Ilgın Tanay'ın "Sıkışma" Sergisi 8artı1'de
Ilgın Tanay'ın "Sıkışma" Sergisi 8artı1'de

Ilgın Tanay’ın “Sıkışma” Sergisi 8artı1’de

28 Kasım 2023
Ilgın Tanay'ın "Sıkışma" Sergisi 8artı1'de
Ilgın Tanay’ın “Sıkışma” Sergisi 8artı1’de

Ilgın Tanay 1990 yılında İzmir’de doğdu. İlköğretimi ve liseyi yine İzmir’de tamamladı. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi – Canlandırma Filmi Tasarımı ve Yönetimini 2019 yılında bitirdi. İlk kişisel sergisi, 2014 yılında “Cardboard City ” adlı sergi oldu. Okul süresi boyunca çeşitli resimler, illüstrasyonlar ve animasyonlar yaptı, yurtiçi ve uluslararası projelere, karma sergilere katıldı. Bunun yanısıra video art, enstelasyon ve model gibi çeşitli disiplinler arası işleri de karma sergilerde sundu. 2022-2023 yılı içerisinde beş adet Nft Koleksiyonu çıkardı. Sadece tuval üzerine olmamakla beraber karton, ahşap üzerine çeşitli materyallerde işlerini yapmaya devam etmekte. Halen sanatsal faliyerlerine İzmir’deki kişisel atölyesinde devam ediyor.

Kişisel Sergiler

2014 “Cardboard City” K2 Sanat Merkezi / Alsancak- İZMİR
2017 “Suretler” Resim Sergisi/Eskiiz Sanat Galerisi/ Alsancak-İZMİR
2020 “İçimdeki Yüzler” Resim Sergisi/Kovan:Yaratıcı Deneyim Merkezi/Konak Alsancak-İZMİR
2022 “Çoğunluk” Resim Sergisi/Bios/Alsancak-İZMİR

Karma Sergiler

2015 “40 Yaş Altı Genç Sanatçılar Sergisi” Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi/Güzelyalı İZMİR
2016 “Small Arts Sergisi 5” Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi/Güzelyalı-İZMİR
2017 ‘Kirlet, Tüket, Yok Et’/ Eskişehir Büyük Şehir Belediyesi Atatürk Kültür Sanat ve Kongre Merkezi/Eskişehir
2017 “Dünya Sanat Günü Sergisi” /Aphrodisias Sanat Merkezi/ Alsancak-İZMİR
2017 “Small Arts Sergisi 6″/Eskiiz Tasarım Atölyesi/Alsancak-İZMİR
2018 “Kirlet, Tüket, Yok Et” Sergisi/T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı İzmir Resim Heykel Müzesi ve Galerisi-Kültürpark Sergi Salonu/İZMİR

Sanatçının eserlerinde primitif desenler, soyut çizgilerle buluşarak izleyiciyi içine çeken bir kompozisyon oluşturuyor. Arkaik döneme ait ilkel biçimler sanatçının tuvalinde dinamik bir bütünsellik kazanıyor. Geometrik formlar geçmişe ve insanlığa ait bir anlatı sunarak insan hayatının izlerini göz önüne seriyor. Kabile desenlerini andıran kompozisyonların arasında zaman zaman ilkel suretlere rastlıyoruz. Soyut çizimlerin, geometrik formların ve primitif unsurların birleştiği eserlerde geçmiş kültürlerin bir yansımasını buluyoruz. Arkaik sembollerin modern anlatılarının ön plana çıktığı eserler bütünsellik ve kolektivite kavramlarını sorguluyor.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

7 Aralık 2023, Sergi Mekânı Mimarisi-Pasaj ve SONSUZ
Önceki

Duygu Doğan ile “Sergi Mekânı Mimarisi: Pasaj ve SONSUZ” Sergi Konuşması

lament, AI Generated image and video
Sonraki

Ahmet Rüstem ile Hakan Sorar İkilisinden Yeni Sergi

Kaçırmayın!

XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı 2021 | PAPKO Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu

XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı 2021 | PAPKO Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu // Samet Lüleci

Alan yaratmak, metropoller için kuşkusuz planlaması en zor işlerden biridir.
Yalçın Gökçebağ, Peyzaj, 80x100 cm, 2017, Tuval Üzerine Yağlıboya

Kendi Kendime Düşünceler: Yalçın Gökçebağ

İki tür resim izleyicisinden söz edebiliriz: konuya bakanlar, resme bakanlar.