Türk-Tayvan kökenli çağdaş sanatçı ANQI’nin (Melek Anqi), vahşi ve sevimli kiremit kedisi karakteri Hiromita’nın resimleri ve ilk kez sergilenen heykelleri 18. Contemporary Istanbul’da, aralarında İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Şeyma Subaşı, Mercan Dede, Simay Bülbül gibi ünlü isimlerin de olduğu ziyaretçilerden yoğun ilgi görüyor! Çocukluk deneyimlerinden ve Uzakdoğu kültüründen ilham alan ANQI, Contemporary Istanbul’a özel Hiromita seçkisinde, hem renk hem de malzeme kullanımıyla dikkat çeken Hiromita resimlerini ve çeşitli malzemelerle hayata geçirdiği heykellerini sergiliyor. ANQI’nin eserleri, 1 Ekim’ kadar Tersane Istanbul’da, Güney Koreli AB Gallery Korea’nın T8 – 05 no.lu standında görülebilir.
Çocukluğu Tayvan’da ve Türkiye’de geçen, yüksek lisansını ABD’nin Yale Üniversitesi’nde tamamlayan ANQI’nin (Melek Anqi) yarattığı Hiromita karakteri, Çin’de çatılara konulan, kötülükleri yediğine ve evlere şans getirdiğine inanılan “kiremit kedisi/wamao” heykellerinden ve çocukluğunda Tayvan’da Çince öğrendiği çizgi romanlardan ilham alıyor. Çin’deki bu inanışı yorumlayan sanatçı, ürkütücü dişleriyle modern hayatımızın oluşturduğu içsel boşluğu yiyip bitiren, sevgiyi ve bağ kurmayı geri veren kaplan ruhlu bir kedi resmediyor. Hiromita karakteri aracılığıyla izleyicileri, başkalarının kabulüne boyun eğmeden kendi bireyliklerini benimsemeye ve kendi benzersizliklerini kutlamaya teşvik eden ANQI’nin eserleri, her birimizi eşsiz ve güzel yapan şeyin farklılıklarımız olduğunu vurguluyor. Sanatçının eserlerinde tekrarlayan çehre ve kompozisyon kabul görmek için kendini şekilden şekle sokmamayı, değişken renk ve malzeme kullanımı ise kendini de farklılıklarıyla paylaşmayı ve kendine ait olmayı temsil ediyor.
Eserlerinde popüler kültüre ve analitik psikolojiye atıfta bulunan ANQI’nin çalışmalarında antik Yunan felsefesi, Orta Amerika şamanik öğretileri, arketipsel psikoloji, Çin kültürü, Japon çizgi romanları gibi farklı etkiler görülüyor.
Hem geleneksel hem de dijital teknikleri kucaklayan ANQI‘nin eğlenceli tarzı, Asya ve Batı kültürünü sentezleyerek görsel olarak çarpıcı ve çağrıştırıcı parçalar ortaya çıkarıyor. Etkileyici karakteri Hiromita’yı dijital resim/NFT, karışık teknik resim, heykel gibi farklı formlarda işleyen ANQI, yolculuğuna dijital resim olarak başlayan Hiromita’nın önce karışık teknik fiziksel resimlere, ardından çeşitli malzemelerle heykele evrilmesini, insanın kendi özüne dönüp o özü dünyayla buluşturma serüvenine benzetiyor.
Karışık teknik resimlerinde cesur renkler ve beklenmedik malzemeler kullanan sanatçı, heykel formundaki Hiromita’ların üretimine ise 2023 ikinci yarısında başladı. ANQI, Hiromita’nın heykel formuyla, özdeki potansiyeli, kişiye özgün ve biricik olan arzuyu ve yaratıcılığı gerçekleştirebilmeyi görselleştiriyor. Contemporary Istanbul’da son dönem Hiromita resimleriyle birlikte yer alan Hiromita heykelleri, ilk kez bu fuarda sergileniyor.
18. Contemporary Istanbul kapsamında AB Gallery Korea’nın T8 – 05 no.lu standında sanatseverlerle buluşan ANQI, 2024 yılının bahar aylarında ise Seul başta olmak üzere Güney Kore’de çeşitli Hiromita sergileri gerçekleştirecek.