Galeri 77 “BLOOM” İsimli Karma Sergiye Ev Sahipliği Yapıyor!

Galeri 77, yurt içi ve yurt dışından temsil ettiği 16 sanatçının ekspresyonizmden sürreal işlere, neo pop-art’tan deneysel sanata, soyut ve minimalist eserlere uzanan geniş yelpazede ürettiği işlerle oluşturduğu “Bloom” isimli çok özel bir sergiye 2 Haziran – 28 Ağustos tarihleri arasında ev sahipliği yapıyor. Ön gösterimi, Mayıs başında Türkiye’nin önde gelen çağdaş sanat galerilerini buluşturan CI Bloom fuarında gerçekleşen sergi, Galeri 77’nin Karaköy’deki sanat mekânında yaz ayları boyunca tüm sanatseverler tarafından ziyaret edilebilir.

Galeri 77 “BLOOM” İsimli Karma Sergiye Ev Sahipliği Yapıyor!
Galeri 77 “BLOOM” İsimli Karma Sergiye Ev Sahipliği Yapıyor!

Uzun bir kış mevsimi sonrası baharın gelişini kutladığımız, doğanın tazelenip tekrardan yeşile büründüğü, canlanıp bizlere yaşam enerjisi aşıladığı güzel günlerdeyiz. Doğanın bu yenilenme halinden esinlenerek oluşturduğu “Bloom” isimli sergisiyle Galeri 77, temsil ettiği sanatçıları Narek Arzumanyan, Gayane Avetissian, Roman Babakhanian, Sedat Girgin, Armen Hakobjanyan, Vav Hakobyan, Roman Kakoyan, Mesut Karakış, David Martirosyan, Harut Mnatsakanyan, Ani Qananyan, Kirkor Sahakoğlu, Tigran Sahakyan, Arthur Tonakanyan, Halil Sercan Tunalı ve Arman Vahanyan’ın farklı üslup ve çeşitli tekniklerle ürettiği heyecan verici eserlerini yaz ayları boyunca devam edecek rengarenk bir seçkiyle tüm sanatseverlerin beğenisine sunuyor.

Takipçilerin galerinin önceki sergilerinden hatırlayacağı isimlerin yanı sıra bu sene eserleri Türkiye’de ilk defa sergilenen genç ve yükselmekte olan yepyeni sanatçıların işlerinin de yer aldığı bu özel seçki, ilk gösterimini CI Bloom fuarında gerçekleştirerek fuarı ziyaret eden sanatseverler tarafından büyük ilgi gördü. Etkinlik sonrası ufak değişikliklerle galeri mekânına taşınan sergi, fuarı ziyaret etme imkânı bulamamış veya sergideki eserleri daha geniş bir vakitte yeniden görmek isteyen sanatseverlere farklı ve keyifli bir deneyim yaşatmayı amaçlıyor.

“Bloom” sergisi genel olarak iki ana bölümden oluşmakta; çeşitli üsluplardan meydana gelmiş soyut eserlerin sergilendiği ilk bölüm ve farklı tarzlarda figüratif eserlerin yer aldığı ikinci bölüm. Soyut ve minimalist eserlerin yer aldığı serginin ilk bölümünde, fotogerçekçi bir üslupla resmedilerek renk ve ışıkla kutsanmış hayret uyandıran işleriyle Roman Babakhanian (d.1973); yağlıboyayı incelterek kullandığı farklı tekniğiyle duru ve anıtsal manzaralar yaratan Armen Hakobjanyan (d.1989); çok meşakkatli bir süreçle oluşturduğu kat kat boya katmanlarını sonradan kazıyarak ürettiği eserleriyle bir nevi deneysel sanat yapan Mesut Karakış (d.1976); doğayı kendi gördüğü şekliyle resmeden ve aynı zamanda beyaz kilden seramik eserler de üreten Ani Qananyan (d.1990); kendi hayatı ve hissettiklerinden yola çıkarak adeta bizleri görünmeyeni düşünmeye davet eden müthiş derinlikli işleriyle Kirkor Sahakoğlu; boya ve fırça kullanmaksızın metal, kumaş ve harç gibi alışılagelmemiş materyalleri elle şekillendirerek ürettiği soyut eserleriyle Tigran Sahakyan (d.1975) ve kompozisyonlarında ani duygusal durumlara kapılmadan bilinç-bilinçaltı dengesi yerinde, mükemmel uyum arayışıyla yağlıboya ve baskı resim eserler üreten Arman Vahanyan (d.1978) karşılıyor bizleri.

