salt yokluk değildir. Aksine, varlığın kaynağı ve varlıkların yaşamasını sağlayan yaşam alanıdır. Doğu Asya resim tarihi boyunca bu felsefi anlayış, resme yansıtılmış ve resimlerde görselleştirildiği biçim, ‘white space’ (beyaz alan) ya da ‘intended blank’ (kasti boşluk) olarak isimlendirilmiştir. Şehirlerde boş alanlar nasıl yeni konutların inşa edilmesine olanak tanırsa, insan vücudundaki boş alanlar da kanın akmasına ve nefes alınıp verilmesine izin verir. İnsan bunun sayesinde yaşamaktadır. Bu sebeple, boşluk yaşamın kaynağıdır. Benzer şekilde, beyaz alan ya da kasti boşluk da bir resmin yaşamı ve özüdür. Hyunsik’in resimleri, bu sanat görüşünün maddi tezahürüdür ve resmettiği sessiz boşluk sadece hiçlik değil, sonsuzluğun ve Tanrı’nın bir sembolüdür.