sanat yazarı- Sayfa 7

Toplumsal Belleğin Kaybı: Ankara // Fatma Leylâ Ak ( Fotoğraf: Cemal Taşdan )

Toplumsal Belleğin Kaybı: Ankara

Unutmanın ve hatırlamanın en zor olduğu şehirdir Ankara. Öyle ki henüz gençseniz şehrin yaşayamadığınız geçmişini bile aklınızdan çıkaramazsınız, kendi hafızanızda çektiğiniz ve hatırınızda kalan bir fotoğrafı da yoktur aslında. Nasıldı Ankara? Bir kez olsun gelmeyenlerin bile rengini bildiği şehir sahiden hâlâ gri
16 Mayıs 2022
Sığınak Sandığımız Kabuklardan Sonra: Belki Sonra Sergisi Üzerine // Fatma Leylâ Ak

Sığınak Sandığımız Kabuklardan Sonra: Belki Sonra Sergisi Üzerine // Fatma Leylâ Ak

Bugün hepimiz yarını beklerken bir kabuğun içinde sıkıştırılıp kalmış, o kabuklardan başımızı birbirimize biraz uzatır gibi yapıp, birbirimize birkaç kelam edip dağılıveriyoruz o sahte birlikteliklerimizden. Belki de biz sıkışıp kalmışlığımızdan rahatsızlık duyarken o rahatsızlıktan da bir konfor alanı yaratıp çatlatmak istemiyoruz o
30 Nisan 2022
Sait Maden

Süreya’nın Şık Dervişi: Sait Maden // Fatma Leylâ Ak

Çocukluk yıllarımda şiirle ilk karşılaşmalarımdan birini Rilke ile yaşamıştım. Şairin aşktan, yazdığı şiirin de şairin aşkından geldiğini sandığım yıllardı; içinde aşk ve sevgi kavramlarına rastladığım şiirleri, hızla çevirdiğim sayfalar arasında bulup yeniden yeniden okurdum. Okuduğum o şiirleri çeviren isimdi Sait Maden ve
20 Nisan 2022
Sir John Everett Millais, Bt 1829–1896 Oil paint on canvas

Bırakın Delirsin Ophelia’lar // Fatma Leylâ Ak

“Yeniden merhaba diyeceğim güneşeGövdemde akan nehirlereBulutlar gibi uzayıp giden düşüncemeBenimle birlikte kuru mevsimlerden gecenBahçemdeki ağaçların hüzünlü büyümesineGecenin kokusunu hediye eden kargalaraYaşlılık biçimim olan ve aynada yaşayan annemeTekrarlanan şehvetimle döllenen yeryüzüneYeniden merhaba diyeceğimGeliyorum, geliyorum, geliyorum,Saçlarımla: Yeraltı kokularının devamıGözlerimle: Karanlık tecrübesiyleDuvarların ötesinden kopardım dallarımla,Geliyorum,
14 Nisan 2022
XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı 2021 | PAPKO Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu

XX. Yüzyılın 20 Modern Türk Sanatçısı 2021 | PAPKO Öner Kocabeyoğlu Koleksiyonu // Samet Lüleci

Alan yaratmak, metropoller için kuşkusuz planlaması en zor işlerden biridir. Hele ki planlanması gereken alan birincil ihtiyaçlar çerçevesinde kurgulanmayacaksa bu girişim daha başlamadan sayısız engelle karşı karşıya demektir. Özellikle yerel yönetimlerde bu tür girişimler henüz başlangıçta ödenek ve bitmek bilmez bürokratik seyir
31 Mart 2022
Mehtap Baydu Henüz Orman Çıplaktı Sergisi Üzerine Düşünceler

Varoluşu Yeniden Kurmak // Özlem Tekdemir

Her zamankinden daha soğuk gibi gelen bir Ankara gününde Kırlangıç sokağın dik yokuşunu çıkarken Mehtab’ın yeni işlerini görmek için heyecanlıydım. Galerinin kapısından girdiğimde sıcak bir yere ulaşmış olmanın verdiği hisle mi bilmem parelel bir evrene adım atmış gibi hissettim kendimi. İşlere göre
11 Şubat 2022
İbrahim Karakütük’ün Göğüs Boşluğunda Zikzaklar Sergisi Üzerine

Hakikatin Sürreal Etkisi // Özlem Tekdemir

Anlam yaratmanın en içsel yollarından olan fotoğraf, doğası gereği hakikati avlayarak bağlamını akışkan bir zeminde kurgulayabilen yegane sanat pratiklerindendir. Berger’in deyimiyle, fotoğraf görülmüş olanı kaydederken, daima ve doğası gereği görünmeyene de işaret eder. Sürekliliği olan bir bütünün içinden aldığı bir ânı yalıtır,
20 Aralık 2021
Rezzan Gümgüm, Kenarda Hazinelerim Var, Kenardan Toplanmış Nesne ve Bitkiler 2021 Farklı boyutlarda plastik poşet içinde buluntu fişleri ve nesneler. (ayrıntı) Sanatçının izniyle.

Kent Hafızasının Saklı Hazineleri // Özlem Tekdemir

Yaşamını anılarla inşaa eden insan ve onun yerleşik hayata geçişten sonra ulaştığı uygarlık düzeyinin bir sonraki aşaması olan kent yaşamı, sanatçılar için verimli kaynaklarla doludur. Antik dönemlerden yirmi birinci yüzyılın dijital dünyasına kadar pek çok farkı model ve demografik yapıyla gelişen uygarlıklığın
2 Kasım 2021