Figüratif eserlerin sergilendiği ikinci bölümünde ise fiziksel ve ruhsal acılar, kayıp, ölüm, umutsuzluk gibi ilkel vahşeti yoğun temalarıyla kişisel deneyime dayalı sürreal işler üreten Narek Arzumanyan (d.1988); bu sergide yer alan “Kara Tahta” serisiyle yalnızca eğitimin bir bütün olarak insan için temel önemini değil, aynı zamanda eğitim sisteminin toplum üzerinde hayati bir etkiye sahip olarak bizleri nasıl dönüştürdüğünü de araştırdığı soyutlamacılık, kavramsalcılık, ilkelcilik, yeni dışavurumculuk ve gerçekçilik kavramlarının kesişim noktasında yer alan eserleriyle Gayane Avetissian (d.1995); içinden geldiği gibi çizmeye özen gösteren, formlarla oynamayı seven ve çizdiği figürleri alabildiğine deforme ederek bunun duyguyu daha doğrudan anlattığı düşüncesiyle resmettiği eserlerinde kendine has bir dünya yaratarak karakterlerini yine kendine özgü, oynak ve aynı zamanda hafif buruk bir gerçeklik içinde işleyen Sedat Girgin (d.1985); dengeli bir kompozisyon yaratma, simetri, ışık pozisyonu, görünüş ve hatta renk dengesi gibi resmin temel ögelerinden kendini sıyırarak geçmişi ya da geleceği olmayan ve hatta gerçekte bile var olmayan, herhangi bir hikâyesi bulunmayan, yeni formlar ve yeni figürler yaratma arayışıyla formların değişimleri, figürlerin dönüşümü, tuvaldeki boyanmamış alanlar, uyumsuz çeşitlilik ve kontrastların aşırılıklarına odaklandığı eserleriyle Vav Hakobyan (d.1987) yer alıyor.

Ayrıca, ağırlıklı olarak tek kaçışlı perspektifle oluşturduğu iç mekân kompozisyonlarını Hockney’vari çarpıcı renk paleti, ışık, gölge ve çeşitli kontrastlıklarla zenginleştirerek yarattığı illüzyonik etkiyle derinlik algımızı şaşırtan işleriyle Roman Kakoyan (d.1998); ilgi duyduğu fotoğraf ve resmi birleştirerek çevresindeki yaşam ve gördüklerinden beslenen, yarattığı kompozisyonlarıyla bizlere bir nevi yaşamdan alınmış sahneler sunan fotogerçekçi eserleriyle David Martirosyan (d.1983); yüzen, süzülen ve hatta sıçrayan capcanlı renk patlamalarıyla büyük bir coşkunun yansıdığı ve uzun pozlamayla çekilmiş fotoğraflarda olduğu gibi hareketin de kompozisyona dahil edildiği iç mekân tasvirleriyle Harut Mnatsakanyan (d.1999); kırsal yaşama dair sahneler ile gündelik hayattan kesitler sunan kompozisyonlarıyla abartılı perspektif ve rengin ön plana çıktığı, yer yer figüratif soyut detaylarla bezeli eserler üreten Arthur Tonakanyan (d.1996) ve kompozisyonlarında minimalizm, sürrealizm, dışavurumculuk, optik ve soyut sanatların etkilerine sıklıkla rastladığımız resimlerinde kullandığı sembollerin bir alfabe oluşturarak izleyiciyle kurmak istediği bağları güçlendirmeye çalıştığı eserleriyle Halil Sercan Tunalı (d.1983) yine bu ikinci bölümde görülebilecek sanatçılar arasında.

Farklı kavramlar, üsluplar ve üretim teknikleriyle harmanlanan ve 16 sanatçının eserleriyle izleyiciye çok sayıda çeşitlilik sunan “Bloom” isimli sergi, bizlere hem bu farklı eserler arasında mukayese ve ilişkiler kurma imkânı sağlıyor, hem de günlük sıkıntılarımızdan uzaklaşıp ruhlarımızı güvenli bir limanda dinlendirebileceğimiz çok sesli görsel bir şölen yaratıyor. Galeri 77, İstanbul dışında bulunan sanatseverleri de düşünerek sergiyi eş zamanlı olarak çevrim içi ortamlardan da izleyicileri ile buluşturuyor. Bu amaçla; sergiye dair üç boyutlu sanal tur, çeşitli video ve paylaşımları “Galeri 77” sosyal medya hesapları ve internet sitesi üzerinden takip edebilirsiniz.

Ayrıca, sergiyi üç boyutlu sanal tur olarak da ziyaret edebilirsiniz. Kendi sanal tur deneyiminiz için lütfen bağlantıyı tıklayın.

Galeri 77 – “BLOOM” Sergisi
2 Haziran – 28 Ağustos 2022
Ziyaret Saatleri: Pazartesi – Cumartesi, 10.00-18.00

Narek Arzumanyan, Gayane Avetissian, Roman Babakhanian, Sedat Girgin, Armen Hakobjanyan, Vav Hakobyan, Roman Kakoyan, Mesut Karakış, David Martirosyan, Harut Mnatsakanyan, Ani Qananyan, Kirkor Sahakoğlu, Tigran Sahakyan, Arthur Tonakanyan, Halil Sercan Tunalı, Arman Vahanyan


Galeri 77

Hacımimi Mah. Necatibey Cad. Sakızcılar Sok. No:1/E Karaköy 34425 Beyoğlu, İstanbul

(Galeri yakınlarında otopark mevcuttur)

Türkiye'nin En Büyük Sanat Haber Portalı, Güncel Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Röportajlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.