Hep Buradayız Sergisi, Fotoğraf Cemal Emden
Hep Buradayız Sergisi, Fotoğraf: Cemal Emden

“Hep Buradayız” Sergisine Paralel Konuşma Serisi Başlıyor

2 Ekim 2023
Hep Buradayız Sergisi, Fotoğraf Cemal Emden
Hep Buradayız Sergisi, Fotoğraf: Cemal Emden

İstanbul Modern Kadın Sanatçılar Fonu’nun aracılığıyla müze koleksiyonuna dahil edilen yapıtlardan oluşan ve Bank of America’nın sponsorluğunu üstlendiği “Hep Buradayız” sergisinin ilk kamusal etkinliği “Kadın Sanatçının Bakışı” adlı konuşma olacak. İstanbul Modern’de 4 Ekim’de düzenlenecek etkinliğe sanat tarihçi Prof. Dr. Esra Aliçavuşoğlu ile İstanbul Modern Şef Küratörü Öykü Özsoy Sağnak konuşmacı olarak katılacak

Türkiye’deki kadın sanatçıların üretimlerini desteklemek, bilinirliğini artırmak ve müze koleksiyonuna yeni yapıtlar kazandırarak kadın sanatçıların temsillerini güçlendirmek amacıyla İstanbul Modern çatısı altında 2016’da kurulan Kadın Sanatçılar Fonu’nun desteğiyle koleksiyona dahil edilen yapıtlardan oluşan “Hep Buradayız” adlı sergi kapsamında bir konuşma serisi düzenleniyor.

Prof. Dr. Esra Aliçavuşoğlu ile serginin küratörü Öykü Özsoy Sağnak’ın konuşmacı olarak katılacağı serinin ilk etkinliği “Kadın Sanatçının Bakışı” adını taşıyor. Küratör Deniz Pehlivaner’in moderatörlüğünü yapacağı konuşmada Prof. Dr. Esra Aliçavuşoğlu, tarihsel süreçten ve yapıtlardan örnekler verip sözü edilen olguları tartışmaya açarken, serginin küratörü Öykü Özsoy Sağnak ise “Hep Buradayız”ın kavramsal çerçevesini, katılımcı sanatçılar ve yapıtları üzerinden aktarıyor.

Prof. Dr. Esra Aliçavuşoğlu, güncel Türkiye sanatının en önemli olgularından birinin kadın sanatçıların sanatı mücadele alanı olarak görmeleri ve bunu gerçekleştirirken yıkıcı, agresif bir tondan ziyade gözlem yeteneklerini, sezgi ve algılama güçlerini kullanarak toplumsal cinsiyet kodlarını yerle bir etmelerinin oluşturduğunu belirtiyor. Aliçavuşoğlu, kadın sanatçının bakışının hem içeriye kendine hem de dışarıya ötekine daha kolay yöneldiğini ve kendinin de dahil olduğu bir eleştiri, sorgulama ve analiz taşıdığına dikkat çekiyor. Türkiye’de kadın sanatçıların mücadelesinin sınırlayıcı ve dışlayıcı kanonun tek cephesinde geçmediğini, hemen hepsinde feminist bir bilinç, cinsiyet politikalarına ilişkin beden olumlayıcı bir tavır, politik, ideolojik, çevreci, kısaca çoğul, çok katmanlı bir anlatımın izlerini sürmenin olası olduğunu aktarıyor.

Öykü Özsoy Sağnak ise sanatsal üretimlerindeki konuların farklılığı, kullandıkları tekniklerin ve malzemelerin çeşitliliği ve kendilerine has sanatsal dil yaratmadaki özenleri, cesaretleriyle “Hep Buradayız” sergisinde yer alan sanatçıların bugünün sanatından güçlü örnekleri bizlerle paylaştığına dikkat çekiyor. Yaşadıkları çağa tanıklık eden bu sanatçıların, her türlü ayrımcılığa, eşitsizliğe karşı seslerini yükseltirken, göç ve bunun sonucu ortaya çıkan sorunları, güç ve aidiyet gibi kavramları, bellek, mekân ve tarih yazımı arasındaki ilişkileri, ekolojik felaketlerin yarattığı yıkımları yapıtlarına aktardıklarını vurguluyor.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

“Anadolu’da Açılan İlk Sergi/Yine, Yeniden”
Önceki

Cumhuriyet’in 100. Yılında Anadolu’da Açılan İlk Sergi

Nebihe Mısır
Sonraki

Sevgi Soysal’ın “Yürümek” Romanı Fotoğraf Sergisinde

Kaçırmayın!

Candeğer Furtun, Sağdan Sola / From Right to Left İsimsiz, 2010, Seramik, sırlar, 26.5*10.5*7 cm İsimsiz, 1973, Seramik, sırlar, 52*25*15 cm İsimsiz, 1973, Seramik, sırlar, 34.5*27*16 cm Fotoğraf: Barek

Galeri Nev, Candeğer Furtun ve Christie Brown’u Ağılrıyor

Galeri Nev, İngiltere ve Türkiye heykelinin belki de en önemli
Şenol Yorozlu

Şenol Yorozlu’nun “Kaftanlar” Anma Sergisi Brieflyart’ta

Geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz, Türk çağdaş sanatının usta ve önemli isimlerinden