NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon, Barış Göktürk
NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon, Barış Göktürk

NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon

9 Ağustos 2024

Kasa Galeri 12 Eylül-25 Ekim tarihleri arasında “NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon” başlığındaki sergiye ev sahipliği yapıyor. Derya Yücel küratörlüğünde gerçekleşen sergi, zihin ve bedeni birbiriyle etkileşimli iki farklı öze/işleve indirgemeden, bedeni çok katmanlı bir ifade ve deneyim alanı olarak iki ayrı perspektiften ele alan Barış Göktürk ve Nazlı Gürlek Hodder’in üretimleri ile bedenin mevcudiyeti ve bilgisini merkezine alıyor.

“NE BİR TÖZ NE BİR YÜZEY: Beden’e dair İki Pozisyon” başlığındaki sergi için Kasa Galeri; Barış Göktürk ve Nazlı Gürlek Hodder’in birbirleriyle kimi yerde ayrılan kimi yerde sarmalanan, kimi zaman uzlaşan kimi zaman çarpışan bağlar kuran üretimleri için birleştirici bir gövde haline geliyor. Küratör Derya Yücel bu sergide ideolojik, politik, ekolojik ve spiritüel bağlamlarda radikal bir arada varoluşun, iş birliğinin ve iç içe geçmenin şimdi ve gelecekte ne anlama gelebileceğini soruyor ve belki de bunun ancak melezleşmiş bir bilinçle/bedenle tahayyül edilebileceğinin altını çiziyor.

Kolektif bilinçdışının evrensel öğelerini içeren, insanlığın bilgi ve deneyimlerini barındıran arketiplerle çalışan Nazlı Gürlek Hodder, kaynağını doğa ile bedenin birliği üzerinden alan ritüelistik kurgular üretiyor. Sanatçı, kadim bedensel bilgiyi, fiziksel beden üzerinde gerçekleştirdiği farkındalık içeren ve sinir sistemini rahatlatıcı çalışmalar ile bir araya getirerek oluşturduğu çalışma metoduyla, sanatsal üretimi yaşamın bütünleyici, düzenleyici, şifa verici bir parçası olarak kurguluyor. İktidarın belirlediği ve biçimlediği beden ile bireyin bedeni arasındaki çok katmanlı ilişkiye odaklanan Barış Göktürk’ün üretimleri, insanın varlığının ve bedeninin otorite tarafından maksimumda zorlandığı bir dünyada güncel ve tarihsel olaylara dair politik bir tetikleyici olarak ortaya çıkıyor. Bedenimizin politika, coğrafya, ekoloji ve teknolojiye uyum sağlamakla ona başkaldırmak arasında kaldığı, hatta paralize olduğuna vurgu yapan sanatçının bu sergi için ürettiği site-spesific yerleştirmesi, yaşam ve ölüm döngüsünü mekanın hafızası ile ilişkilendiriyor, yalnızca bedenimize değil bilincimizin derinliklerine nüfuz eden kökenlerimizle olan hareketli ve göçebe bağlara işaret ediyor.


Kasa Galeri

Bankalar Caddesi 2, Minerva Han, Karaköy, 34420 Istanbul

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Zeynep Keleşoğlu
Önceki

Müzikal Bir Miras: “Pâyidar” Yayında!

Batu Şallıel
Sonraki

Batu Şallıel’in Yeni Teklisi “Constellation” Yayında!

Kaçırmayın!

Evrencan Gündüz

Evrencan Gündüz ve Uzaylılar Grubu World Akustik Sahnesinde

Yapı Kredi bomontiada World Akustik konser serisi, 12 Temmuz Cuma
Melih Yiğit

Portfolyo: Melih Yiğit

1996 yılında Aydın’da doğdum. İlkokul ve lise öğrenimimi Aydın’da tamamladım.