Annemden Kalan Gül Ağacı Masanın Üzerinde Çaydanlık Beyaz Bir İz Bıraktı
Annemden Kalan Gül Ağacı Masanın Üzerinde Çaydanlık Beyaz Bir İz Bıraktı

Anne İzlerinin Yakıcılığı Üzerine Bir Sorgulama

Annemden Kalan Gül Ağacı Masanın Üzerinde Çaydanlık Beyaz Bir İz Bıraktı
20 Ekim 2024

Bu yılki Kaş Tiyatro Günleri kapsamında izlediğim ikinci oyun Annemden Kalan Gül Ağacı Masanın Üzerinde Çaydanlık Beyaz Bir İz Bıraktı oldu. Oyunun ismine kalbimi bıraktığımı söylemeden geçemeyeceğim. İKSV tarafından düzenlenen 27. İstanbul Tiyatro Festivali kapsamında ilk kez seyirci ile buluşan bu oyunu Ferdi Çetin yazmış, Kayhan Berkin yönetmiş. Ferdi Çetin’in yas, sanat ve aile temalarıyla yine anlatılamayan duyguların peşinde, farklı yazma biçimlerini iç içe geçirdiği bu melez oyununda yine bir aile içi yüzleşme söz konusu. Ancak bu kez başrolde anne-kız yaşanmışlıkları var. Gerçek ve rüya arasında uzanan ilişkiler, kayıp ve yas duygusunu vurgulayan oyunun geçtiği mekân, yani sahne dekoru tam da oyun tanıtımında anlatıldığı gibi:

“Bir yazarın çalışma odası ile bir ressamın stüdyosu arasında uzanan mekânın buluşma noktası ise Nişantaşı’nda bir evin salonu. Eşleri kırılmış fincanlar, kenarları çatlamış kadehler, açık kalmış bir televizyon, akıp giden görüntüler, unuttuğumuz duygular ve anlatamadığımız hikâyeler bir müzede seyirci karşısına çıkıyor. Bir enstalasyon olarak tasarlanan oyun mekânı bir hikâye anlatmanın ne kadar imkânsız olduğunu gösteriyor.”

Oldukça yenilikçi bir anlatım ve sahnelenme şekli olan oyunu takip etmek biraz zor olabilir. Bir de sanki amfitiyatroda ve açık havada değil de gerçekten ilk sahnelendiği yer olan Metrohan gibi bir mekânda izlemek daha büyük bir seyir keyfi verebilirdi diye düşündüm.  Kasım ayında Metrohan’da oynayacaklarmış. Bilgi ve biletler için @batiyatro hesabına bakabilirsiniz. 

Oyundan aklıma kazınan ‘Anneden kıza aktarılmayan ne var sence? Hayat bilgisi! ” repliği olabilir. Oyunculuklar çok iyiydi. Ve bir o kadar aklımda kalan şey de Anıl Aslan’ın o muhteşem sesiyle oyuna yaptığı katkıydı.

Şimdiden iyi seyirler.


Yazan: Ferdi Çetin
Yöneten: Kayhan Berkin
Dramaturji: Noyan Ayturan
Dekor Tasarımı: Merve Yörük
Kostüm Tasarımı: Gül Sağer
Işık Tasarımı: Ayşe Sedef Ayter
Ses Tasarımı ve Performans: Anıl Aslan
Fotoğraflar: Salih Üstündağ
Teknik Koordinatör: Umut Rışvanlı
Prodüksiyon Asistanı: Furkan Kamil Güder
Reji Asistanı: Beyza Elçin Işığan
Yapımcılar: Ferdi Çetin, Sena Kurdoğlu
Oynayanlar: Ayşe Lebriz Berkem, Kayhan Berkin, Nergis Öztürk, Okan Urun

İmge Tan

İmge Tan, ODTÜ İşletme mezunu olmasına rağmen ağırlıklı olarak yayıncılık sektöründe serbest çalışmıştır. Çeşitli yayınevlerine bağlı olarak çevirisini yaptığı yaklaşık 30 kitap bulunmaktadır. Yıllarca kültür-sanat etkinlikleri, kitaplar ve seyahatler ile ilgili yazılarını paylaştığı kendi bireysel blogu ve çeşitli sosyal medya platformları olmuştur. Son yıllarda ise bu tür paylaşımlarını sosyal medyada kendi hesabında paylaşmaktadır.

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Eylül Civelek
Önceki

Portfolyo: Eylül Civelek

Tavşan İmparatorluğu
Sonraki

“Tavşan İmparatorluğu” 28. TALLINN BLACK NIGHTS Film Festivali’nde!

Kaçırmayın!

Cansu Çakar, Gül Dikeni (Thorn of Power) 2024, Kağıt üzerine suluboya

“Kör Nokta” Sergisi 21 Eylül’de .artSümer’de Açılıyor

Galeri sanatçılarından CANAN, Cansu Çakar, Deniz Üster, Erdal Duman, Ekin

Mehmet Turgut İle “Ahmet Turgut Fotoğraf Kupası” ve “Fotoğrafçılık” Hakkında Söyleştik

Fotoğrafçılığa, babası Ahmet Turgut’un 1971’de Ankara’da kurduğu Stüdyo Büyük’te adım