Hüseyin Bahri Alptekin, Don’t Complain[Şikâyet Etme], 52. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’ndan görünüm, 2007Salt Araştırma, Hüseyin Bahri Alptekin Arşivi
Hüseyin Bahri Alptekin, Don’t Complain[Şikâyet Etme], 52. Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’ndan görünüm, 2007Salt Araştırma, Hüseyin Bahri Alptekin Arşivi

Salt Galata’da Panel: Türkiye’nin Uluslararası Sergilere Katılımı

14 Kasım 2024

Salt, 1950’lerden günümüze Türkiye’nin Venedik Bienali ve dünya fuarlarına katılımı üzerine bir panel düzenliyor. 23 Kasım’da Salt Galata’da gerçekleştirilecek etkinlikte Aynur Gürlemez Arı, Duygu Demir, Osman Erden, Vasıf Kortun ve Zeynep Yasa Yaman bir araya gelecek.

Garanti BBVA tarafından kurulan Salt, önümüzdeki günlerde erişime açılacak Venedik Bienali’nde Türkiye: 1895-2022 adlı yeni e-yayını kapsamında bir panel düzenliyor. 23 Kasım Cumartesi günü 15.00-18.00 saatlerinde Salt Galata’da gerçekleştirilecek programda, Aynur Gürlemez Arı’nın kaleme aldığı yayının yanı sıra Salt’ın “Uluslararası Türkiye Sergileri” ile “Uluslararası Bienallere Türkiye Katılımı” başlıklı haritalandırma projelerinden yola çıkarak dünya fuarları ve Venedik Bienali’ndeki Türkiye sergilerinin kültür politikaları ve uluslararası ilişkiler ile bağlantısı ele alınacak.

Program, Vasıf Kortun’un Türkiye’den uluslararası bienallere resmî ve bireysel katılımları derleyen bu araştırmaların ortaya çıkış nedenlerinden bahsedeceği konuşmasıyla başlayacak. Kortun’un, haritaların sunduğu potansiyel okumalara ve yeni e-yayın ile kesiştiği noktalara değineceği giriş konuşmasını, Osman Erden moderatörlüğünde Zeynep Yasa Yaman, Duygu Demir ve Aynur Gürlemez Arı’nın sunumları izleyecek.

Zeynep Yasa Yaman, sunumunda 1950’lerdeki kültür politikaları ve uluslararası ilişkiler bağlamında Türkiye’nin dünya fuarları ile bienallerdeki konumunu tartışacak. Bu yıllarda başlayan resmî katılımların, sanat galerilerinin açıldığı ve sivilleşmenin başladığı kültür ortamına yansımalarını değerlendirecek. Duygu Demir, Türkiye’nin 20. yüzyılın ilk yarısında katıldığı dünya fuarlarına odaklanacak ve özellikle 1958 Brüksel Dünya Fuarı üzerinde duracak. Bu fuardaki pavyonun planlanmasında benimsenen sanatlar sentezi fikrini ele alarak geçicilik-kalıcılık kavramlarını sorgulamaya açacak. Aynur Gürlemez Arı ise arşivler üzerinden yürüttüğü araştırmasını temel alarak Türkiye’nin Venedik Bienali ile ilişkisini ve bienalde gerçekleştirdiği ulusal sergileri inceleyecek. Bu temsillerin Paris ve São Paulo bienalleri ile bağlantısını gündeme getirecek. Herkesin katılımına açık ve ücretsiz program hakkında ayrıntılı bilgi için: saltonline.org.

Etkinlik, Mavi’nin desteğiyle yayımlanan Venedik Bienali’nde Türkiye: 1895-2022 (Salt, 2024) adlı e-yayın kapsamında düzenlenmektedir.

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

7. Avrupa Balkan Film Festivali "En İyi Yönetmen Ödülü" Sahibi: Selman Nacar
Önceki

Selman Nacar’a Balkan Film Festivali’nden En İyi Yönetmen Ödülü!

Virginia Woolf
Sonraki

Virginia Woolf’un Başyapıtı “Mrs. Dalloway” Can Yayınları’ndan Çıktı

Kaçırmayın!

GÜLİSTAN KAYA

Portfolyo: Gülistan Kaya

1995 yılında Edirne’de doğdum. 2018 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Harita
Artwork Technique: Acrylic On Canvas Size: 80*100 cm Year: 2023, Nermin Yokuş İpekçiler

Nermin Yokuş İpekçiler’in “Kibrit Çöpleri” NYİ Art Studio’da

Figüratif ressam Nermin Yokuş İpekçiler “Kibrit Çöpleri” solo sergisinde izleyici