Serdar Dartar, 40x65 cm, Acrylic on Canvas, 2024
Serdar Dartar, 40x65 cm, Acrylic on Canvas, 2024

Serdar Dartar’ın “An” Sergisi The Art Capsule Galeri’de

24 Ocak 2025

Serdar Dartar‘ın akıp giden zaman içinde sonsuz boşluğa bakan figürlerinin yer aldığı resimleri The Art Capsule Galeri’de sanat severlerin beğenisine sunuluyor. 

Serdar Dartar
Serdar Dartar

Çok sayıda ulusal ve uluslararası karma sergiye katılmış olan ressam Serdar Dartar, yedinci kişisel sergisi “An” ile izleyiciyle buluşacak. Serdar Dartar’ın akıp giden zaman içinde sonsuz boşluğa bakan figürleri izleyiciyi hem fiziksel hem de zihinsel bir keşfe davet ediyor. Yaşadığı zamanın ruhu ile örtüşen, düşünceye bağlı kurgularla gerçekleşen resimler, izleyiciyi mekândan kopararak farklı bir düş dünyasının içine sürüklemektedir. Alımlayıcıyı kendi hayatı üzerinden düşünceye sokarken, görünmeyenin ve bilinçaltının ince ilişkilerini izleyiciye sorgulatan eserlerinin yer aldığı An Sergisi The Art Capsule Galeri’desanat severlerin beğenisine sunuluyor.  

Serdar Dartar’ın “An” isimli sergisi 27 Ocak – 14 Şubat tarihleri arasında The Art Capsule Galeri’de görülebilir.   

“An” Sergi Manifestosu

“AN”
The Art Capsule

27 Ocak – 14 Şubat 2024

Serdar Dartar’ın akıp giden zaman içinde sonsuz boşluğa bakan figürlerinin yer aldığı resimleri The Art Capsule Galeri’de sanat severlerin beğenisine sunuluyor.  

İnsanların yaşadıkları birtakım anlar ile ilgili, geçmişte bıraktıkları ya da düşünce yoluyla kurguladıkları durumları kendine ait bir dille anlatan Serdar Dartar, akıp giden zaman içinde sonsuz boşluğa bakan figürlerin yer aldığı resimlerle bizleri kendi hayatımız üzerinden düşünceye sokmaktadır. Her resimde düşünceye içkin bir imgesellik üzerinden boşluğu hissederiz. Son derece minimal, ayıklanmış bir imge olarak oluşturulan resimler Deleuze’ün “seyreltilmiş imge” olarak tanımladığı bir durum olarak da görülebilir. Özellikle arka planda yer alan ve sonsuz boşluk etkisi yaratan peyzajlar sanatçının düşüncesinden doğan bir mekân olarak karşımızda durur. 

Serdar Dartar sinematografik tekrarlardan beslenen yapı ile figüratif bir anlatıma yönelmektedir. Yaşadığı zamanın ruhu ile örtüşen, düşünceye bağlı kurgularla gerçekleşen resimler, izleyiciyi mekândan kopararak farklı bir düş dünyasının içine sürüklemektedir. Sanatçının yapıtlarında arka plandan gördüğümüz ve sonsuz boşluğa bakan tekli figürler günümüzün yalnız, düşünceli, tedirgin insanının temsili gibidir. Tüm resimlerde düşünceye içkin bir imgesellik hissederiz. Burada hissettiğimiz ya da gördüğümüz boşluk resme ait olan aynı zamanda bizi de içine alıp götüren boşluktur ve sonsuzluk hissi ile içimize işler. Başka bir deyişle, bir film ya da fotoğraf karesinden çıkmış gibi sonsuz boşluğa bakan tekli figürler yalnız gibi görünse de izleyicinin olduğu bir durumda yalnız olmadığını bize net bir şekilde gösterir. Bu yüzden her resim izleyici ile birlikte yeniden anlam kazanarak düş dünyamızda çoğalmaktadır. 

Yapıtların önemli bir özelliği ise izleyiciyi ihtimaller üzerinden belirsizliğe sürmesidir. Arkadan gördüğümüz ve sonsuz boşluğa bakan figürlerde yaşanılan hayatın izlerini görürüz. Serdar Dartar’ın resimleri her ne kadar kendi yaşadığı döneme ait olsa da izleyici ilişkisiyle zamansızdır. 

Sanat Okur

Türkiye'nin En Büyük Kültür Sanat Haber Portalı, Sanat Haberleri, Sergi Rehberi, Sanatçı Portfolyoları, Sanat Üzerine Söyleşiler

Bir yanıt yazın

Your email address will not be published.

Georgia O'Keeffe, Alfred Stieglitz
Önceki

Ruhumu Öp, Sonra Öldür Beni!

Kaçırmayın!

İstanbul Kukla Festivali

26.Uluslararası İstanbul Kukla Festivali 30 Ekim’de Başlıyor

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür Dairesi Başkanlığı (İBB Kültür)’e bağlı
Doç. Dr. Selçuk Artut

Selçuk Artut’la Teknoloji Sanatı ve Yaratıcı Etkileri Üzerine

Çalışma alanlarında ses teknolojileri, yaratıcı kodlama, insan-teknoloji ilişkisi ve teknolojik