Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli
Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli

Gülsün Karamustafa’nın Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli Eseri Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda

8 Şubat 2024
Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli
Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli

İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) koordinasyonunu üstlendiği Venedik Bienali Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu bu yıl Gülsün Karamustafa’nın mekâna özel ürettiği eseri Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli başlıklı yerleştirmeye ev sahipliği yapacak.

20 Nisan-24 Kasım 2024 tarihleri arasında düzenlenecek Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi’ndeki Türkiye Pavyonu, T.C. Dışişleri Bakanlığı himayesinde, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı katkılarıyla, Türk Hava Yolları ana sponsorluğu ve havayolu partnerliğinde, SAHA Derneği’nin prodüksiyon ve yayın desteğiyle gerçekleştiriliyor.

Gülsün Karamustafa, 50 yıldan uzun süredir, göç, bellek, aidiyet, kültürel kimlikler gibi toplumsal meselelere odaklanarak sanat pratiğini sürdürüyor. Sanatçının Venedik Bienali için üzerinde çalıştığı yeni eseri, dünyanın savaşlar, afetler, doğa ve çevre sorunları gibi zorluklarla karşı karşıya kalması sonucu ortaya çıkan acıları, kaybolan değerleri ve zayıflayan insan ilişkilerini ele alıyor. Karamustafa bu eserinde, günlük nesneler üzerinden yeni anlamlar yaratma geleneğini devam ettirerek, yaşanan olayların ardında bıraktığı boşluk, oyuk ve kırıklıkların izlerini, farklı objeler aracılığıyla mekâna taşımayı amaçlıyor. Sergideki yerleştirmeyle dünyayı “bir savaş alanı” ve “sürekli değişen bir zemin” olarak tasvir eden sanatçı, yapıtının bir bölümünde kadim inançlara ve insanlar arasında süregelen çatışmalara gönderme yapıyor.

Gülsün Karamustafa’nın yer alacağı Türkiye Pavyonu 2024 Ocak ayında, dünyaca ünlü sanat dergisi Frieze editörleri tarafından yılın en merakla beklenen sergileri arasında sayıldı.

Gülsün Karamustafa’nın kaleminden Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli

“Etrafımda akıp giden ve insanlığı tehdit eden savaşlar, depremler, göçler, nükleer tehlike, durmadan hırpalanan doğa ve çevre sorunları nedeniyle bütünüyle içi boşaltılmış̧ bir dünya hâliyle uğraşıyorum.

Giderek hızına yetişemediğimiz gündemin sıradanlaştırdığı yıkımlar, birbirini pek yakın aralıklarla izleyen öngörülemeyen acılar, kof değerler, kimlik mücadeleleri, kırılgan insan ilişkilerinin yarattığı boşluk, oyukluk ve kırıklık olgusunu mekânda duygusal ve fiziksel olarak var etmeye çalışıyorum.
[…]

Dünya, üzerinde sürekli yer değiştirilen bir savaş alanı…”

Sergi Kitabı ve Proje Ekibi

Sergiyle eşzamanlı olarak hazırlanan kitapta, 12 yazarın Gülsün Karamustafa’nın yeni eserinde kullandığı malzemelerden her biri üzerine kaleme aldığı denemelere, sanatçının eser üretim sürecinde tuttuğu günceye, kendisiyle yapılan bir söyleşiye ve eskizlere yer verilecek. Kitap, Türkçe ve İngilizce olmak üzere iki cilt hâlinde yayımlanacak.

Projenin ve hazırlanan kitabın grafik tasarımını Esen Karol, editörlüğünü Melis Cankara üstleniyor. Serginin tasarım danışmanlığını Yelta Köm yapıyor.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Yavuz Tanyeli, Untitled #3, 2018, oil on paper, 85x115 cm
Önceki

“Just on Paper” Sergisi C.A.M. Galeri’de Açıldı

Işıl Kasapoğlu
Sonraki

ENKA Sanat’tan Yeni Belgesel: “Işıl Kasapoğlu”

Kaçırmayın!

Yaren Leylek

“Yaren Leylek”in Fragmanı Yayınlandı!

Sev Yapım’ın yapımcılığını üstlendiği, Yaren Leylek ve Adem Yılmaz’ın dostluğunun
Attilâ İlhan

9. Attilâ İlhan Edebiyat Ödülleri için Başvurular Başladı

Attilâ İlhan Bilim, Sanat ve Kültür Vakfı tarafından Türkiye İş