Özge Tan
Özge Tan

Portfolyo: Özge Tan

OKU

1993 yılında Ankara’da doğan Özge Tan, 2012 yılında lisans eğitimine başladığı Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü’nden 2016 yılında birincilikle mezun olmuştur. 2016 yılında aynı üniversitede başladığı Yüksek Lisans eğitimini 2019 yılında tamamlamıştır. Aynı yıl, Anadolu üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Seramik Anasanat Dalında başladığı Sanatta Yeterlik eğitimine devam etmektedir. 2 kişisel sergisi bulunan sanatçı, yurtiçi ve yurtdışında karma sergilere katılmıştır. Sanatçının, 10. Uluslararası Muammer Çakı Seramik Yarışması, İlhan Karaca Özel ödülü; İstiklal Yolu Görsel Sanatlar Yarışması Seramik Dalı Birincilik ödülü ve 9.Uluslararası Gizemfrit Seramik Yarışması, Artistik Alanda Başarı ödülü olmak üzere 3 ödülü bulunmaktadır. Özge Tan, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü’nde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaktadır.

Sanatçının, 2020 yılı Şubat ayında Ankaralı sanatseverlerin beğenisine sunduğu ‘Gözü Yaşlı Tanrıçalar’ isimli kişisel sergisi, antik inanış ve mitlerin neredeyse hepsinde var olan tanrıçaların ‘bugün kim bilir ne halde oldukları’ sorusuyla ortaya çıkmıştır. Sergi, sanatçının, bugün tüm tanrıçaların temsil etmekte olduğu hem kadına hem de doğaya ait değerlerin insan türü tarafından incitilmiş ve incitilmeye devam edildiği; dolayısıyla bugün bütün bu tanrıçaların, olsa olsa gözü yaşlı birer tanrıça olacağı cevabı üzerine kuruludur. Doğanın her koşul ve vakitte yaptığı gibi kendini var etmek için bulduğu yeni yollardan esinlenen sanatçı, doğaya ait kavramları, o kavramlara ait özellikler taşıyan tanrıçalar olarak betimlemiş ve bugünün tanrıçalarını yansıtmaya koyulmuştur. Bugünün tanrıçaları, taşıdıkları hüzne rağmen, parıltılı gözyaşlarından yeni’yi doğurmaya; tarih boyunca kadın ve kadınlıkla ilişkilendirilen işlemeleriyle yaratmaya, üretmeye ve onarmaya devam etmektedir. Sergideki her bir eser, ardında upuzun dünya tarihinin, insan, doğa ve kadın arasında geçen ilişkilerini anlatan kısacık masallarını saklamaktadır.

Sanatçının özellikle 2020’de ürettiği son dönem eserleri, bir şey yapılmazsa 50 yıl içerisinde daha belirgin yıkımlar görülmesi beklenen çağımızın plastik atık problemine dikkat çekmektedir. Karaya Vuranlar Serisi, mideleri plastikle dolmuş, ayaklarına, kanatlarına, yüzgeçlerine takılmış plastik atıklar nedeniyle can vermekte olan hayvanlardan esinlenirken, asıl karaya vuranın insan olduğu fikri üzerinden ilerlemektedir. Türü tehlikede olan canlıları yansıtan seramik figürler, Pasifik Okyanusu’nun ortasında ortaya çıkan 3,4 milyon kilometrekare genişliğinde, 7 milyon ton ağırlığındaki plastik yığınından oluşan yeni kıtanın içindeki her bir plastik parçasını temsil eden çizimlerle kaplıdır. Çizimlerin, tek tek fırça ve kazıma teknikleriyle elde işlenmesi, atık miktarının çokluğunu kişisel olarak tecrübe etmek adına sanatçı açısından bilinçli bir tercihtir. Sanatçı bu seriyle, insanlığın tüketim çılgınlığının sonucu olarak ortaya çıkan bir yok oluşu, sergi salonunun tam ortasına getirerek görünür kılmak ve gezegenimizin geleceğine yönelik harekete geçme dürtüsü oluşturmak niyetindedir.

Sanatçı, yaşamaya ve üretmeye Eskişehir’deki ev-atölyesinde devam etmektedir.

Web: ozgetan.com
Instagram: ozgetanben

Ödüller

9.Uluslararası Gizemfrit Seramik Yarışması, Artistik Alanda Başarı Ödülü, 2018
İstiklal Yolu Görsel Sanatlar Yarışması, Seramik dalı, Birincilik Ödülü, 2017
10. Uluslararası Muammer Çakı Seramik Yarışması, İlhan Karaca Özel Ödülü, 2017

Seçilmiş Sergiler

EKAV ARTİST New Generation 6: Pandeminin Kutusu, 2020
Step İstanbul 2020, Arttv Project
BİAMT 2020 Uluslararası Minyatür Sanatlar Bienali, Romanya
Sanatçıdan Sanatçıya II, Büyükdere35, 2020
Kişisel Sergi ”Gözü Yaşlı Tanrıçalar”, İklim Sanat Projesi Ankara, 2020
3.Uluslararası SADA Disiplinlerarası Sanat Sempozyumu Sergisi, Artsürem Bilim Sanat, Ankara, 2020
Dünya Sanat Günü İzmir Uluslararası Katılımlı Karma Sergi, İzmir, 2019
Seres’18 Uluslararası Jürili Fantastik Çaydanlık Sergisi, Eskişehir, 2018
Letonya Uluslararası Seramik Bienali, 2017


Büşra Üçler
Önceki

Portfolyo: Büşra Üçler

Hamidenur Menteş
Sonraki

Portfolyo: Hamidenur Menteş

Kaçırmayın!

Arda Yiğit

Müzisyen Arda Yiğit İle Harika Bir Söyleşi

Arda Yiğit:“Müzik sektörünün geldiği yer itibariyle müziksever, “çalma listeleri dinleyicisi”

Onun Filmi Feminist Tarafıma Dokundu

Hafta sonu izlediğim ve beni duyduklarımla rahatsız eden fakat işin