Sevtap Yılmaz
Sevtap Yılmaz

Sevtap Yılmaz ile “Nude” Serisi Hakkında Söyleşi

14 Aralık 2022

Ressam Sevtap Yılmaz ile yeni projesi olan “Nude” serisi ve gelecek planları hakkında harika bir söyleşi gerçekleştirdik.

Sevtap Yılmaz ile 2021 yılında pandemi ortamında gerçekleştirmiş olduğumuz söyleşiye göz atmak isteyenler buraya bakabilir.

Keyifli okumalar dilerim…

Önceki söyleşimizi okumayanlar için, kendinizi tekrar tanıtır mısınız?

1983 yılında İstanbul’da doğdum. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdikten sonra usta sanatçıların atölyelerinde asistanlık görevleri üstlendim. 2012 yılında Rh Art Magazine dergisinin düzenlemiş olduğu Yılın Genç Ressamı Yarışması’nda Mansiyon ödülü aldım ve 2014 yılında Çukurcuma Artist Sanat Galerisi’nde ilk kişisel sergimi açtım.

Foto-gerçekçi üslupla oluşturduğum çalışmalarımda, hızla tükettiğimiz çevremize, insani değerlerimize, insana ve doğaya dair güzelliklere odaklanıyorum. Kabuğumuza çekilmeye zorlanışımıza, bizi kendimize ve çevremize yabancılaştıran, farklı renklere ve kültürlere uzaklaşmamızı dayatan, yozlaşmış ve samimiyetsiz bireylere dönüştüren yaklaşımlara inat; çeşitliği, renkliliği ve uyumu doğa üzerinden vurgulamaya çalışıyorum.

Yeni projeniz olan Nude Serisi fikren nasıl olgunlaştı?

Aslında insan anatomisi, doğa ile buluşmamızın en temel kısmı. Başlangıçtan bu yana, toprakla, hayvanlarla ve bitkilerle hep beden gücümüz aracılığıyla iletişime geçtik. Daha önce de bununla ilgili bir çalışma yapmak istemiştim fakat her dönemin vizyonu aynı olmuyor. Kariyerimin önceki yıllarında fikir sunumlarım sonrası negatif dönüşler almıştım. Fakat bu seneyle birlikte, farklı bir alanda faaliyet gösteren pek çok alıcıdan bir talep gelmesiyle seriyi başlatma kararı aldım. Şu anda Nude serisi, kariyerimde hep yapmak istediğim ancak fırsat bulamadığım o çalışmalarımın tamamını kapsayacak bir işe dönüşüyor.

Nude Serisinde canlı manken mi kullanıyorsunuz?

Aslında Nude serisinde canlı manken kullanmayı çok istiyorum. Fakat yaratım sürecim canlı mankene çok uygun değil. Biraz daha düşünsel temalar içeren figürler çalışmak istediğim için bu seride daha çok imgesel bir yaklaşımı uygun buluyorum. Hayvanlar, bitkiler ve toprakla ilişkilenmemizin bize eskisinden daha uzak olduğu aşikâr. Neticede, insan bedeninin bütün bu elementlerle etkileşiminden uzaklaşmış olmasının içimizde yarattığı derin yaralar, bedenimize taşkın duygular yaratan bir etkiye neden oluyor. Bu etkiyi canlı modelde vermek ya da model için yüz kullanmak yerine, içimizden taşan duygulanımları bitkilerle ifade etmeyi seçiyorum.

Nude Serisini götürmek istediğiniz yer neresi? Bu seri ile alakalı bir sergi görecek miyiz?

Amacım doğayla olan tinsel ilişkimizden ne kadar uzaklaştığımıza dair çarpıcı bir genel tablo çizmek. Bu bağlamda seri boyunca tematik gidişat çok değişmeyecektir diye düşünüyorum. Seri özelinde bir sergi için şu anda bir çalışmam yok fakat bu konuyla ilgili bazı gelişmeler olabilir diyelim.. : )

Nude haricinde yeni projeleriniz var mı?

Şu an için odağım Nude Serisi. Akışta gelişecek fikirlere göre üretim alanını genişletmem mümkün olabilir elbette.

Eren Coşkun
Önceki

Eren Coşkun ile Müzik Çalışmaları Üzerine Söyleşi

Pom Poko (1994)
Sonraki

Çizgi Film ve Animasyon Sinemasında Direniş İmkanları – 1 // Emin Çelik

Kaçırmayın!

Özge Ertürk, portfolyo

Portfolyo: Özge Ertürk

Özge Ertürk, 1993 İstanbul doğumlu, Berlin’de yaşıyor. Sabancı Üniversitesi İşletme
Handan Börüteçene, Mutfak Ordusu serisinden üç heykel, 1984 Sanatçının izniyle

“Üç İç Denizin Ülkesi” Sergisi Kapsamında Etkinlikler

Kırk yılı aşkın süredir arkeoloji, tarih ve doğa odağında üreten