Can Aytekin, "Geçen Program" Sergi, 2024
Can Aytekin, "Geçen Program" Sergi, 2024

Can Aytekin “Geçen Program” Sergisi Nâzım Hikmet Kültürevi’nde

12 Şubat 2024
Can Aytekin, "Geçen Program" Sergi, 2024
Can Aytekin, “Geçen Program” Sergi, 2024

Nilüfer Belediyesi, Can Aytekin’in “Geçen Program” adlı sergisine, Kevser Güler küratörlüğünde, 22 Şubat Perşembe itibarıyla Nâzım Hikmet Kültürevi’nde ev sahipliği yapmaya başlıyor. Nâzım Hikmet Kültürevi’nin mekansal kurgusuyla ilişki kuran “Geçen Program” sergisinde Aytekin, dijital teknolojiler öncesinde yaygın bir üretim olan afiş ressamlığı pratiğinin tekniklerine, kağıt malzeme ve baskıyla ilişkisine ve açık ya da örtük resim tarihi referanslarına yakından bakıyor.

Can Aytekin yapıtlarında sıklıkla, resmin problemlerinin günlük yaşamda çeşitli görsel kültür sanat üretimlerinde nasıl ele alındığına eğiliyor. Sanatçı bu ilgisi doğrultusunda kentsel tasarım, mimari, grafik tasarım ve sinemayla ilişkiler kuruyor, bu üretimlerin resimle kesişen ara alanlarını ve buradan resme taşanları inceliyor.

“Geçen Program”, Can Aytekin’in afiş ressamlığı ve kağıt malzemeye odaklanan sergilerinin yeni ayağı olarak izleyiciyle buluşuyor. Sergi, sanatçının yakın dönemde yaptığı başka iki sergi ve iki gösterimle ortaklıklar taşıyor. 2018’de Ariel’de, 2019’da “Gelecek Program” adlı solo sergisiyle Riverrun’da, 2022’de “Şimdiki Program” sergisiyle Versus Art Project’te ve 2023’te Büyükada Lale Sineması’ndaki vitrinde yaptığı sergilemede Aytekin, bu çerçevede oluşturduğu yapıt serilerinden seçkiler göstermişti. Bir bakıma bu sergiler birbirleriyle temas halinde doğmuş yapıt serilerinden çoğalıyor, başka mekanlara taşınırken seçkiler farklılaşırken yeni bir mekansal örgütlenmeyle bir arada gösteriliyorlar. Tıpkı filmlerin sinemadan sinemaya, şehirden şehire taşınması gibi, Can Aytekin de bu yapıtlar serisini, bir dosya gibi taşıyor ve görmenin ve görsel örgütlenmenin mimariyle ilişkisine de özen göstererek başka mekanlarda başka kadrajlar sunan sergilere dönüştürüyor.

Sanatçı belirli bir film bağlamında ürettiği, afiş, sinema feneri, lobi fotoğrafları, poster baskıları dahil efemera külliyatını, sergileneceği mekana göre yeni ilişkiler önerecek biçimde paylaşıyor. Film gösterimleri öncesinde lobide, fuayede, sinemanın girişinde kurulan sergileme panolarının, dekorların ve afişlerin geçiçiliğini benimseyerek, hızlı ve ucuz çözümlerle ilerleyen sanatçı, üretim süreçlerini kutsamaktan imtina etmenin, yaşamın telaşını ve aceleciliğini sahiplenmenin olanaklarını hatırlatıyor. Brikolaj üretime öykünen çalışma süreçleri, kısıtların doğurabileceği yaratıcı fikirlere, geçiciliğin tanıyabileceği imkanlara bakmayı teşvik ediyor.

Sergi 21 Nisan tarihine dek ziyaret edilebilir.

Sergiye bir dizi paralel program eşlik ediyor:

  • Can Aytekin, Fatih Özgüven, Kevser Güler – Sergi Konuşması: Kağıt Üzerinde, 16 Mart 2024 Cumartesi
  • Can Aytekin – Kes, Yapıştır, Renklendir, 17 Mart 2024 Pazar
  • Başak Ürkmez – Dev Sinemaların Devasa Afişleri, Sinema Fenerleri 20 Nisan 2024 Cumartesi
  • Can Aytekin – Kes, Yapıştır, Renklendir, 21 Nisan 2024 Pazar

Nâzım Hikmet Kültürevi

Yüzüncüyıl, Uğur Mumcu Blv. 7/A, Nilüfer/Bursa

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Yeni ve En Yeni Müzik Festivali
Önceki

Yeni ve En Yeni Müzik Festivali 5. Yaşını Kutluyor

Hayalet Resimler
Sonraki

“Oscar’ın Yabancıları” Seçkisi İstanbul Modern Sinema’da

Kaçırmayın!

"Solo Botter: Nuri İyem" Sergisi Casa Botter'de!

“Solo Botter: Nuri İyem” Sergisi Üzerine

Levent Çalıkoğlu küratörlüğünde gerçekleşen “Botter Sergileri” serisinin ikincisi olan “Solo
Tomris Uyar ( Fotoğraf: Necmi Sönmez )

Yürek Hakkı: Tomris Uyar’ın Yazı-İmge Dünyası Sergisi

Nilüfer Belediyesi, Necmi Sönmez küratörlüğünde gerçekleşen Yürek Hakkı: Tomris Uyar’ın